Gå til innhold

Syv ting vi elsker ved Diamond


Anbefalte innlegg

Det blir bare for dumt å ha innpakningen med på noe som dere elsker med Diamond! Er plastikk kvalitet og ekslusivitet? Er opera mobile 9.5 bedre enn Safari nettleseren og skyfire? Værmelding får man jo på nesten alle mobiler? Og også musikkspiller som viser albumbilder...

Htc touch pro er jo nesten samma grei, men blir nok mye bedre:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir så sjukt lei av Apple / Windows diskusjonene etterhvert.

 

Overalt, i alle tidskrifter som finnes, er det artikkler om enten Apple eller Windows ting. Og enten er jounalisten en Windows person eller Apple. Og alltid sier folk at produktet er elendig og trekker frem ALT elendig med det, eller syns det er er helt ekstremt revlusjonerende og er kjempe begeistret. Det gir aldri et godt bilde av produktet. Og ikke nok med det, så kan du se her på kommentarene etterpå at de fleste kommentarer også har valgt side og syns artikkelen er kjempe god, eller helt idiotisk som om personen som testet var f eks full.

 

Selv er jeg en Windows person, har alltid vært det, og har masse venner som jobber med og for Apple som prøver å påvirke meg. Og når jeg prøver å ha en diskusjon, en god diskusjon, sitter de bare der og sier: "jo mac er best. fordi.. fordi. de får ikke virus ( og da er det så morsomt at Safari masse sikkerhetshull, og at mye av grunnen til at Windows får virus er fordi at det er mer åpen kode så det skal være enklere å programmere til) " og hvis jeg prøver å forklare hvorfor avbryter de med at Windows aldri kan måle seg.

 

Blir sjukt lei av at alle tror sitt produkt er best, uten å høre på hva de andre egentlig sier. Er det mulig å ha en ordentlig diskusjon, uten at folk skal være så blinde for andre meninger

Lenke til kommentar
også er det nok veldig greit for alle de som er i hjelp, skal ha ny telefon tråden som vurderer HTC Diamond..

Denne "nyheten" er jo absolutt ikke til nytte for de som vurderer en slik telefon.

- Den vurderer ikke telefonen, kun påpekere ting som forfatter/redaksjon liker.

- Den tar ikke med seg negative ting om telefonen, kun positive ting, og begrenset antall.

- Den vurderer ikke telefonen opp i forhold til rivaliserende telefoner i samme segment.

- Bruksområdet til telefonen blir ikke vurdert.

- Brukeropplevelsen blir ikke vurdert.

 

Telefonen blir ikke vurdert på noen som helst måte i grunn. Dette er IKKE en nyhet for de som vurderer HTC Touch Diammond.

 

Nyheten i seg selv? Tja, helt grei. Agurknyhet mener eg, men det er plass til de også. Overskriften for artikkelen var god så de som ikke ville lese den hadde en fin mulighet for å ikke gjøre nettopp det. Eg leste den, fant den lite objektiv og lite spennende, men eg syter ikke over det. Eg visste egentlig hva eg gikk til.

 

Men objektiviteten til journalisten bør jo vurderes(mener eg) dersom vedkommende tester andre telefoner fremover...

 

Jeg sier ikke dette er en NYHET.. Jeg sier bare at en person som vurdere HTC diamond og ikke klarer og bestemme seg kan finne en artikkel som denne nyttig pga det står 7 eller værtfall 6 av telefonens høydepunkter..

De fleste personene som skriver noe i Hjelp jeg skal ha ny tlf tråden er ute etter hva enkelt personer liker med en telefon, eller bruker erfaringer.. vist de ikke hadde brydd seg om det hadde de bare lest testen og ikke spurt på forumet..

Og Negative ting om telefonen skal jo komme..

Lenke til kommentar

Nyhet var feil ord. Artikkel.

 

Men uansett. For en person som er på jakt etter en ny telefon så er ikke akkurat en artikkel som kun fremhever 6 punkter som de elsker med telefonen så veldig nyttig. Disse punktene er svært subjektive ovenfor den som tester og det kommer jo tydelig frem av artikkelen at journalisten ikke er objektiv. Enhver fanboy kan finne like mange positive ting om alle telefoner(stort sett). Og dette med de negative tingene. De burde i det minste vært i samme artikkel.

Lenke til kommentar

Nyhet var feil ord. Artikkel.

