Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 X GB Lan, hvordan lage nettverk av den andre?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nettverk er dessverre min svakhet..

Jeg har et P5K Premium Hovedkort med 2 GB Lan porter. Den ene porten har jeg koblett til internett, mens jeg tenkte å konfigurere den andre slik at den kan levere internett til min laptop fra denne maskinen.

 

Er det noen som vet hvordan jeg får til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for svaret der du :thumbup:

 

jeg oppnår da en ipadresse på den stasjonære maskinen og en annen på laptoppen.

utfordringen min er at jeg trenger dem på samme ipadresse, slik at det programmet jeg bruker ikke oppdager at jeg benytter to maskiner, forutsatt at maskinene heter det samme.

 

vet du hvordan man gjør det også, altså får begge på samme ipadresse?

 

 

dette oppnår man også hvis man setter WiFI Solo funksjonen på dette hovedkortet til AP mode, men den er ikke stabil for fem øre.

Lenke til kommentar

det har jeg gjort flere ganger du :) du får feilmeling når pcen startes, men det har ingen betydning.

 

mulig jeg uttrykte meg uklart, men den ipadressen som går over bredbåndet vil være lik. maskinene seg imellom har et skille, en slags sub-ipadresse.

Endret av FlyMats
Lenke til kommentar

Du må sette IP addressen manuelt etter at de satt i bridge.

Når du bruker KUN den stasjonære med 2*Gb så bruker du IP addressen som skal være lik på den stasjonære.

Når du kobler til laptopen forandrer du IP addressen på den stasjonære ti en annen og laptopen til det den stasjonære hadde(den som skal være lik).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...