Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Poenget er at de er nødt til å gjøre snuoperasjoner fordi så mange har kjøpt spillet og spiller, de har fått en mye større spillermasse enn regnet med. Derfor vil det ta en stund før de har kontrollen vil jeg nok tro. Så ja Funcom hadde nok ikke regnet med en så stor interesse ved launch. Det er vel deres største feil så langt. But guys keep up the good work - Så blir det et jævlig fett spill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er at de er nødt til å gjøre snuoperasjoner fordi så mange har kjøpt spillet og spiller, de har fått en mye større spillermasse enn regnet med. Derfor vil det ta en stund før de har kontrollen vil jeg nok tro. Så ja Funcom hadde nok ikke regnet med en så stor interesse ved launch. Det er vel deres største feil så langt. But guys keep up the good work - Så blir det et jævlig fett spill

 

 

Hmm...

Conan lagde jo et stor oppstyr allerede 2 år får den egentlig første releasen, som er ca 3 år sia nå. De hadde mange i både open og closed beta (kanskje ikke største closed) så de må jo forvente at mange vil starte.

PÅ en annen side..jeg tror ikke de regna med å holde alle de tusen wow spillerene som bare starta fordi de venta på wrath of the lich king.

Lenke til kommentar

Det som er bekymringsfullt er at Funcom ikke har kontroll på koden i spillet, patchene gjør i mange tilfeller bare vondt værre. Dette fører til at selv den minste ting kan det ta evigheter å fikse opp i, Funcom jobber i motbakke med koden samtidig som de må komme i mål med reparasjonen av spillet før alle tilskuerne har takket for seg.

 

Og så er det i tillegg de høye systemkravene som fører til elendig spillflyt og grafikk hos mange, dette motvirker spredning og suksess av spillet.

 

Nagina, De har tatt med de som har spilt ferdig buddy-key-trial og deretter kjøpt spillet (og fremdeles er i sin første måned av spillet. Dette har uten tvil virket positivt på tallene og forretningsmessig var det lurt å gi ut buddy-keys like i forkant av kvartalsrapporten.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Funcom har aldri vært interessert i å lage et spill for massene, for dem er det viktigere at en liten del av spillerne trives enn at alle gjør det. Derfor er det nok en del som vil se på Conan og Anarchy online som kjedelige osv.

 

Sa ikke FunCom rett før utgivelsen (mulig jeg tar feil her) at under 500 000 betalende ville sees på som en flopp, mens 1mill+ ville være en suksess?

Lenke til kommentar
Funcom har aldri vært interessert i å lage et spill for massene, for dem er det viktigere at en liten del av spillerne trives enn at alle gjør det. Derfor er det nok en del som vil se på Conan og Anarchy online som kjedelige osv.

 

Sa ikke FunCom rett før utgivelsen (mulig jeg tar feil her) at under 500 000 betalende ville sees på som en flopp, mens 1mill+ ville være en suksess?

 

Nope, de nevnte aldri at under 500k var en flopp.. De sa at de måtte ha minimum 100-150k spillere for å holde det gående. 500k var vel en suksess såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

De sa før utgivelsen at dersom AoC peaker og stabiliserer seg på 100k ville det være et feilslått prosjekt, mens en million spillere ville være en suksess som overgikk deres villeste drømmer. Dersom det stabiliserer seg på 150k holder de seg akkurat flytende, men de satser nok en anelse høyere enn det.

Lenke til kommentar

Det er jo helt vanvittig og forsatt lese innleggene her, at det går an å bli så såret av et mmorpg spill! Jeg har også blitt skuffet av et mmorpg, spill har ikke alltid vært slik jeg har førestilt meg det, men er det utviklerne sin feil eller min egen fantasi sin feil? Age of conan kjøres på en snart 2år gammal maskin her i gården, og det går helt ok, ja jeg forstår at det kan være problemer blandt folk, men når det går an å kjøre spillet på en såpass gammal maskin. Ja da kan man rett og slett ikke gråte over at spillet krever for mye, selfølgelig vil det ikke trekke like mange som et spill som wow som krever minimalt(all ære til blizzard) men at man i 2008 skal klage på for høye maskinkrav blir faktisk litt latterlig. Vil man at utviklingen skal stoppe opp eller hvordan fungerer ting egentlig? De aller fleste over 18 som interessere seg for spill og data har maskinvare nyere enn 1-2 år og da er problemet i de aller fleste tilfellene ikke eksisterende.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Det er jo helt vanvittig å forsatt lese innleggene her, at det går an å bli så såret av et mmorpg spill! Jeg har også blitt skuffet av et mmorpg, mmorpg spill har ikke alltid vært slik jeg har førestilt meg det, men er det utviklerne sin feil eller min egen fantasi sin feil? Age of conan kjøres på en snart 2år gammal maskin her i gården, og det går helt ok, ja jeg forstår at det kan være problemer blandt folk, men når det går an å kjøre spillet på en såpass gammal maskin. Ja da kan man rett og slett ikke gråte over at spillet krever for mye, selfølgelig vil det ikke trekke like mange som et spill som wow som krever minimalt(all ære til blizzard) men at man i 2008 skal klage på for høye maskinkrav blir faktisk litt latterlig. Vil man at utviklingen skal stoppe opp eller hvordan fungerer ting egentlig? De aller fleste over 18 som interessere seg for spill og data har maskinvare nyere enn 1-2 år og da er problemet i de aller fleste tilfellene ikke eksisterende.

