Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får glitch i nesten alle spill!


Anbefalte innlegg

" Frister

 

Forbrukerkjøpsloven fastslår at det må klages på mangler innen bestemte frister. Det gjelder likevel ikke hvis selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller uredelig. Dette kan være tilfelle hvis han f.eks. bevisst har løyet om bilens alder, eller har stilt på kilometertelleren.

 

To krav stilles til en reklamasjon:

 

For det første må du klage innen rimelig tid etter at mangelen ble eller burde ha blitt oppdaget. Forbrukerkjøpsloven sier at klage innen to måneder alltid vil være tilstrekkelig, men både kjøper og selger vil normalt være tjent med at du reklamerer så fort som mulig. Dersom du er usikker på om det er en feil ved varen, og vil undersøke dette nærmere før du reklamerer, anbefaler vi at du informerer selger om dette hvis undersøkelsen kan ta en del tid.

 

For det andre må du klage innenfor de absolutte klagefrister. Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok tingen. Fristen er imidlertid fem år hvis tingen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Dette gjelder f eks kapitalvarer som møbler, biler, radio/tv-apparat og byggevarer. Hvis selger er privatperson, har du normalt bare to års reklamasjonsfrist."

 

Kilde:

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...eklamasjonsrett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så vist jeg forsto det tiktig så er det slik at vist jeg opptaged dette for ca 1 måned siden og det er under 2 år siden jeg kjøpte den skal jeg få reklamasjonsrett?

 

Det var slik jeg forsto det. To år fra du kjøpte/fikk den. Vurderer nå å ta en telefon til Komplett, høre hva de har å si. Var ikke så hjelpsomme når jeg ville bytte inn Vista :p (men nå er jo det noe annet)

 

BTW hvor kjøpte du skjermkortet?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det på www.netshop.no

 

Om noen kunne forklare meg hvordan jeg skal gå fram nå så ville det vært supert.

Altså hva skal jeg gjøre først? sende en mail til netshop og si at jeg VIL HA NYTT SKJERMKORT! og så sende kortet i en rema poste til netshops adresse :p?

Lenke til kommentar

skrev en mail til netshop og spurte om hva jeg skulle med en defekt vare

Fikk svart tilbake

"Logg deg inn på vår side, under "Min Konto" finner du retur.

Søk retur på produktet som er defekt og legg ved en kort feilmelding.

Du vil deretter få et RMA nummer av oss. Skriv på RMA nummeret på esken når du returnerer produktet."

 

Men jeg bestilte skjermkortet sammen med en annen altså det står at han har kjøpt det. Hvordan skal jeg gjøre det da? Må han gjøre det eller kan jeg sende en mail tilbake med Fakturanr. og Pos prod. nr.

Alt. prod. nr.

 

For jeg kan ikke få tak i det RMA nummeret siden kjøpet er registrert på hans konto og han er borte atm :(

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar
uff leste at vist jeg sendte kortet inn og feilen ikke går på min garanti eller reklamasjon må jeg betale 250kr + 600kr per time de jobbet med å finne feilen :( kommer dette til å koste meg dyrt eller trur dere jeg får det på reklamasjon?

 

Virker som en smart måte på å skremme kunder til å ikke sende inn ødelagte varer på. Men jeg kan nok dessverre ikke anbefale deg å gjøre det ene eller det andre, siden jeg er like usikker som deg om det er skjermkortet som er defekt eller ei.

Lenke til kommentar

ja takk for svar i det minste, men det er vell ingen måte jeg kan få testet dette på?

 

Er det mulig å sette inn et gamelt skjermkort uten å renistallere windows får å se om det funker bedre? har et gf 6600 :D liggende. Kan liksom teste det på WC3

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar
Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok tingen. Fristen er imidlertid fem år hvis tingen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Dette gjelder f eks kapitalvarer som møbler, biler, radio/tv-apparat og byggevarer. Hvis selger er privatperson, har du normalt bare to års reklamasjonsfrist."

 

Kilde:

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...eklamasjonsrett

 

Skjermkort er nok ment å vare vesentlig lenger enn 2år.

Og det er egentlig uvesentlig hva butikk kommer til å motargumentere her, finnes mange brukere som kjøper seg et skjermkort og forventer å kunne oppgradere hvert 5 år for eksempel.

 

Harddisker er også et annet eksempel som er forventet å vare i minst 5 år, MTBF er jo som regel flere 100.000 Timer. (The mean time between failures (MTBF) of SATA drives is usually about 600,000 hours (some drives such as Western Digital Raptor have rated 1.2 million hours MTBF : Wikipedia).

 

Har fått RMA nr nå så skal få lagt det på et postkontor snart.

 

Teste med mitt gamle 6800 kort og pcen virket helt fin da, fikk ikke glitch etc med det kortet. Så da må det jo nesten være at det var skjermkortet som var gåent?

 

Definitivt.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
SVARTE H*******! dæm sa det itj va nå feil på kortet å no må æ betal! Veit itj korr my men iaf 250kr + dæm timan dæm ar jobba :(

 

Kan være lurt at du sender dem en mail og spør dem om de har kjørt spillene som har de aktuelle feilene eller om det kun er en generell syntetisk test.

Husker det var en annen som hadde problem med at webshoppen ikke testet grundig nok og at han måtte faktisk fysisk demonstrere i 2 pcer at det var problemer med kortet før han fikk ordnet opp i det hele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...