Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Age of conan er helt konge.. spillet er kjekkt, vi har et stor og voksende guild.. eneste som er dumt med spillet synes jeg er folk som lager "ooooo...er spillet dødt" og "oooo...jeg vil ha / vil ikke ha XXXXXX" eller "oooooo...det er ikke noe end-game"

Husker dere helt i begynnelsen av WoW? hvor mange raid instancer var det da? hvor mange folk lagde tråder som het:

"im 60, now what?"

"there is no end-game"

"class-balance!!! gief now!"

Jeg syns det er kjekkt å spille, er på min 2. char til 80 og raider 2-3 ganger i uken.. holder også på med pvp.. mye av grunnen til at jeg har det så kjekkt er pga. veldig kjekke guildmates jeg spiller med.. vi har det dødskult sammen.. og vi vokser stadig..

Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590
Skrevet
Så 400.000 av totalt rundt 800.000 solgte kontoer er fremdeles aktive? Er ikke mye å hoppe i været for at halvparten som kjøpte spillet har valgt å ikke spille videre.

Dette er tallene som Funcom har publisert og forsøkt å pynte på, alt utover disse tallene er spekulasjoner. Det vil si at ingen vet hvor mange som faktisk spilte 30. juni eller betalte for en måned til etter det.

Du har selvsagt en kilde på at det du sier stemmer?

Skrevet

Etter at eg dinga 80 er det omtrent null og nada å finne på i spelet.

I tillegg er aktiviteten i guildet mitt lik null.

Har ingen tal på korvidt det har vore spelarflukt.

Mein ein indikator er at det har vorte merkbart mindre inne på tradeposten i Old Tarantia.

For berre nokre veker sidan var det mykje meir folk inne der til ei kvar.

Funcom må gjere noko, drastisk og det fort for at ikkje spelet skal dø heilt ut.

Skrevet
Så 400.000 av totalt rundt 800.000 solgte kontoer er fremdeles aktive? Er ikke mye å hoppe i været for at halvparten som kjøpte spillet har valgt å ikke spille videre.

Dette er tallene som Funcom har publisert og forsøkt å pynte på, alt utover disse tallene er spekulasjoner. Det vil si at ingen vet hvor mange som faktisk spilte 30. juni eller betalte for en måned til etter det.

DU trenger ikke en kilde, bare sun fornuft og elementær matematik. Funcom sier de har ca 415.000 aktive kontoer nå. Endel av disse er nye kontoer som fortsatt er på sin første måned, endel er sikkert folk som sitter på gjerde og endel er garantert folk som kjøpte 3 eller 6 måneder med en gang. Når disse løper ut kommer nok ende dystrere tall frem tenker jeg. Jeg tror fort vi snakker en halvering av disse 400, og ned mot de 150 som er satt som et minimum for at spiller skal gå rundt.

Skrevet
Etter at eg dinga 80 er det omtrent null og nada å finne på i spelet.

I tillegg er aktiviteten i guildet mitt lik null.

Har ingen tal på korvidt det har vore spelarflukt.

Mein ein indikator er at det har vorte merkbart mindre inne på tradeposten i Old Tarantia.

For berre nokre veker sidan var det mykje meir folk inne der til ei kvar.

Funcom må gjere noko, drastisk og det fort for at ikkje spelet skal dø heilt ut.

Vis du syntes det er så kjedelig, så start med deg selv. Begynn i et nytt guild.

Jeg er (var) med MEH på fury. Vi hadde masse aktiviteter som gjorde at spillet ble mer intereant. f.eks. Raids, Battle siege's, PvP minigames traninging med andre guilds. En tid i uke hvor vi alle samlet ressoruces, jo mer vi skaffet, jo mer bonus dkp fikk vi. Den effektive ressoruces gathereinger vår, var en av grunnen til at vi ble først på servern med Full T3 guild city og battle siege keep.

Jeg skjønner at AoC er kjedelig når du vanker rundt kashetta og ikke har en dritt og gjøre.

Skrevet (endret)
Den effektive ressoruces gathereinger vår, var en av grunnen til at vi ble først på servern med Full T3 guild city og battle siege keep.

J.

Det var nok RUScorp som var først der, på begge punktene er jeg redd. Hverfall det som er allmenn kjent og akseptert på serveren og EU fury forumet.

Endret av Christeven
Skrevet
Den effektive ressoruces gathereinger vår, var en av grunnen til at vi ble først på servern med Full T3 guild city og battle siege keep.

J.

Det var nok RUScorp som var først der, på begge punktene er jeg redd. Hverfall det som er allmenn kjent og akseptert på serveren og EU fury forumet.

nei nei. Russ corp hadde T1 walls da vi hadde T3.

Ganske sikker der.

Men uansett rus corp var bare et oppskryt guild. Kan ikke huske at de noen gang fikk ned en eneste wall i en battle siege, selv med nesten 48 man.

Skrevet

RusCorp er en stor Russisk gulid ja. Sier ikke det navnet seg selv egentlig? Sikkert den Russiske Mafian stom står bak hele greia tipper jeg. Ungdoms avdelingen til den Russisk Mafian.