 

Men uansett. For en person som er på jakt etter en ny telefon så er ikke akkurat en artikkel som kun fremhever 6 punkter som de elsker med telefonen så veldig nyttig. Disse punktene er svært subjektive ovenfor den som tester og det kommer jo tydelig frem av artikkelen at journalisten ikke er objektiv. Enhver fanboy kan finne like mange positive ting om alle telefoner(stort sett). Og dette med de negative tingene. De burde i det minste vært i samme artikkel.

 

Er i grunn enig i det du sier.. Kanskje ikke den viktigste artikkelen som er blitt lagt ut her på Amobil nei..

Lenke til kommentar
1: Utseendet

Kanskje nevne at dette holder seg "fint" i typ 2 dager, først blir skjermen ripete, deretter slites de fine "pyramideformene" (eller hva man måtte kalle det) på baksiden av telefonen, da er det ikke mye fin. Dette er med normalt bruk, der man legger telefonen i lomma.

 

2: Innpakningen

Ok, den er fin, men.... skal du virkelig stå og beundre innpakningen eller telefonen?

 

3: Skjermen

Beklager, men skjermen er elendig... (ja, den har god oppløsning) men den har i mine øyne nesten verdensrekord i å få striper hurtig...! De kunne laget en MYE bedre beskyttelse på den. Min HTC Touch på halvannet år har mindre riper enn en en mnd gammel Diamond...

 

4: Touch Flo 3D

Mnja... Animasjonene er greit... Meeeen herregujemini så treigt... Det funker i en dag med fine "overganger" for å skjule treigheten. Men når jeg må kjøre 5-10 register hacks for å få telefonen halvveis brukbar.... Da er det plutselig ikke så imponerende, heller en hemsko.

 

5: Internettegenskapene

Dette har da ingenting med selve telefonen å gjøre, mer med at opera har laget (enda) en god webleser til en mobil.

 

6: Musikkspilleren

Denne skal jeg ikke krangle på.

 

7: Værmeldingen

Denne SUGER..!! Hardt... Mangler fremdeles plassen der jeg bor.. Denne finner jeg i Vista, Linux ++++ Så at de mangler kommunen der jeg bor er elendig...! Beklager, men værmeldingen som du synes er så flott.. må jeg slakte...

Lenke til kommentar
Kan bare skyte inn at vi naturligvis kommer tilbake med en tilsvarende artikkel med fokus på hva vi misliker mest ved Diamond. :)

 

Da regner jeg med at dere oppdaterer til siste firmware versonen (den som har 4 bånd) den er mye kjappere og der blir ikke feltet du skal fylle ut gjemt under tastaturet.. Er Engelsk men bare installere Norsk ordbok\tastatur samt Norsk touchflo

Lenke til kommentar
Emballasjen er jo fullstendig meningsløs. Hvorfor lage mer søppel enn nødvendig? Papp og kartong holder lenge!

Enig, jo mer naturvennlig innpakning, desto mer liker jeg produktet. Da vet jeg at bortimot alle pengene er gått med til produktet og jeg bruker ikke noe på embalasje som jeg alikevel kaster.

Lenke til kommentar

Hei,

Ser det er en del kritikk rundt denne artikkelen, og innser at mye er berettiget.

 

Vi skal være de første til å innrømme at vi ennå henger litt fast i agurktiden, og at ikke alle saker har like stor nytteverdi. Ideen til artikkelen dukket opp på redaksjonsmøtet på mandag, etter at vi hadde sjekket hvilke telefoner leserne er mest interessert i. Iphone ligger på en soleklar førsteplass, mens Diamond er en hederlig nummer to. Vi prøver å begrense antall saker om Iphone (tro det eller ei), og valgte derfor den nest mest populære modellen.

 

Artikkelen er ikke ment som noen veiledning til kjøp av telefon, men mer som lett underholdning. Vi ser at dette kan misforstås, så det ligger nå en presisering øverst i saken, med lenke til testen. Prisguide-lenkene nederst i saken er også fjernet.

 

Når det kommer til diskusjonen rundt de spesifikke punktene i saken, må vi understreke at disse er høyst subjektive, og at det selvfølgelig er lov å være uenig.

 

Vi har notert oss alle tilbakemeldingene, og vil ta hensyn til disse ved fremtidige redaksjonsmøter.

Lenke til kommentar
Hei,

Ser det er en del kritikk rundt denne artikkelen, og innser at mye er berettiget.

