Gå til innhold

Bestilte "gratisprøve". Koster det penger?


kandinsky

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg satt i halv-ørska for 5 minutter siden etter en liten lur og googla alt slags mulig tull rundt helse. Også kom jeg over en "prøv Zinkoral gratis" link. Trykka meg inn, leste betingelsene fylte ut skjemaet med navn og addresse og sendte inn. Betingelsene var som følger:

1. Prøv Zinkoral GRATIS, motta én boks med 50 sugetabletter (portofritt tilsendt).

2. Du er ikke forpliktet til å kjøpe noe, men du blir abonnent. Hvis du ikke vil fortsette å abonnere gir du oss beskjed innen 2 uker etter at du mottok din gratis pakke.

3. Som abonnent mottar du 3 bokser Zinkoral® hver tredje måned. Pris pr. boks: kr 65,-. Kun kr 18,- kommer i tillegg for porto og ekspedisjon pr. forsendelse.

 

Så trykka jeg meg videre og blant annet her på forumet var det andre som hadde dårlig erfaring og enkelte fikk regning på opp til 650,- leste jeg. Jeg hadde tenkt til å motta denne gratis boksen også avslutte abbonomentet innen de to ukene. Må jeg allikevel punge ut? Jeg er over 18 og trykket jo godta betingelsene, men jeg kan ikke skjønne hvordan en regning på 650,- kan oppstå utifra det jeg leser i betingelsene. Er jeg trøtt og blind eller er det noe jeg har oversett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det står ikke noe sted at de 3 punktene du har sett på som "avtalen" er de faktiske betingelsene.

 

Exactly :) Men hvor lov har de til å ikke ha betingelsene på siden engang om det ikke er de 3 som står der? Jeg klarer ikke å oppdrive noe annet som ligner på betingelser.

Endret av niko_90
Lenke til kommentar

De kan vel uansett ikke skrive at du får en gratis vareprøve og så gjemme det betingelsene at det egentlig koster 650 kr?

Jeg kan ikke se annet enn at du skal betale kr. 0,- så lenge du avbestiller / melder deg ut så snart du har fått vareprøven :) .

Lenke til kommentar

Det finnes vel en del mindre seriøse aktører i denne bransjen. Mener å ha sett diverse innslag på TV2 hjelper deg angående dette. De fortsetter å sende deg produktene (og faktura) selv om du sier opp avtalen. Nå sier ikke jeg at dette firmaet er useriøst, men ta vare på dokumentasjon av oppsigelse i tilfelle tvil senere.

Lenke til kommentar

Det learntofly sier er viktig, særlig hvis firmaet er useriøst. Lag en skriftlig oppsigelse, der du også ber om bekreftelse på at oppsigelsen er mottatt. Ta vare på en kopi av det du sender til de.

 

Om det skulle bli noe kluss i ettertid så har du dokumentasjon på at du sa opp tjenesten innen den oppgitte tiden.

Vær også klar over at dersom de fortsetter å sende deg varer etter oppsigelsen, er det selger som skal betale kostnadene ved å sende det i retur (dersom de ber om å få tilbake pillene sine).

Kan ikke tenke meg du får noe kluss med dette.. :) .

Lenke til kommentar
Jeg ville lagre siden slik den er nå. Hvis de faktisk er useriøse kan de endre siden seinere, og så si at den har vært sånn hele tiden. Slik siden er nå er den eneste negative betingelsen at du ender opp med et abonnement hvis ikke du sier opp.

Et lite tips:

Installer en PDF-printer, dvs en "printer" som skriver til en pdf-fil. Poenget med dette er at en PDF-fil ikke er redigerbar (iallefall ikke uten programvare til tusener av kroner) og burde holde som dokumentasjon - i motsetning til å lagre siden som html (som enkelt kan redigeres).

 

Ett eksempel på pdf-printer finnes her.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
Jeg ville lagre siden slik den er nå. Hvis de faktisk er useriøse kan de endre siden seinere, og så si at den har vært sånn hele tiden. Slik siden er nå er den eneste negative betingelsen at du ender opp med et abonnement hvis ikke du sier opp.

Et lite tips:

Installer en PDF-printer, dvs en "printer" som skriver til en pdf-fil. Poenget med dette er at en PDF-fil ikke er redigerbar (iallefall ikke uten programvare til tusener av kroner) og burde holde som dokumentasjon - i motsetning til å lagre siden som html (som enkelt kan redigeres).

 

Ett eksempel på pdf-printer finnes her.

 

 

God tanke men føler ikke noe problem å forfalske pdf-fil om jeg skulle skulle trenge det, selv med enkle midler.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...