Gå til innhold

Reparasjon av 60GB PS3 hos Nordisk Film


Onslaught

Anbefalte innlegg

Som kjent finnes det ikke flere av disse i butikkhyllene. Forvirringen kan dermed bli stor hvis man skulle være så uheldig at 60GB tar kvelden.

 

Siden det tikker inn flere og flere tilfeller av folk som kunne trengt hjelp med dette, tar jeg initiativet og spør vår kjære forumbrukere: Er det noen her som har vært igjennom denne prosessen med NF? Hvordan gikk dere frem og hva ble resultatet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg valgte å motta en 40GB etter over to mnd ventetid (Fikk selvsagt ikke bare en 40GB i retur, men fikk pengene tilbake, altså lauchprisen på 5995,-).

Tror det er så og si umulig å få en 60GB tilbake. Fikk fortalt av en som jobber på elkjøp at det kan ta mange mnd'er mellom hver gang nordisk film motttok en 60GB maskin, og dette blir bare værre og værre siden de ikke produseres lengre.

 

Jeg for min del er mer fornøyd med 40GB da den er så og si lydløs sammenlignet med 60GB og da jeg primært bruker den som bluray spiller er dette viktig.

Lenke til kommentar

Nå har jeg faktisk akkurat vært igjennom det.

 

Jeg fikk drevfeil på min ps3(leser ingen plater)

 

Den 22.07.08 sender jeg min Ps3 60gb. Dette via da DEAL AS der jeg kjøpte den.

 

 

Sendte da en mail for 1 uke siden da den fortsatt var til reperasjon hos nordisk film as.

 

 

Så i dag ringer de: Ja, vi har fått din PS3 reparert og sender den til deg i dag.

 

Altså, det vil si 3 uker og 3 dager.

 

Da er det bare vente i spenning :D

Lenke til kommentar

Hører det er enkelte som er mer heldig enn meg. Leverte inn min 60GB i slutten av februar. Etter 3mnd og mye rot fikk jeg beskjed fra butikken jeg leverte den inn hos at den var kommet. Maskinen jeg fikk da var en overhalt maskin (ikke ny altså). Hadde vært greit det hadde den bare virket, for etter 5min låste den seg med sort skjerm. Fikk ikke liv i den etter dette. Leverte den inn igjen samme dag som jeg fikk den (midt i juni en gang) og sitter fortsatt å venter på ny. Har heldigvis låne maskin. Jeg er ikke intressert i noen 40 eller 80GB maskin så lenge de ikke har minnekortlesere, ekstra usb og PS2 støtte.

Siden jeg hører at det er enkelte her som har fått sine 60GB tilbake kommer jeg til å ringe NordiskFilm etter helga, og jeg kommer ikke til å være så veldig lystig i stemmen. Og at jeg kommer til å kreve kompensasjon for all ventinga kan de ta seg f... på.

Endret av JarlDR
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet blir ingen PS3 reparert her i Norge.

Når feilen er konstantert der inne (utelukker softwarefeil), så blir konsollen byttet ut med en bytteenhet.

Nordisk Film får jevnlig inn bytteenheter fra Sony, men enkelte ganger kan det ta lenger tid eller at pågangen er stor og da tar det litt tid.

Tar det lang tid får man jo som oftest muligheten til å heve kjøpet, men vil man ha en som er bakoverkompatibel må man rett og slett vente. 3 måneder høres jo ekstremt ut, men har vært borti en som tok litt over 2 måneder ganske nylig.

Lenke til kommentar

Bare henger meg på med et lite spørsmål. Det viser seg at han jeg kjøpte 60 gigaen av ikke klarer å få tak i kvittering. Har lest at det koster 150 dollar for en reparasjon, så er det mulig å gi for eks. Elkjøp ca. 750 kr så sender de den inn til Nordisk film? (Snakket med Sony om det gikk ann å få rep. fra dem, dem sa at jeg måtte sende inn via en butikk. Teller Nordisk film som en butikk for dem?)

 

Min 60 gb ble ødelagt av en firmware.

 

@Datating, Jeg måtte vente 2 måneder på at min 40 gb skulle fikses. Etter tre purringer og 2 måneder refunderte jeg pengene. Det var vel på den tiden 40 gb'en var fortsatt i de fleste butikker.

Lenke til kommentar

Angående 60 GB så er det ikke alltid lurt å tro på hva forhandler forteller ved innlevering, da det for eksempel i mitt tilfelle tok så lang tid som 74 dager :)

 

Men vi har flere brukere på vår side som har opplevd å få den tilbake innen 3 uker, så det varierer veldig på når Nordisk Film får PS3ne fra England.