 

Vi skal være de første til å innrømme at vi ennå henger litt fast i agurktiden, og at ikke alle saker har like stor nytteverdi. Ideen til artikkelen dukket opp på redaksjonsmøtet på mandag, etter at vi hadde sjekket hvilke telefoner leserne er mest interessert i. Iphone ligger på en soleklar førsteplass, mens Diamond er en hederlig nummer to. Vi prøver å begrense antall saker om Iphone (tro det eller ei), og valgte derfor den nest mest populære modellen.

 

Artikkelen er ikke ment som noen veiledning til kjøp av telefon, men mer som lett underholdning. Vi ser at dette kan misforstås, så det ligger nå en presisering øverst i saken, med lenke til testen. Prisguide-lenkene nederst i saken er også fjernet.

 

Når det kommer til diskusjonen rundt de spesifikke punktene i saken, må vi understreke at disse er høyst subjektive, og at det selvfølgelig er lov å være uenig.

 

Vi har notert oss alle tilbakemeldingene, og vil ta hensyn til disse ved fremtidige redaksjonsmøter.

 

Jeg mener nå at litt agurknytt er bedre enn ingen oppdateringer i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Utseendet Kanskje nevne at dette holder seg "fint" i typ 2 dager, først blir skjermen ripete, deretter slites de fine "pyramideformene" (eller hva man måtte kalle det) på baksiden av telefonen, da er det ikke mye fin. Dette er med normalt bruk, der man legger telefonen i lomma.

Har hatt min i noen uker nå og den ser fortsatt like fin ut. Men jeg kan faktisk se en liten antydning til slitasje på en av "pyramidetoppene". Alt har med hvordan man behandler telefonen. Om man oppbevarer telefonen i lomma sammen med feks. et nøkkelknippe, så vil den nok ikke like seg så bra.

Beklager, men skjermen er elendig... (ja, den har god oppløsning) men den har i mine øyne nesten verdensrekord i å få striper hurtig...! De kunne laget en MYE bedre beskyttelse på den. Min HTC Touch på halvannet år har mindre riper enn en en mnd gammel Diamond...

Skjermen er ikke elendig. Det er definitivt markedets beste skjerm. Men beskyttelseslaget til skjermen holder ikke helt mål. Det er jeg enig i.

 

4: Touch Flo 3D

Mnja... Animasjonene er greit... Meeeen herregujemini så treigt... Det funker i en dag med fine "overganger" for å skjule treigheten. Men når jeg må kjøre 5-10 register hacks for å få telefonen halvveis brukbar.... Da er det plutselig ikke så imponerende, heller en hemsko.

Nyeste firmware fjerner mesteparten av tregheten.

 

Internettegenskapene

Dette har da ingenting med selve telefonen å gjøre, mer med at opera har laget (enda) en god webleser til en mobil.

Jo, det har med telefonen å gjøre i høyeste grad. Den gir deg muligheten til å koble deg opp på internett på ørten forskjellige måter slik at hastigheten skal bli den aller beste.

 

 

Værmeldingen

Denne SUGER..!! Hardt... Mangler fremdeles plassen der jeg bor.. Denne finner jeg i Vista, Linux ++++ Så at de mangler kommunen der jeg bor er elendig...! Beklager, men værmeldingen som du synes er så flott.. må jeg slakte...

Det er det som er så genialt med telefonen. Om det er noe man savner/ikke liker så kan man tweake den selv. Finnes allerede programmer som kan legge til andre steder, dersom man bor i en obskur liten landsby.

Lenke til kommentar
Det er det som er så genialt med telefonen. Om det er noe man savner/ikke liker så kan man tweake den selv. Finnes allerede programmer som kan legge til andre steder, dersom man bor i en obskur liten landsby.

Hadde jeg enda bodd i en obskur liten landsby. Så skulle jeg ha latt være å klage. Problemet mitt er at jeg bruker telefonen til jobb... Det er greit å ha værmelding, men det er begrenset hvor mye jeg gidder å tweake mobilen for å få den til å fungere i jobbsammenheng, jeg forventer at den har de samme mulighetene som de fleste andre værstasjonsapplikasjoner som jeg har testet, uten at jeg må tweake det inn. som nevnt. Vista tar denne automatisk, bare å punche inn hvor jeg bor, presto virker, samme med andre Linux/windows applikasjoner som jeg har testet. Men ikke Diamond.

 

Som nevnt, jeg bruker telefonen i jobbsammenheng. Jeg savner til dags dato ett eget enkelt program som kan finne ut hvilken telefon jeg har og oppdatere den uten at jeg må registere meg på siden og lete opp telefonen for å få fatt i firmwaren (evt mulighet til å laste ned firmware rett på mobilen og kjøre firmwareoppdateringen derfra med ett automatisert program) Noe a-la det SE har som automatisk sjekker etter oppdateringer og oppdaterer seg selv.