Skrevet

Ja, og de var alltid kjent til å være det beste guildet på servern.

Fakta er at de reqruiter alle så lenge man er russisk.

De angrep oss 2 ganger da jeg var...tror ikke de fikk en eneste wall av oss. De er skill less.

Skrevet (endret)

RUScorp tok jo ikke ned keeper fordi de outskilla M E H akkurat.

De er drit sleipe. Bruker litt små skittene triks, som å melde et attack siste 10 min før attack tiden. Det blannet med bugga spill er ingen god kombinasjon.

Det var en gang de agrep oss, hvor han ene dude på slutten av kampen bugga seg inn i byen og planta et sånt seige telt inne i basen, så sa han: I did it just to show you guys we could.

Vi hadde ofte noen pvp minigames mot RUScorp. De ble eid ned i støvlene. Skjønner ikke hva som er så helsikkes spesielt med dem tbh.

Endret av AtleBer
Skrevet

Det er dette som står i årsrapporten til Funcom. En ting som jeg glemte å ta med er at de 415,000 aktive kontoene til Funcom ikke bare inkluderer alle som begynte ved release og betalte for 1 eller flere ekstra måneder men også de som kjøpte spillet i juni - selv om disse nykommerene kansellerte kontoen sin ble de telt med som aktiv konto siden 30 dager spilletid er inkludert når du kjøper spillet.

Dermed blir 415,000 aktive kontoer per 30. juni urealistisk, antallet kontoer som faktisk var aktive og ble brukt er vesentlig mindre.

Skrevet

Igjen, ren spekulasjoner fra din side. Siden vi ikke kan stole helt på det FC sier, da de er unøyaktige, og ikke dine spekulasjoner heller - ja så vet vi rett og slett ikke.

Men jeg nekter å tro at alle som kjøpe spillet i juni sluttett..

Men som du sier, er nok godt mulig tallet er noe lavere enn 4xx xxx, men tror vi kan være realistiske med at det er noe mellom 3-400 000 en plass.

Skrevet (endret)

er ikke vits å ta noe pycn sier om aoc eller funcom seriøst, når ingenting han skriver er objektivt. Da han tydelig hater funcom så intenst av en eller annen grunn. Når han selv må nevne funcom i signaturen sin sier det litt om hans prioriteringer av fanesesaker.

Dermed blir 415,000 aktive kontoer per 30. juni urealistisk, antallet kontoer som faktisk var aktive og ble brukt er vesentlig mindre.

Spesielt i de såkalte resoneringene, hva faen vet du om hvor mange som har sluttet eller ei? hva vet du om at folk som kjøpte feks 2 -3 måneder på forhånd har sluttet å spille nå? jeg var der fra EA, i følge din logikk må jeg vel ha sluttet nå jeg da? er du synsk kansje, eller har du et magisk programm som forteller deg hvor mange som er aktive, hvem som har sluttet før kontoen gikk ut, og hvor mye folk spiller?

Endret av Christeven
Skrevet
Igjen, ren spekulasjoner fra din side. Siden vi ikke kan stole helt på det FC sier, da de er unøyaktige, og ikke dine spekulasjoner heller - ja så vet vi rett og slett ikke.

Men jeg nekter å tro at alle som kjøpe spillet i juni sluttett..

Men som du sier, er nok godt mulig tallet er noe lavere enn 4xx xxx, men tror vi kan være realistiske med at det er noe mellom 3-400 000 en plass.

Jeg har ikke spekulert om noe, kun oppgitt de faktiske tallene som Funcom baserte seg på.

Christeven, Her er informasjonen Funcom har publisert:

1. 800,000 spill ble solgt ved release.

2. 415,000 kontoer er det sammenlagte tallet for alle kontoer som ble:

a: Kjøpt i juni, eller

b: Kjøpt i mai og betalt for en måned utvidet spilletid

Dette tallet, 415,000, inkluderer altså alle kontoer som ble kjøpt i juni (har ingenting å si om kontoen ble kansellert i juni eller ikke, ble spillesken kjøpt i juni kommer det med på statistikken) og det inkluderer antall kontoer som kjøpt i mai og forlenget med 1 måned spilletid.

Det sier ingenting om hvor mange kontoer som var kansellert eller ikke og ingenting om hvor mange som faktisk spilte eller sluttet å spille.

Skal ikke si at de lyver, men det er heller ikke tilfeldig at så mange misforstår..

Funcom har vært misvisende og antydet at dette var aktive kontoer per 15. august.. Mens egentlig er det de siste tallene de ønsker å offentliggjøre per 15. august.

Skrevet

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Skrevet

30. juni ble det oppgitt at det var 700 000 registrerte spillere siden start. 15. august var det 800 000 siden start, og 415 000 aktive. Det hadde altså kommet 100 000 nye i løpet av 1,5 mnd. Dersom vi forutsetter at de var jevnt fordelt var det ca 65 000 som fortsatt var på gratismåneden den 15. august, og ca 350 000 som var på betalt abonnement.

Børsmeldinger: http://hopey.netfonds.no/releases.php?pape...mp;exchange=OSE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...