Lenke til kommentar
Bare henger meg på med et lite spørsmål. Det viser seg at han jeg kjøpte 60 gigaen av ikke klarer å få tak i kvittering. Har lest at det koster 150 dollar for en reparasjon, så er det mulig å gi for eks. Elkjøp ca. 750 kr så sender de den inn til Nordisk film? (Snakket med Sony om det gikk ann å få rep. fra dem, dem sa at jeg måtte sende inn via en butikk. Teller Nordisk film som en butikk for dem?)

 

Min 60 gb ble ødelagt av en firmware.

 

@Datating, Jeg måtte vente 2 måneder på at min 40 gb skulle fikses. Etter tre purringer og 2 måneder refunderte jeg pengene. Det var vel på den tiden 40 gb'en var fortsatt i de fleste butikker.

 

Glem at 150 dollar "oversettes" til 750 NOK, regn i alle fall med det dobbelte. ;-)

Lenke til kommentar

Fikk tilbake min 60GB i dag. Men den hadde stått hos butikken i 1mnd uten at de har sagt ifra. Vis man leverer inn maskiner til rep ser det ut til at det tar ca 1,5mnd før du får maskin tilbake, bedre enn 3mnd som var vanlig for noen mnd siden.

I mitt tilfelle tok det 6mnd. Dette pga at den første maskina jeg fikk tilbake var defekt, og at den andre maskina mi sto 1mnd hos butikken.

Lenke til kommentar

vell jeg fikk en 60 gb av dama for et halvt år siden.. tok kvelden for en stund siden .. leverte den hos expert hvor den var kjøpt..

fikk melding at den var ferdig noen dager senere...

når jeg hentet den fikk jeg en 40 gb tilbake å et gave kort på 2 spill.

nektet å ta den i mot å sa at de fikk fikse den gamle å sende meg den tilbake reparert...

det har nå gått 2 måneder... så jeg vet ikke helt hva som skjer nekter å få tilbake en maskin som ikke spiller mine ps2 spill jeg har betalt penger for å spille...

Lenke til kommentar
vell jeg fikk en 60 gb av dama for et halvt år siden.. tok kvelden for en stund siden .. leverte den hos expert hvor den var kjøpt..

fikk melding at den var ferdig noen dager senere...

når jeg hentet den fikk jeg en 40 gb tilbake å et gave kort på 2 spill.

nektet å ta den i mot å sa at de fikk fikse den gamle å sende meg den tilbake reparert...

det har nå gått 2 måneder... så jeg vet ikke helt hva som skjer nekter å få tilbake en maskin som ikke spiller mine ps2 spill jeg har betalt penger for å spille...

 

Har vært i samme smørje som deg noen mnd. Anbefaler deg å dra til butikken du leverte den inn og høre om de har fått den. Hvis ikke så be om RMA nr på servicen. Ring så NordiskFilm på: ----. Opplys at du har ventet 2mnd og spørr dem om hva som skjer. Min siste 60Gb ble levert inn 26Juni og ble sendt fra NordiskFilm første dagene i August.

Lenke til kommentar
Fikk du en ny 60 gig, eller var det en brukt og reparert JarlDR? Har ventet en måned på min 60 gig nå :dontgetit:

 

Ny og ny. Det sto på eska at den var overhalt. Men kabinettet var helt nytt (var plast på det) og hvis jeg kikka inn igjennom luftehullene så alt helt nytt ut (ikke noe støv å se). Pluss at på kontaktene på baksiden så det ikke ut som noe hadde vært koblet til før. Hvis du har ventet 1mnd får du vel en erstatningsmaskin innen 14dager.

Lenke til kommentar
Fikk du en ny 60 gig, eller var det en brukt og reparert JarlDR? Har ventet en måned på min 60 gig nå :dontgetit:

 

Ny og ny. Det sto på eska at den var overhalt. Men kabinettet var helt nytt (var plast på det) og hvis jeg kikka inn igjennom luftehullene så alt helt nytt ut (ikke noe støv å se). Pluss at på kontaktene på baksiden så det ikke ut som noe hadde vært koblet til før. Hvis du har ventet 1mnd får du vel en erstatningsmaskin innen 14dager.

 

 

Det kan jo godt være den er ny da. Han sa det det når jeg leverte den inn (spiderman i Tromsø), at de reparerte ikke 60 gig, men alle fikk ny maskin. Synes det høres litt rart ut men..

 

Men han sa også at jeg kunne få ny 40 gig+spill, eller pengene tilbake for det jeg betalte for 60 gig.

 

Men jeg tror ikke man har krav på erstatningsmaskin etter 14 dager, hvor har du hørt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...