Lenke til kommentar
At en telefon til +-5000 er laget av plastikk type cdcover. Inklusive displayet.

Det blir for dumt imho

Et metal deksel ville gjort GPS-en ubruklig.

 

Jeg syns ikke Diamond er den telefonen som fortjener en sånn artikkel. Hvis en telefon skulle fortjent det, skulle det vært iPhone 3G.

Ja, for iphone har vi jo ikke lest noe særlig om i år.. ;)

 

Jeg mener nå at litt agurknytt er bedre enn ingen oppdateringer i det hele tatt. :)

Enig der. Kommer ikke store nyheter vær dag, så litt lesestoff om en av de mest diskuterte telefonene på markedet syntes jeg er helt greit :)

Lenke til kommentar
Opera 9.5 kan fortsatt ikke måle seg med Safari på iPhone (det kan ingen si noe imot, uansett hvor anti-Apple man er).

Det får da være grenser for trangsynthet. Opera Mobile 9.5 matcher Safari og vel så det. Den gir en like god eller bedre brukeropplevelse, men har mer og bedre funksjonalitet, så totalt sett er Opera Mobile 9.5 bedre enn Safari på iPhone.

 

5: Internettegenskapene

Dette har da ingenting med selve telefonen å gjøre, mer med at opera har laget (enda) en god webleser til en mobil.

Det er jeg uenig i. Opera er en del av pakken, og da må man også ta den med i beregningen. Eller ville ikke du brukt det mot telefonen hvis den bare hadde en råtten browser, og ikke en browser som slår selv Safari på iPhone?

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt noen kommentarer fra noen som har brukt Diamond noen uker, helst til jobbrelatert bruk, med en del epost og lesing av Office-dokumenter.

DET hadde vært litt mer interessant å skrive om, er man like fornøyd etter at "hypen" har lagt seg? Og er den bra til det markedet den retter seg mot, med avansert bruk?

Ser jo at mange selger på Finn etter kort tid...

 

Skal ha Windows-mobil snart, men er litt skeptisk til om den er solid nok og om batteriet holder... Lurer evt på Samsung i780 eller Touch Pro som kommer nå.

Men ladestasjonen til Diamond er jo også lekker, og billig..

Lenke til kommentar

Tror jeg akkurat kom på den åttende tingen vi eller rettere sagt jeg liker med Diamond:

 

8. Jeg kjøpte en annen telefon. :thumbup:

 

Men på den litt mer seriøse side. Det at den ripes opp bringer oss jo ti(10)år tilbake i tiden til da man fikk kjøpt nye deksler til Nokia 5310 (eller hva den nå het) med glass da det originale ble ripet bare vi tok på det. Eller gud forby, kom til å putte den i lommen uten taske.

 

Dette alene burde være grunn nok til å velge en annen telefon, hvis du ikke står klar med beskyttelsesfilm med en gang du åpner esken da, selvsagt.

 

Ellers er det sikkert en helt grei telefon når man lærer seg å bruke den.

Både broder'n og jeg ga opp da vi fikk trykke litt på ett eksemplar hos Elkjøp, det ble rett og slett for tungvint å lete rundt etter funksjonene. Ikke fikk vi aktivisert det påkostede 3d systemet heller :hrm:

Lenke til kommentar

3d systemet funker greit, bare du kan med det (nei, det er ikke fantastisk, nei det er ikke så bra som på en ipod, men det fungerer på ett vis) ja, telefonen blir ripete etter en stund... Selv med forsiktig bruk (at man skal sette beskyttelsesdeksel på en telefon i dag, synes jeg er fjollete) Telefonen fungerer greit. Men, jeg vil ikke ha en selv, til det.. Så er den rett og slett ikke holdbar nok til mitt bruk. (spesifikasjonsmessig er den det, men jeg gidder ikke tweake telefonen for at jeg ikke skal synes den er treig, jeg orker ikke ha på beskyttelsesfilm for at jeg skal ha den i lomma. Det orker jeg rett og slett ikke. Da kan jeg heller kjøpe meg en annen smarttelefon f.eks nokia (selv om det jeg virkelig ønsker meg er en sony ericsson X1) hadde telefonen vært av litt mer robuste materialer og tålt bare bittlitt mer, ikke føltes så fantastisk treig. Fått mer "flow" så tror jeg den kunne vært en telefon for meg, men til da. Så styrer jeg unna.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...