Gå til innhold

Kjøpe gamer pc ca 10-14k med skjerm


Anbefalte innlegg

Venllig bruk Edit knappen for og redigere ditt eget innlegg istede for og lage så mange inlegg nedover hverandre dette gjør at det kan ta lengre tid og vanskeligre og svare deg.

 

spørmsål 1: ja du kan oppgradere harddisk størelsen til 320 eller 500 gb vis du føler at du trenger så mye plass. For vanlige folk så er 250 gb mer enn nok, du har masse plass til musikk og film og fortsatt ha mer plass igjen.

 

Spørsmål 2: Det er fult mulig og oppgradere denne pc-en med 2 skjermkort, større harddisker og flere harddisker/dvd brennere for du har 6 sata innganger integrert på hovedkortet.

Noe som gir mulighet til massevis av oppgradering av både plass og dvd brennere.

 

Det er også mulig og oppgradere til DDR3 ram om dette blir nødvendig for en økt hastighet, dette er ikke nødvendig for vanlige folk enda fordi prisen er høy i forhold til DDR2 ram og vanlige folk trenger ikke hastigheten heller.

 

Spørsmål 3: Overklokke er lett fortalt og gjøre pc-en raskere enn det den egentlig kom som standard. Ja denne pc-en er fult mulig og overklokke utrolig mye, du får med det som kanskje er kjent som den alle beste cpu kjølern med 2 vifter til, som betyr at du kan overklokke pc-en utrolig masse for og få økt hastighet og levetiden til pc-en. Når/vis du føler at pc-en begynner og bli for treg for ditt bruk så kan du overklokke den og den kan vare kanskje 1-2 år lengre før du må gå til innkjøp av en ny pc.

 

Vis det er noe mer så bare spør.

 

Mvh donnieakalefty

 

Hvordan overklokker man pcen da ?? er dette lett ?

sry for at jeg ikke tok edit :roll:

Endret av kleshenger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er ganske enkelt faktisk, jeg hadde aldri overklokket noe, før jeg fikk min nye pc og da fulgte jeg en video guide med snakking av "Shamino" om hvordan man skulle stille volt og timinger å alt som trengtes for og overklokke cpu-en og rammen å da gikkk det kjempe greit.

Jeg brukte kanskje 1-2 timer på og få 3.6ghz på min quad q6600 og det var målet mitt og da stoppet jeg.

 

For og overklokokke selve pc-en så må du gå inn i Bios og stille på volt, Front side bus tall og noe som heter en multiplayer. Du skriver ikke inn 2.6 ghz så får du overklokket til 2.6 du må stille opp tall men guiden som jeg legger med forklarer det mye bedre enn meg for det er en del info.

 

Guiden er ikke lagd for ditt hovedkort men det forklarer timingen og hvordan du skal overklokke cpu og ram så du skjønner det litt mer av det.

Shamino video overklokkings guide

Håper det kanskje hjalp litt på spørsmålet ditt vis det var noe som var litt uklart er det bare spørre.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Går det ann å ødelegge pcen av å overklokke FOR mye ?

 

Jeg har heller ikke fått noe ordentlig svar fra et spørsmøl jeg stilte for lenge siden ;) så her kommer det igjen.

Den pcen som du linka meg er det noen deler som er bedre men ikke så veldig mye dyrere ?? og i så fall kan du sette opp en pc der du tar det som fortsatt ikke er så veldig dyrt men bedre. Du må ikke.

 

Tusen takk :wee:

 

Hvordan får jeg opp den menyen

 

Er dette veldig vanskelig å finne ut alene eller trengs det bare å kunne lese mer eller mindre..??

Endret av kleshenger
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja det er fult mulig og ødelegge pc-en med overklokking på samme måte som det er mulig og ødelegge en bil med og trimme den for mye.

 

Men med mindre du har planer om og presse pc-en over det som er normalt blant vanlige overklokkere så burde du ikke klare og ødelegge noe, vis du tar det rolig og forsiktig og følger guiden jeg linket til lenger nedi tråden så burde det gå kjempe fint.

 

jeg svarte deg på spørsmålet gjorde jeg ikke? at du kunne oppgradere harddisken i pc-en og sånne ting. Beklager jeg må ha lest spørsmålet ditt litt feil jeg trodde du mente i fremtidige oppgraderinger jeg trodde ikke du mente nå.

 

Noe du vil ha oppgradert? jeg kan oppgradere harddisken til 320 eller 500 gb men da stiger prisen tror jeg mellom 200-300 kr.

 

Hvordan du får opp BIOS Menyen? når du starter opp pc-en din vil det dukke opp et skjermbilde hvor det står for eksempel: trykk delete to enter BIOS eller F12 eller F2 det er forskjellig fra hovedkort til hovedkort, Så er det bare og gå inn i menyen hvor du kan stille på volt og timere.

 

Kan du lese engelsk og følger guiden nøye og hører på hva han sier så burde det gå greit.

Det du kan gjøre som jeg gjorde var og spille filmen et par ganger og skrive opp alt han sa av volt og innstillinger og så bare se igjen filmen for og skjønne litt ekstra hva han snakket om så gikk det veldig greit.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Ja det er fult mulig og ødelegge pc-en med overklokking på samme måte som det er mulig og ødelegge en bil med og trimme den for mye.

 

Men med mindre du har planer om og presse pc-en over det som er normalt blant vanlige overklokkere så burde du ikke klare og ødelegge noe, vis du tar det rolig og forsiktig og følger guiden jeg linket til lenger nedi tråden så burde det gå kjempe fint.

 

jeg svarte deg på spørsmålet gjorde jeg ikke? at du kunne oppgradere harddisken i pc-en og sånne ting. Beklager jeg må ha lest spørsmålet ditt litt feil jeg trodde du mente i fremtidige oppgraderinger jeg trodde ikke du mente nå.

 

Noe du vil ha oppgradert? jeg kan oppgradere harddisken til 320 eller 500 gb men da stiger prisen tror jeg mellom 200-300 kr.

 

Hvordan du får opp BIOS Menyen? når du starter opp pc-en din vil det dukke opp et skjermbilde hvor det står for eksempel: trykk delete to enter BIOS eller F12 eller F2 det er forskjellig fra hovedkort til hovedkort, Så er det bare og gå inn i menyen hvor du kan stille på volt og timere.

 

Kan du lese engelsk og følger guiden nøye og hører på hva han sier så burde det gå greit.

Det du kan gjøre som jeg gjorde var og spille filmen et par ganger og skrive opp alt han sa av volt og innstillinger og så bare se igjen filmen for og skjønne litt ekstra hva han snakket om så gikk det veldig greit.

 

Mvh donnieakalefty

 

Den filmen er jo 1 år gammel og det er dumt å "herme" etter en 1 år gammel film.

Vis du klarer så hadde det vert fint om du forklarte meg litt mer om det programmet jeg testa stabeliteten på pcen. Jeg liker ikke å spørre deg om så mye men kan du legge på de 200-300 kronene på linken ? TAKK :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Selven om guiden er 1 år gammel endrer ikke volten seg fordet, samme som at en 1 år gammel bil vil fortsatt kjøre framover vis du fyller den med bensin.

 

Da har jeg oppdatert handelisten med en Samsung Spinpoint F1 500 GB 16 MB harddisk. Da har du fått dobblet harddisk plassen, den nye disken koster 471 kr.

 

Vis det er stress testing programmet du tenker på så heter det OCCT.

Det er bygd for og stresse pc-en på rundt 100% så lenge du har valgt programmet skal kjøre, automatisk så er det 1 time.

Den kan stress teste bare RAM/CPU eller den kan MIXE og stress teste begge 2 noe jeg lar den gjøre for da får jeg begge 2 testet på 1 gang.

Når du skru på programmet så vil du få opp en stor rød meny egentlig hvor det står OFF på så trykker du bare på den så starter programmet og teste pc-en, den kjøre "idle" i noen minutter for og overvåke tempraturen så går cpu hastigheten sakte og sikkert oppover mens tempraturene øker også, så du vil kanskje høre at viftene spinner fortere.

Så vis cpu/ram er stabilt så vil den stoppe litt før tiden er ute og så vil den gå tilbake til Idle så vil du få beskjed om at den er stabil.

 

Vis den ikke klager og kjøre testen ferdig så får du beskjed om dette og at testen er avbrutt og da kan du se på tempraturene om de er høy og om dette kan være grunnen

 

OCCT står for "OverClock Checking Tool det er et CPU stabilitest testings program.

 

occt

 

Det er bare og spørre det er bare hyggelig og hjelpe deg.

vis det er noe mer så bare spør.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

hva heter ram brikkene dine?

dette er mine ramm brikkers 4 key timinger CL 5-5-5-18

 

Du må se på nettsiden til produsenten eller der du kjøpte ram brikkene så får du vite hva disse skal være og hva volt styrken på de skal være.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
hva heter ram brikkene dine?

dette er mine ramm brikkers 4 key timinger CL 5-5-5-18

 

Du må se på nettsiden til produsenten eller der du kjøpte ram brikkene så får du vite hva disse skal være og hva volt styrken på de skal være.

 

Mvh donnieakalefty

 

 

Da trur jeg vi driter i over clockinga :hm: , dette ble litt for avangsert.. :confused:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

er faktisk mer skremmende enn det er.

Hva heter ram brikkene dine?

Du kan kanskje bruke SIW til og finne det ut.

siw

Så kan du legge ut hva ram brikkene heter så kan vi jo ta en titt vis du ikke fant det.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
er faktisk mer skremmende enn det er.

Hva heter ram brikkene dine?

Du kan kanskje bruke SIW til og finne det ut.

siw

Så kan du legge ut hva ram brikkene heter så kan vi jo ta en titt vis du ikke fant det.

Mvh donnieakalefty

 

 

Hva skal jeg trykke for å finne ut hva ram brikkene mine heter ??

Jeg har EN sånn nett greie i veggen som det går EN ledning inni, er det mulig å få en sånn adapter sånn at jeg kan ha venner på besøk med internett. hadde vært fint med link.

Takk for svar :thumbup:

Endret av kleshenger
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

åpne siw: så velger du hardware vis menyen allerede ikke er dukket opp av seg selv.

så velger du "memory" der skal det stå hva rammen heter der står det faktisk også memory timings faktisk med volt og alt.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
åpne siw: så velger du hardware vis menyen allerede ikke er dukket opp av seg selv.

så velger du "memory" der skal det stå hva rammen heter der står det faktisk også memory timings faktisk med volt og alt.

 

Mvh donnieakalefty

 

 

Det står ikke noe "name" eller noe men er det dette du er ute etter ? : m2g5jajatt5f081aad og så har vi denne i slot 2 : m2g5jajatt5f081aa4. det er part number da.. hvilken er det viss det ikke er det ??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

La med et bilde av hva jeg var ute etter, sånn ser det ut når jeg åpner siw og velger "memory"

 

kan du ta et skjermbilde av hva du ser i SIW så kan jeg se om jeg finner det jeg er ute etter.

For det burde stå produsent eller er dette en ferdig bygd maskin?

 

Mvh donnieakalefty

post-150227-1218822131_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det fins ram brikker som har garanti som er godtatt vis du overklokker mer enn det som er vanlig.

Vis du gir ram brikkene 5 volt så istede for 2.1 som de kanskje skal ha så tror jeg nok garantien din ryker ganske fort, men det er ikke vanlig at vanlige folk setter sånne volt styrker. Før du overklokker noe som helst burde du skjekke hva alt i pc-en din kan takle av volt og timings så du ikke ødelegger noe.

 

Overklokk innenfor dine begrensninger, har du aldri overklokket noen gang så start forsiktig og gå oppover, du skal lære og krype før du kan gå. Så ta det er rolig og forsiktig så skal det gå greit.

 

OCZ har garanti for økt volt styrke:

Qoute:

Brikkene har OCZ`s unike "EVP" - Extended Voltage Protection som gjør at man kan øke voltstyrken uten at det har betydning for garantibetingelsene.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Tenker du nå på en ruter? så du får koblet til flere pc-er på samme internettlinje?

så har du noe som dette som er en trådløs ruter med mulighet for 4 pc-er koblet til pluss trådløse bærbare og stasjonære med trådløst nettverks kort.

Linksys Wireless-G Broadband Router

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Tenker du nå på en ruter? så du får koblet til flere pc-er på samme internettlinje?

så har du noe som dette som er en trådløs ruter med mulighet for 4 pc-er koblet til pluss trådløse bærbare og stasjonære med trådløst nettverks kort.

Linksys Wireless-G Broadband Router

Mvh donnieakalefty

 

 

SÅ det er sånne inganger for flere internett kabler ?? må jeg putte i en nettverks kabel i den maskina så kan jeg ta 4 ledninger ut og trødløst ?? eller ?? O_o

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

jepp 1 kabel inn i rutern og så kan du kjøpe 4 internett kabler vis du vil bruke alle 4 inngangene til pc-ene. Du kan også bruke trådløst med den boksen så det er kjempe greit.

 

Har den jeg linket til og hatt den i mange år og den er stabil og sikker og bruke.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...