Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får glitch i nesten alle spill!


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg nye deler til pcen og har nå problemer med at jeg kan få glitch i grafikken mens jeg spiller.

Altså det som skjer er at spille/pcen fryser i ca 2-5 sec før den kommer igang igjenn og etter at pcen kommer igang igjenn kan det komme alt fra små til at hele skjermen er en stor glitch. Måten jeg fikser det på er at jeg Alt-tabber til windows og går tilbake til spillet igjenn og da er det som normalt igjenn. Men det som også skjer etter den frezen er at det tar mye lengere tid å Alt-tabben en det bruker å gjøre.

 

Og detter skjer altså i alle spillene jeg har spilt (WC3, COD4 og AOC) siden jeg har reinstalert windows.

 

Her er et bilde av hva som kan skje, dette er bare en av tilfellene. (fra AOC)

Tasjhkall_picture010.png

 

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde et lignende problem med 8800 GT-skjermkortet mitt. Problemet mitt var at det ble for varmt med standard kjøling, og det løste seg ved bytte av kjøler til Thermaltake DuOrb. Fikk mye kjøligere skjermkort etter dette. Har du målt tempen på skjermkortet?

 

BTW betyr dette at mitt 8800gts er et dritt kort som ike er mulig å klokke noe?

Lenke til kommentar

for å finne ut om det blir for varmt kan jo enkelt testes med å åpne kabinettdøra og sette ei bordvifte til å blåse på skjermkortet, om alt blir fint da er det nok noe varmeproblem ^^;

 

Ellers så anbefaler jeg Thermalright HR03 som kjøler om det er varmeproblem.

Her er noen screenshots av mitt skjermkort som ble for varmt i sommervarmen: http://haxx.no/div/games/wow/acidtrip/

Lenke til kommentar
8800GTS er et Nvidia kort, Club3D er bare "merket" på kortet.

Ja det er det jo selvfølgelig, vet ikke hva jeg tenkte på.

 

Du kan klokke kortet, men helst ikke på standard kjøling. Er lurt å investere penger i f.eks Thermaltake DuOrb om du har tenkt å klokke.

 

Og ja jeg har tenkt tenkt å kjøpe ny kjøling vist jeg skal klokke det, men syntest det var passe kjipt at de lager kort som ikke er laget for å bli brukt uten at man må kjøpe ny kjøler til det, men men

Lenke til kommentar

ja sant det, har ikke satt inn vifta som skal blåse lufta ut bak kabinettet enda, hjelper vel sikkert en del det.

 

Lastet ned det derre nTune greie å fikk dette som resultat

 

JAAAAAAAAAAAAaa.jpg

 

Er ikke det sykt varmt? vet ikke egeng hva gpu er men regner med det er skjermkortet siden noen linket meg det programmet angående skjermkort.

Lenke til kommentar

Skjermkort er GPU ja. Det er jo ganske varmt. varmere en det skal være, men Kortet skal ikke bli ødelagt av det. Var dette under load?

 

For hvis dette var idle så kan det jo bli ganske mye varmere når du spiller spill som age of conan.. for å si det mildt. Så enten bør du få det mye kjøligere inne i kabinettet

eller så må du skaffe deg en bedre GPU kjøler, noe som sikkert kan være lurt uansett

hvis du har tenkt å klokke det mye.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

jupp dette var så og si idle, surfet barre litt på nette og småtteri. Så skal sette igang med å få ut støv og sette inn en ekstra vifte i kabinettet

 

Edit! jupp det hjalp med å fjerne litt støv og sette inn en ekstra vifte

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...