Gå til innhold

Filmer enhver filmsamling MÅ ha.


lolidude

Anbefalte innlegg

Hei, Har begynt og sammle på film. Lurer på hvilke filmer en filmsamling ikke er komplett uten. Jeg har Forrest Gump og jeg tenker på og kjøpe disse:

 

The Godfather 1,2 og 3

Alle rocky

Jaws 1

Alle rambo

Kanskje noe Pirates of the caribean.

LOTR Filmene

Scarface

 

Er det noen av disse jeg burde slå til på med engang? Noen av dem jeg burde styre unna? Og sist men ikke minst, Hvilke filmer må man ha?

 

 

Edit: Matrix filmene er notert

Endret av lolidude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, Har begynt og sammle på film. Lurer på hvilke filmer en filmsamling ikke er komplett uten. Jeg har Forrest Gump og jeg tenker på og kjøpe disse:

 

The Godfather 1,2 og 3

Alle rocky

Jaws 1

Alle rambo

Kanskje noe Pirates of the caribean.

LOTR Filmene

Scarface

 

Er det noen av disse jeg burde slå til på med engang? Noen av dem jeg burde styre unna? Og sist men ikke minst, Hvilke filmer må man ha?

"Jeg har Forrest Gump" som i "Forrest Gump er den eneste filmen jeg har"? :p Ellers er ikke filmsamlingen komplett før du har minst 20 lavbudjetts Skrekkfilmer.

Lenke til kommentar
Hei, Har begynt og sammle på film. Lurer på hvilke filmer en filmsamling ikke er komplett uten. Jeg har Forrest Gump og jeg tenker på og kjøpe disse:

 

The Godfather 1,2 og 3

Alle rocky

Jaws 1

Alle rambo

Kanskje noe Pirates of the caribean.

LOTR Filmene

Scarface

 

Er det noen av disse jeg burde slå til på med engang? Noen av dem jeg burde styre unna? Og sist men ikke minst, Hvilke filmer må man ha?

"Jeg har Forrest Gump" som i "Forrest Gump er den eneste filmen jeg har"? :p Ellers er ikke filmsamlingen komplett før du har minst 20 lavbudjetts Skrekkfilmer.

Jeg er 13 så venter med skrekkfilmene.

 

De jeg mener med jeg har Forrest Gump er att de er den eneste av de 80 filmene jeg har noen andre har nevnt her.

 

 

Har 80 shitt filmer som barbie, Dårlige komedier.. osv.

Men skal kjøpe meg flere gode filmer og samle litt :)

Lenke til kommentar
Hei, Har begynt og sammle på film. Lurer på hvilke filmer en filmsamling ikke er komplett uten. Jeg har Forrest Gump og jeg tenker på og kjøpe disse:

 

The Godfather 1,2 og 3

Alle rocky

Jaws 1

Alle rambo

Kanskje noe Pirates of the caribean.

LOTR Filmene

Scarface

 

Er det noen av disse jeg burde slå til på med engang? Noen av dem jeg burde styre unna? Og sist men ikke minst, Hvilke filmer må man ha?

"Jeg har Forrest Gump" som i "Forrest Gump er den eneste filmen jeg har"? :p Ellers er ikke filmsamlingen komplett før du har minst 20 lavbudjetts Skrekkfilmer.

Jeg er 13 så venter med skrekkfilmene.

 

De jeg mener med jeg har Forrest Gump er att de er den eneste av de 80 filmene jeg har noen andre har nevnt her.

 

 

Har 80 shitt filmer som barbie, Dårlige komedier.. osv.

Men skal kjøpe meg flere gode filmer og samle litt :)

Det er bra :)

Lenke til kommentar

En filmsamling er ikke ukomplett selv om man ikke har alle de store kjente filmene, og det er ingen filmer du se heller. Dessuten, hvis man bare kjøper filmer utifra hva andre sier blir også samlingen totalt upersonlig. Så ta en tur ned i dvd-sjappa, se deg rundt, og kjøp de filmene du tror du kommer til å like. Gjør dette gjentatte ganger over lengre tid, og vips så har du en god samling.

Lenke til kommentar

Rocky V og Pirates II, sa er du i mal. Mer enn det trenger man ikke.

 

Hvis den skal vaere komplett, sa ma du ha minst 5 filmer i hver sjanger. Dette er for a sikre at nar det er filmkveld hos deg sa vil man enkelt kunne finne frem til en film som passer kvelden. Jeg har for mange dramafilmer, og kanskje 1/10 av mine filmer er komedier. Dette passer darlig nar man har filmkveld/vors og alle har sett Napoleon Dynamite og ingen er i humor for Dr. Strangelove.

Lenke til kommentar
Rocky V og Pirates II, sa er du i mal. Mer enn det trenger man ikke.

 

Hvis den skal vaere komplett, sa ma du ha minst 5 filmer i hver sjanger. Dette er for a sikre at nar det er filmkveld hos deg sa vil man enkelt kunne finne frem til en film som passer kvelden. Jeg har for mange dramafilmer, og kanskje 1/10 av mine filmer er komedier. Dette passer darlig nar man har filmkveld/vors og alle har sett Napoleon Dynamite og ingen er i humor for Dr. Strangelove.

 

Jeg anbefaler at du ignorerer første del av Dorians innnlegg. :p

 

Men del to er det noe i. Jeg har selv nesten ingen skrekkfilmer eller komedier, og det er jo som regel de to type filmene vennene mine vil se. Men det er også viktig at du undersøker en del og kjøper de filmene du vet/tror du vil like selv! Min CD-samling f.eks. består av rar post-neo-industrial-geotech-fancypants-progressive-underground rock, som jeg liker selv. Veldig kjipt å bruke masse penger på noe du ikke liker!

 

Man kan også utnytte internetttilgangen sin. Selv er jeg en aktiv nettpirat, og det er sjelden jeg kjøper en DVD med en film jeg ikke har lastet ned og sett i forkant.

Lenke til kommentar
Rocky V og Pirates II, sa er du i mal. Mer enn det trenger man ikke.

 

Hvis den skal vaere komplett, sa ma du ha minst 5 filmer i hver sjanger. Dette er for a sikre at nar det er filmkveld hos deg sa vil man enkelt kunne finne frem til en film som passer kvelden. Jeg har for mange dramafilmer, og kanskje 1/10 av mine filmer er komedier. Dette passer darlig nar man har filmkveld/vors og alle har sett Napoleon Dynamite og ingen er i humor for Dr. Strangelove.

 

Jeg anbefaler at du ignorerer første del av Dorians innnlegg. :p

 

Men del to er det noe i. Jeg har selv nesten ingen skrekkfilmer eller komedier, og det er jo som regel de to type filmene vennene mine vil se. Men det er også viktig at du undersøker en del og kjøper de filmene du vet/tror du vil like selv! Min CD-samling f.eks. består av rar post-neo-industrial-geotech-fancypants-progressive-underground rock, som jeg liker selv. Veldig kjipt å bruke masse penger på noe du ikke liker!

 

Drit i de andre sier nå jeg. Liker de ikke filmene du har i samlingen, så kan de ta seg en bolle. Det er jo den perfekte anlendningen til å belære dem i din filmsmak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...