Mr. Fiskum Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Hei. Har for ikke så lenge siden fått meg ny pc. Har ikke hatt noe serlig problemer utenom noe ramklusj som jeg fikk ordnet i starten. Maskina har vært grei til nå,c.a 2 uker, men plutselig når jeg spillte Team Fortress 2 tidligere så begynte det å lagge FÆLT, så bare daua maskina. Jeg lot den være av en stund før jeg prøvde å starte på nytt, allt gikk greit, helt til jeg var ferdigloada med vista, og skulle snart til å skrive passord på brukern. Men så langt kom jeg alldri. Pc'n slo seg av før bruker greia kom opp på skjermen. Jeg prøvde 2 ganger til, og nå dauern nesten med en gang. Under oppstart så ser allt til å gå fint ut, alle vifter går som de skal og klarer ikke se noen feil. Så hva skal jeg gjøre? Takker for svar
Crazy_Man Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 slår den seg rett av eller blinker det bsod rett før? det kan være det er noe galt med vista eller et annet program du har på pc'en pga den klikker etter at vista har startet opp. det er altså en mulighet for at det hjelper med en re-install
Mr. Fiskum Skrevet 12. august 2008 Forfatter Skrevet 12. august 2008 (endret) Har ikke vært noe bsod på skjermen nei. Er det vista som er klikk da? Pc'n slår seg av etter 1-2 sec nå.. Edit: Når jeg tenker meg om så kom det sånn greie før jeg fikk loada windows om at maskinen ble slått av feil eller no sånt, også skulle jeg bruke pilene til å velge hva jeg ville gjøre, men det funka dårlig. Endret 12. august 2008 av Mr. Fiskum
Morten K Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Hvis maskinen slår seg av etter 1-2 sek,så er det hardwarefeil. Selv om Vista "klikker",så skulle du hvertfall få start på maskinen.
anonymouse Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Hvis maskinen er ferdig med post og begynner å laste data ifra disken, så kan det være Vista. Hvis maskinen slår seg av 1-2 sec etter poweron, så er det noe mer alvorlig, på hardware siden som sagt over. Dersom det første er tilfelle, så ville jeg reinstallert OS, kanskje bytta til XP. Enda en grunn til at jeg ikke liker Vista. For når det først går dårlig der, så går det SKIKKELIG dårlig. Er det hardware så må du bare henvende deg der du kjøpte den og be dem om råd. To uker er ikke lang fartstid... sååå kjipt når sånt skjer
Mr. Fiskum Skrevet 12. august 2008 Forfatter Skrevet 12. august 2008 Ok, prøvde på nytt nå nettop. Kom nå til skrivebord, men så bestemte den seg for å slå seg av igjen.. Skal sjekke ribba nå, hva skal jeg se etter?
nebrewfoz Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Ok, prøvde på nytt nå nettop.Kom nå til skrivebord, men så bestemte den seg for å slå seg av igjen.. Skal sjekke ribba nå, hva skal jeg se etter? Se etter om det er passe med ribbefett på'n, kanskje? Måten du beskriver feilen på kan lede tankene mot for høy CPU-temperatur. La maskinen kjøle seg ned en stund, start den opp og gå rett inn i BIOS og se om du finner en side der du kan sjekke temperaturer, spenninger og denslags. Der vil du se det tydelig dersom CPU-temperaturen stiger og stiger helt til PC'en slår seg av. Og hvorfor skulle dette begynne å skje etter 2 uker? Vel, CPU-kjøleren er en mekanisk dings som er avhengig av å sitte som klistret inntil CPU'en. Blir den termiske kontakten for dårlig, så kan CPU'en bli for dårlig kjølt, og da stopper det som regel. Hvis du har for høy CPU-temp - sjekk kjøleren ...
Mr. Fiskum Skrevet 12. august 2008 Forfatter Skrevet 12. august 2008 (endret) Ok, skal se om jeg finner noe i bios, takker for bra svar Endret 12. august 2008 av Mr. Fiskum
Pinkey Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Vil tro det er en hardware feil ja. Har du sjekka at CPU-vifta går rundt når du slår på pcen? Vært borte i noe veldig lignende, og det var temperaturen som var altfor høy på cpu. Evt. sjekk at ribba sitter riktig koblet til på HK.
nebrewfoz Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Vil tro det er en hardware feil ja. Har du sjekka at CPU-vifta går rundt når du slår på pcen? Godt poeng. I tillegg til at kjøleren må sitte riktig, må også strømledningen til CPU-vifta være ordentlig tilkoblet. (Løs ledning er vel den vanligste årsaken til at vifta ikke går rundt, men "kjepper i hjulene" er en god nummer to.)
Mr. Fiskum Skrevet 12. august 2008 Forfatter Skrevet 12. august 2008 (endret) Ok, cpu'n var 90 grader, så det er nok feilen.. Skal sette på ny pasta nå, kan jeg bruke sånn neggelakk-fjerner på på cpu'n? Og som sagt i førstepost så surrer vifta hele tiden.. Endret 12. august 2008 av Mr. Fiskum
anonymouse Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Det kan du godt bruke, ja. 90 grader var da fælt så varmt på 1-2 sekunder...
Mr. Fiskum Skrevet 12. august 2008 Forfatter Skrevet 12. august 2008 Gikk litt lengre enn 1-2 sekunder nå, siden jeg har hatt pc'n av en stund.
Vizla Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 (endret) Aldri bruk neglelakk-fjerner for å rense CPU! Det legger igjen en tynn hinne som reduserer kjøling Ren propanol f.eks. er mye bedre, bruk gjerne sånne filler du bruker på brilleglass i tillegg. Endret 12. august 2008 av Vizla
Nator Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Nei, er Domestos Fresh som gjelder! Hva kan han bruke i stedet for?
Syar-2003 Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Kondensfjerner fra bensinstasjon er lett tilgjengelig. Aldri brukt noe annet.
Nator Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Jeg har brukt en sitrusbasert sak fra Microplex kalt Akasa TIM-clean. Det sies å ikke være bra å bruke sitrusbaserte rensemidler, men har ikke hatt merkbart dårlige resultater med den.
Mr. Fiskum Skrevet 12. august 2008 Forfatter Skrevet 12. august 2008 Uansett Funker nå, takk for god hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå