Gå til innhold

Civilization IV: Complete - Middelalder.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikkje sikker på om det går an å stoppe utviklinga heilt, men det går i alle fall ein del treigare om du velger "Marathon" som spellengde. Sjølv gjer eg alltid det, synest det går altfor raskt ellers. Dette har vel alltid vore ein liten feil i Civilization-spela...forholdet mellom kor lang tid det tek å utvikle teknologi og kor lang tid det tek å flytte einingar er ganske skeivt. Det tek gjerne årevis berre å flytte noko frå ein by til nabobyen. So innan styrkene dine har nådd målet, er dei utdaterte.

 

På Alpha Centauri var der ei innstilling som heitte noko slikt som "tech stagnation", men eg trur ikkje der er noko slikt i Civ4. Det GÅR an å skru av teknologi-bytting, det vil normalt slakke ting ned, men har andre konsekvensar i tillegg.

 

Kay

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men du kan nok finne nesten hva det skal være om du leter litt. Skremmende nok fant jeg faktisk en Chuck Norris-mod... :p

 

http://civilization4.filefront.com/file/Th..._With_Hat;58294

 

(den finnes også uten hatt for spesielt interesserte)

 

Du kan kun ha én i spillet (tenk Wonder Unit...), må ha Mass Media, er immun til First Strike og så videre. Noen har for mye fritid... :p

Lenke til kommentar

Ja hvordan lager man en mod.

 

For å være helt ærlig så har jeg lite peiling, men tror ikke det er så veldig vanskelig.

 

Det første du bør gjøre er å finne ut hvilke filer du trenger for å lage en mod. Kopier disse filene til en egen folder som du kaller for "middelalder mod" e.l. Når det gjelder modifiseringen så ønsker du vel hovedsaklig å bare forandre på "tech" fila? Da åpner du bare denne i word/notepad/xml editor og fjerner de techs du ikke ønsker.

 

Du kan også foreta reverse engineering på eksisterende mods. Last ned en mod og åpne tech fila og se hva slags forandringer som er gjort og hva de har resultert i.

 

Er mye lettere enn det høres ut som vil jeg tro.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Ja hvordan lager man en mod.

 

For å være helt ærlig så har jeg lite peiling, men tror ikke det er så veldig vanskelig.

 

Det første du bør gjøre er å finne ut hvilke filer du trenger for å lage en mod. Kopier disse filene til en egen folder som du kaller for "middelalder mod" e.l. Når det gjelder modifiseringen så ønsker du vel hovedsaklig å bare forandre på "tech" fila? Da åpner du bare denne i word/notepad/xml editor og fjerner de techs du ikke ønsker.

 

Du kan også foreta reverse engineering på eksisterende mods. Last ned en mod og åpne tech fila og se hva slags forandringer som er gjort og hva de har resultert i.

 

Er mye lettere enn det høres ut som vil jeg tro.

 

 

Hehe, syntes det hørte litt vanskelig ut ja, men det er ikke mulig og gjøre alt dette inne på selve "spillet"?. Er ikke så veldig dyktig på sånn tekniske duppedingser på data.

 

Har du prøvd deg litt frem selv på denne? og hvis så kunne du jo f.eks lagt ut det i notepad :whistle:

 

Mvh. Morten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...