 

 

Er mange som har hatt behov for å få ut sin gråt her ja , god post foressten ;)

Lenke til kommentar

Må være enig der, kjenner folk som kjører spillet på 1 år gammel bærbar. Spillet har absolutt ikke veldig høye systemkrav. Det er jo nesten ikke spill å oppdrive med særlig mye dårligere grafikk som er laget dette året.

Kan ikke fortsatt sitte på WoW-grafikk for å holde på de spillerne som fortsatt sitter med windows 98 pcer heller :p Tror de nok sikter på den spillergruppen som faktisk spiller aktivt og har råd til medlemskap/ny pc ;) Og det er nok smart så vidt jeg forstår :)

Endret av solaN -
Lenke til kommentar
Det er jo wow 2003-2004 jeg snakker om da. Spillet "fenget" fra begynnelsen rett og slett. Og hva som er tøffest å være er opp til hver enkelt, liker du ikke high fantasy har du ikke noe i wow å gjøre:). Conan som konsept har potensiale ja, men jeg tviler sterkt på at Funcom klarer å gjøre noe med det. Jeg har etterhvert dannet meg et bilde av funcom som et spillselskap for en nisjegruppe av spillere. Klart dem har noen bra elementer i sine spill, men det er middelmådig "at best" i mine øyne.

Er det noen som klarer å rette på ting så er det da Funcom.

 

Er vell det eneste selvskapet som ikke har gitt opp sitt/sine prosjekt(er) når/hvis det har gått dårlig. Anarchy Online fikk da et mye, mye verre utgangspunkt enn hva Age of Conan (som faktisk har solgt over alle forventinger) fikk nå, og AO lever fremdeles den dag idag under Funcoms styre med profitt.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Dagens kjappe og utålmodige guttunger som er vant med WoW blir muligens skuffet over AoC , men spillet kommer bare til å vokse når de får orden på ting- 80 % av de som har sluttet har jo sagt de kommer tilbake når eventuelle feil og mangler er rettet opp , AoC har tross alt gjort inntrykk på folk .

Lenke til kommentar

Det gjør det ikke noe bedre så lenge man kan jukse seg gjennom hele spillet da;)

Som disse linkene viser:

 

http://www.youtube.com/watch?v=8xVgoCZ75pE...feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=CdD43UuAS0A...feature=related

 

Når det finnes slike hacks så skulle de med en gang lagt ned serverne til de fikk fikset de hullene,så det ikke gjorde noen skade med økonomien.

Når du kan dupe guld så er økonomien ødelagt.

Du kan også gjøre deg selv fra L1 til L80 med et tastetrykk,da skjønner man hvor ille det er.

(vil bare si at de hullene er ikke fikset ennå selv om Funcom har visst om dette lenge.

En person på US forum beviste det igår med linker og bilder,men han ble tatt vekk med en gang fra forumet der for å ikke lage skremsel så man begynner jo og lure hva funcom driver med)

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
Dagens kjappe og utålmodige guttunger som er vant med WoW blir muligens skuffet over AoC , men spillet kommer bare til å vokse når de får orden på ting- 80 % av de som har sluttet har jo sagt de kommer tilbake når eventuelle feil og mangler er rettet opp , AoC har tross alt gjort inntrykk på folk .

 

 

Om du mener at WoW er et mmo spill for utolmodige guttunger så lurer jeg på hva du har røyka for noe? Jeg kjenner flest godt voksne mannfolk som spiller WoW og di fleste av dem er jævlig tolmodige da det tar rimelig med tid å få seg den tier armoren en ønsker seg.

 

Jeg gjorde Scholomance 40 ganger for å få 1 fuckings item...jeg er værken utolmodig eller særlig ung lenger desverre.

 

And at AoC blir bra når alle mangler og feil er rettet på har jeg ingen tvil om! Men "problemet" for Funcom er vel at om Warhammer Online blir en sukses og WOTLK til WoW også blir det så skal det endel til for å få spillere tilbake til AoC.

 

For ikke å tenke på andre mmo spill som er underveis nå.

Lenke til kommentar
Dagens kjappe og utålmodige guttunger som er vant med WoW blir muligens skuffet over AoC , men spillet kommer bare til å vokse når de får orden på ting- 80 % av de som har sluttet har jo sagt de kommer tilbake når eventuelle feil og mangler er rettet opp , AoC har tross alt gjort inntrykk på folk .

 

 

Om du mener at WoW er et mmo spill for utolmodige guttunger så lurer jeg på hva du har røyka for noe? Jeg kjenner flest godt voksne mannfolk som spiller WoW og di fleste av dem er jævlig tolmodige da det tar rimelig med tid å få seg den tier armoren en ønsker seg.

 

Jeg gjorde Scholomance 40 ganger for å få 1 fuckings item...jeg er værken utolmodig eller særlig ung lenger desverre.

 

And at AoC blir bra når alle mangler og feil er rettet på har jeg ingen tvil om! Men "problemet" for Funcom er vel at om Warhammer Online blir en sukses og WOTLK til WoW også blir det så skal det endel til for å få spillere tilbake til AoC.

 

For ikke å tenke på andre mmo spill som er underveis nå.

 

 

At WOTLK kommer til å slå alt annet ned i støvlene er jo nesten "given", men har også stor tro på WAR. I utganspunktet returnerer jeg aldri til AoC om dem beholder konseptet sitt. Dessuten tror jeg ikke at jeg orker AoC-combat systemet for melee-klasser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...