Gå til innhold

Hva er det særeste dere har spist?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den krokodillen jeg spiste smakte som kylling, men kjøttet var EKSTREMT mye seigere.

Aligator så ut som fiskekjøtt, men hadde mer kjøttaktig konsistens. Slangen hadde nokså samme konsistens som ribbesvor, men smakte kylling. :xmas:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiste Blekksprut i Hellas. Det smakte som krabbe, men tanken på at jeg hadde et tentakkeldyr i kjeften var ikke mye fristene. Men jeg fikk det ned til slutt :p

Skrevet
Jeg spiste Blekksprut i Hellas. Det smakte som krabbe, men tanken på at jeg hadde et tentakkeldyr i kjeften var ikke mye fristene. Men jeg fikk det ned til slutt :p

Blekksprutringer er jo digg da. :) Spiste det på gresk restaurant en gang. Forøvrig er gresk mat utrolig godt, har en gresk kamerat som bor i Norge, og jeg er ofte tilfeldigvis på besøk rundt middagstider hos dem. :p

Skrevet

sjokoladepizza er noe jeg har vendt meg til, syns det var sært til å begynne med, men men... Froskelår og grillet kyllinghjerte er faktisk også ganske godt...

Skrevet

Det merkeligste jeg har spist er blåskjell. Og nei, jeg er ikke så veldig rar i matveien.

Uansett, blåskjell smakte forbausende godt, selv om konsistensen var litt merkelig, og ettersmaken hang i helt til dagen etter.

Skrevet

Det særeste jeg har spist og drukket var en kombo vi fikk på et lite sted i det østlige Tyskland i sommer. Dette området er kjent for sure agurker. (Spreewald, hvis noen lurer.) Så vi fikk følgende forrett:

- grovbrød

- olje

- brunt sukker

- sur agurk i munnfuller

- sauerkraut-saft. (Surkålsaft.)

Så i litt sånn tequila-stil tar man brød, dypper i olje og ruller i sukker og putter i munnen. Tar en sur agurk bit og putter i munnen og tygger alt sammen. Og skyller ned med sauerkrautsaft. Ikke noe å anbefale...

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

På Taiwan fikk jeg en "meze" (masse småretter, 15-20...) med mye rart. Sluttet å spørre hva det var etterhvert, men fikk bl.a. suppe med svinetarmer i, og kokte hai-LEPPER!! Spiste forsiktig og høflig litt av alt, og skylte ned med masse øl (av det kjente merket Taiwan Beer). Grillede blekksprut-babyer i Hellas blir liksom ikke det samme etter dette.

Skrevet

Det merkligste jeg har smakt må vel ha vært; "væraballar".

husker vi fikk det på barneskolen av en lærer ,med dressing på.husker ikke smaken men huskert at det var ganske sært :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...