Gå til innhold

Teknisk sprm angående hk, ram og cpu


astensland

Anbefalte innlegg

Jeg har ett teknisk spørsmål angående hovedkort og FSB hastighet mellom CPU og RAM. Jeg skal kjøpe nytt hovedkort med X48 chipset som støtter DDR3 ram opp til 1600mhz. CPU'en jeg skal kjøpe er en Q9450 som har 1333mhz FSB. Spørsmålet mitt er da om det er noe poeng å kjøpe DDR3 ram på 1600mhz, eller holder det å kjøpe DDR3 ram på 1333mhz?? Hvis jeg kjøper den på 1600mhz, vil jeg da få utnyttet den ekstra hastigheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du vil få utnyttet den vis du har noe som kan kreve så mye hastighet.

Men vis du bare skal surfe på nettet og sånne ting så vil du ikke få bruk for dette.

 

Vis du gjør heftig bilderedigering og mye video redigering så kan det hende dette kan hjelpe deg ja.

 

Mvh donnieakelefty

Lenke til kommentar
Du vil få utnyttet den vis du har noe som kan kreve så mye hastighet.

Men vis du bare skal surfe på nettet og sånne ting så vil du ikke få bruk for dette.

 

Vis du gjør heftig bilderedigering og mye video redigering så kan det hende dette kan hjelpe deg ja.

 

Mvh donnieakelefty

 

Takker for svar. Så med andre ord så er det ikke noe poeng at minne hastighet og FSB har samme hastighet. Good to know :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei egentlig ikke med mindre du skal drive med video redigering med gigantiske filer, eller bilde redigering.

 

For vanlige mennesker med spilling og bruk vil ikke trenge sånt ivertfall ikke de nærmeste årene vil jeg tro.

 

Med mindre du planlegger video eller bilde redigering på profesjonelt nivå så er det du har valgt av minne mer enn nok.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...