Morten1987 Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Hei. Er det mulig å gjøre noe på instillingene til CIV IV. Slik at du ikke kommer lenger en til middelalderen med tanke på resarch? Synes teknologinen går så rask, hadde vært kult om man kunne stoppet utviklingen. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Er ikkje sikker på om det går an å stoppe utviklinga heilt, men det går i alle fall ein del treigare om du velger "Marathon" som spellengde. Sjølv gjer eg alltid det, synest det går altfor raskt ellers. Dette har vel alltid vore ein liten feil i Civilization-spela...forholdet mellom kor lang tid det tek å utvikle teknologi og kor lang tid det tek å flytte einingar er ganske skeivt. Det tek gjerne årevis berre å flytte noko frå ein by til nabobyen. So innan styrkene dine har nådd målet, er dei utdaterte. På Alpha Centauri var der ei innstilling som heitte noko slikt som "tech stagnation", men eg trur ikkje der er noko slikt i Civ4. Det GÅR an å skru av teknologi-bytting, det vil normalt slakke ting ned, men har andre konsekvensar i tillegg. Kay Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Hmm, ja det går ann, men er det ikke slik at bygninger og units også bruker lengre tid da? Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Det tek lengre tid å lage dei, ja. Alt tek eigentleg lengre tid, bortsett frå å flytte og bruke einingar. Kay Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Sånn i tilfelle du ikke visste det, er det best å starte spill med singleplayer - custom game. Da får man langt flere valgmuligheter enn til vanlig. Ellers stusset jeg også over at det ikke finnes mulighet til å stoppe teknologien helt ved en eller annen periode. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Du kan jo alltids lage deg en mod hvor du fjerner uønskede techs. Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Du kan jo alltids lage deg en mod hvor du fjerner uønskede techs. Åh? Trenger man gode kunnskaper om data da eller? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Litt off-topic, men du kan nok finne nesten hva det skal være om du leter litt. Skremmende nok fant jeg faktisk en Chuck Norris-mod... http://civilization4.filefront.com/file/Th..._With_Hat;58294 (den finnes også uten hatt for spesielt interesserte) Du kan kun ha én i spillet (tenk Wonder Unit...), må ha Mass Media, er immun til First Strike og så videre. Noen har for mye fritid... Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Det tek lengre tid å lage dei, ja. Alt tek eigentleg lengre tid, bortsett frå å flytte og bruke einingar. Kay Hva betyr det ordet? units? (enheter) Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Det tek lengre tid å lage dei, ja. Alt tek eigentleg lengre tid, bortsett frå å flytte og bruke einingar. Kay Hva betyr det ordet? units? (enheter) Units ja. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Det tek lengre tid å lage dei, ja. Alt tek eigentleg lengre tid, bortsett frå å flytte og bruke einingar. Kay Hva betyr det ordet? units? (enheter) Units ja. takk! sliter litt med sånn dialekt Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 takk! sliter litt med sånn dialekt Berre for ordens skuld: det er nynorsk, ikkje dialekt. Kay Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 18. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Du kan jo alltids lage deg en mod hvor du fjerner uønskede techs. Hvordan gjør vi det? finner ikke ut hvor jeg går for å lage egen Mod. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Ja hvordan lager man en mod. For å være helt ærlig så har jeg lite peiling, men tror ikke det er så veldig vanskelig. Det første du bør gjøre er å finne ut hvilke filer du trenger for å lage en mod. Kopier disse filene til en egen folder som du kaller for "middelalder mod" e.l. Når det gjelder modifiseringen så ønsker du vel hovedsaklig å bare forandre på "tech" fila? Da åpner du bare denne i word/notepad/xml editor og fjerner de techs du ikke ønsker. Du kan også foreta reverse engineering på eksisterende mods. Last ned en mod og åpne tech fila og se hva slags forandringer som er gjort og hva de har resultert i. Er mye lettere enn det høres ut som vil jeg tro. Endret 18. august 2008 av toeblast Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Ja hvordan lager man en mod. For å være helt ærlig så har jeg lite peiling, men tror ikke det er så veldig vanskelig. Det første du bør gjøre er å finne ut hvilke filer du trenger for å lage en mod. Kopier disse filene til en egen folder som du kaller for "middelalder mod" e.l. Når det gjelder modifiseringen så ønsker du vel hovedsaklig å bare forandre på "tech" fila? Da åpner du bare denne i word/notepad/xml editor og fjerner de techs du ikke ønsker. Du kan også foreta reverse engineering på eksisterende mods. Last ned en mod og åpne tech fila og se hva slags forandringer som er gjort og hva de har resultert i. Er mye lettere enn det høres ut som vil jeg tro. Hehe, syntes det hørte litt vanskelig ut ja, men det er ikke mulig og gjøre alt dette inne på selve "spillet"?. Er ikke så veldig dyktig på sånn tekniske duppedingser på data. Har du prøvd deg litt frem selv på denne? og hvis så kunne du jo f.eks lagt ut det i notepad Mvh. Morten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå