Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kan du anbefale en støvsuger?


Anbefalte innlegg

Siden den lille dritten jeg har fra LG er svært selektiv når det kommer til hva den gidder å suge, tenkte jeg å kjøpe en bedre en.

 

Tenkte å bruke mellom 1000 og 2000. Trenger ikke Hepafilter. Vekt betyr ikke så mye, og kåken er ca. 50 kvadrat med fliser og parkett. Husdyr har jeg heller ikke.

 

Må være mulig å modde med ulike munnstykker. Sånn til møbler f.eks.

 

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uenig med Snublefot og enig med lillesky....

 

Poseløse støvsugere krever mer vedlikehold og mange mener at tømmingen er en møkkajobb. Har ikke hørt om noen som er skikkelig fornøyd med slike maskiner bortsett fra at de slipper å kjøoe poser.

 

Jeg vil også anbefale Miele. De lager gode og forseggjorte maskiner. Alternativt vil jeg foreslå de dyrere modellene til Bosch og Siemens.

 

Men uansett råd her så bør trådstarter ta en tur innom en lokal elektrosjappe eller to og se maskinene i praksis for å se hva han liker av munnstykker, praktiske løsninger o.l.

Lenke til kommentar
Poseløse støvsugere krever mer vedlikehold og mange mener at tømmingen er en møkkajobb. Har ikke hørt om noen som er skikkelig fornøyd med slike maskiner bortsett fra at de slipper å kjøoe poser.
Enig i dette!! Har en liten håndstøvsuger som er poseløs, og jeg hater å tømme den. Det virvler opp masse støv, uansett hvordan jeg tømmer den. Støvsugerposer varer en god stund, det er ikke så ofte man må bytte - og absolutt verdt det.
Lenke til kommentar

Enig med Snublefot. Jeg har selv en Dyson-støvsuger og denne er langt bedre enn noen posestøvsuger jeg har hatt. Ikke noe problem å tømme den, bare å helle innholdet i søplekassen, ingenting virvler opp. Vedlikehold krever den heller ikke, annet enn hepa-filteret som må vaskes en gang i blandt, men dette gjelder jo også andre støvsugere.

Lenke til kommentar

Det er som Zeph sier. Med min Miele S4281 er det faen meg kult å støvuge. Jeg har faktisk støvsugd hver dag siden jeg kjøpte den.

 

Den bråker mye mindre enn den jeg hadde og den suger mer en ex'n.

 

Fett ass.

 

Takker igjen for alle tips.

 

PS og den testen, den er jo over et år gammel. Var jo dx2 med 486 på den tiden.

 

Men hei, det går sikkert over snart. Og da trenger jeg en ny dame. Denne gangen en som ikke tar med seg støvsugeren, for nå er det jeg som gjør det. Mielen er min!

Lenke til kommentar

Det er ikke kommet noen ordentlige tester etter denne, men testen er ikke så uaktuell. Det kan ha kommet en og annen oppfølgermodell men ikke noe nytt og revolusjonerende ;)

 

Du har forøvrig gjort et meget bra kjøp med den Mielen.

Et annet tips er at hvis du skulle trenge noe tilbehør som din lokale sjappe ikke har inne, så kan det bestilles direkte fra Mieles nettbutikk.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men uansett kjekt.

 

Jeg bruker www.stovsugerposer.no til å bestille støvsugerposer. Du kan også få det i abonnent der, som er svært praktisk. Uansett er de svært raske med å sende!

 

Jeg har ikke leita etter støvsugerposer i sjapper som aldri har og som må bestille med en bestillingstid på flere uker på flere år nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...