Gå til innhold

Pct's Wotlk beta/info tråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og du(ahpadt) klager fordi? Greit, shadowpriests burde kanskje gjøre like mye dps som boomkins og shammies, men ikke like mye som mages eller warlocks.

Skal nok ikke såå mye tuning til for å gjøre de tre klassene nokså like hva dps angår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, et problem for prester i tbc og som per nu ser ut til å fortsette i lk er et nesten absolutt fravær av scaling.

Jeg kommer ikke til å skrike selv om jeg ikke topper dps i raid, men vi bør kunne holde følge med noen klasser.

Skrevet
Og du(ahpadt) klager fordi? Greit, shadowpriests burde kanskje gjøre like mye dps som boomkins og shammies, men ikke like mye som mages eller warlocks.

Skal nok ikke såå mye tuning til for å gjøre de tre klassene nokså like hva dps angår.

Hvorfor burde ikke shadow priests gjøre like mye skade som mages/warlocks? Shadow priest går jo fra å være en support-class (mana-batteri og shadow-damage buff) i TBC til å være en rein dps-klasse med litt mana regen. Hvorfor i allverden vil et raid ha med en shadow priest hvis mages/warlocks gjør mye mer skade? Vampiric Embrace er kanskje greit på enkelte fights, men jeg tror nok ikke alle vil være villige til å miste en betydlig del dps for å få det.

Jeg skjønner meg ikke helt på de som mener "off-speccs" (spriests, boomkins, elemental shamans, retri palas, dps-warriors) skal gjøre mindre dps enn de rene dps klassene. Ja, vi kan velge å gjøre andre ting, men vi fyller jo opp en raid spot uansett. Ville jo være i alles beste interesse om alle speccene var gode i raids.

Skrevet (endret)

Balanse-spørsmål ser jeg... :p

Det er bare å dra "Et spill med et innviklet sammfunn og økonomissystem, vil ALLTID ha ubalanse og virke urettferdig" med en gang.

On-Topic:

Jeg sliter litt. Det ser ut til at magen jeg har 70'a med et par uker nå blir abandona til fordel for enhancement shaman. Vennegjeng fyrer opp igjen. Så, blir spennende..

Er det slik at det blir så godt som gearreset ved WoTLK? Da mener jeg altså at høy-gearede raiding chars blir så godt som uten fordeler i 80. (Mtp at rewards fra tidlige quests/dungeons er godt over bedre enn høylevel drops fra 70)

Hvis ikke, så håper jeg det på èn måte. Det er på tide at alle de abandona, questgearede characterne som finnes der ute skal få en sjans til å komme seg opp på gear-fronten, syntes jeg. Nå har det gått et par år. :p

Endret av Binko
Skrevet

Når TBC kom ut, erstatta jeg ikke tier2-delene mine før ei god stund ut i kara. Jeg hadde dog ikke PMC-settet, men FSW istede.

Jeg synes det er helt greit at de som har høy-level raide gear får bruk for det på level 80 også.

Skrevet
Når TBC kom ut, erstatta jeg ikke tier2-delene mine før ei god stund ut i kara. Jeg hadde dog ikke PMC-settet, men FSW istede.

Jeg synes det er helt greit at de som har høy-level raide gear får bruk for det på level 80 også.

Men kara er jo tidlig i TBC. :)

Det får bli som det blir. Jeg håpa bare litt på å få kunne være med litt høyere opp nå, jeg da. Men, men. Gøy blir det nok.

Skrevet (endret)
Ett under hvis ikke Judgements of the Wise for paladins blir forandret, tenk potensialet i en slik spec: 37/0/34

Ganske kjent spec nå, virker litt som om du tar kredsen for det i ordlyden. :p

Uansett, selve talentet i seg selv er latterlig bra. 20% mana hver gang man judger? HALLO? Greit at retribution paladins trenger litt longevity, fordi de for øyeblikket er absolutt ubrukelig når de går oom, men 20% er latterlig. Og å gi det til holy paladins, som nå har instant holy light etter holy shock crits. Jaja.

Kunne like gjerne gitt paladins runic power, for hele poenget med manapool er jo at den blir borte etterhvert.

Endret av Quicko
Skrevet
Ett under hvis ikke Judgements of the Wise for paladins blir forandret, tenk potensialet i en slik spec: 37/0/34

Ganske kjent spec nå, virker litt som om du tar kredsen for det i ordlyden. :p

Uansett, selve talentet i seg selv er latterlig bra. 20% mana hver gang man judger? HALLO? Greit at retribution paladins trenger litt longevity, fordi de for øyeblikket er absolutt ubrukelig når de går oom, men 20% er latterlig. Og å gi det til holy paladins, som nå har instant holy light etter holy shock crits. Jaja.

Det var isåfall ikke meningen. :)

20% mana trengs for all del for retribution paladins pga. itemization i WotLK, men de kunne f.eks ha flytta den ned til tier ni eller noe og bytta med +3% haste på Retribution aura. Dette tipper jeg nesten kommer til å skje. Man så jo hva som skjedde når 47/0/24 ble vidt kjent med Sheath of Light.

Skrevet

Men kara er jo tidlig i TBC. :)

Det får bli som det blir. Jeg håpa bare litt på å få kunne være med litt høyere opp nå, jeg da. Men, men. Gøy blir det nok.

Japp, det var tidlig TBC, men på den tiden var tier 4 det høyeste tieret som var. Jeg regner med at tier 5 vil holde i tier 7 instancer, mens tier 6 vil holde i tier 8 instancer. (uten å ha spilt wotlk, eller lest om de instancene noe særlig)

Illidan first kill i et eller annet asiatisk land var vel med en del spillere som hadde tier 3 gear fortsatt i noen slots.

Skrevet
Japp, det var tidlig TBC, men på den tiden var tier 4 det høyeste tieret som var. Jeg regner med at tier 5 vil holde i tier 7 instancer, mens tier 6 vil holde i tier 8 instancer. (uten å ha spilt wotlk, eller lest om de instancene noe særlig)

Tviler. Virker jo bare som det er ren gjetting fra deg. I BC ble det meste byttet ut allerede i kara.

Illidan first kill i et eller annet asiatisk land var vel med en del spillere som hadde tier 3 gear fortsatt i noen slots.

BT kom jo ikke før i en patch etter BC. Min teori er heller at de som hatte T3 fremdeles må ha hatt noe skikkelig uflaks med drops i SSC/TK, og i BT frem til Ilidan. Det er noe som ikke henger helt på greip der...

Skrevet (endret)

Tviler. Virker jo bare som det er ren gjetting fra deg. I BC ble det meste byttet ut allerede i kara.

BT kom jo ikke før i en patch etter BC. Min teori er heller at de som hatte T3 fremdeles må ha hatt noe skikkelig uflaks med drops i SSC/TK, og i BT frem til Ilidan. Det er noe som ikke henger helt på greip der...

Ja, ren gjettning anngående hvor lenge tier gearet vil holde (altså, fortsatt være brukbart, med få upgrades), trodde det kom fram i inlegget.

Mener å huske at kina ikke fikk TBC før august/september 2007.

Endret av Ole_Gunnar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...