Gå til innhold

Ubsioft saksøker for lekkasje (PC)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg synes det er overraskende at mange mener at fordi spillet var en laber port av et konsollspill og at flesteparten som har lastet ned spillet uansett ikke ville kjøpt det, så er dette en tåpelig sak og Ubisoft har bare seg selv å skylde på.

 

At Ubisoft ikke krever mer penger er nesten rart, da dette er en ganske ekstrem sak - man er vant til at spill kommer ut i piratutgaver noen dager før eller etter at spillet er i butikk, men seks uker? Det hører til sjeldenhetene, og da er det vanskeligere å motstå fristelsen enn hvis spillet kommer i butikken om en dag eller to. At ikke alle som lastet ned spillet ville kjøpt i butikk sier vel nesten seg selv, men jeg tror fortsatt Ubisoft har tapt en del kunder på dette.

 

Optical Experts Manufacturing vil nok ha et aldri så lite problem med sitt rykte fremover, og vil tro Ubisoft har eller vil komme til å droppe samarbeidet med OEM, samtidig som OEM kan se langt etter lignende kontrakter.

Så, alt i alt synes jeg dette er en helt rettferdig sak, om ikke nødvendigvis for direkte tap av inntekt, men for alvorlig brudd på tillit (og trolig et par kilo verdt med kontrakter) mellom de to partene involvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Er det gamle "jeg ville ikke kjøpt det uansett" argumentet fortsatt det gjeldende altså ? Klart at Ubisoft taper mange kunder på ikke å kunne utgi en demo/prøve versjon av produktet, men det gir vel ingen rett til å ta seg til rette som en unnskyldning for at de burde ha gjort en bedre jobb ?

 

Uansett, så vil jeg vel tro at piratkopiering så lenge før en utgivelse klart vil skade salget. Er ihvertfall veldig mange potensielle kunder som mistes. Og hvis det kan bevises hva opphavet er, så har Ubisoft en god sak der. Forsåvidt også bare til pass for OEM hvis de ikke har fulgt de pålagte retningslinjene..

 

Hmm.. jeg fikk veldig lyst på hoppeslottet til naboen, som jeg ikke ville kjøpt uansett..

Lenke til kommentar
Er det gamle "jeg ville ikke kjøpt det uansett" argumentet fortsatt det gjeldende altså ? Klart at Ubisoft taper mange kunder på ikke å kunne utgi en demo/prøve versjon av produktet, men det gir vel ingen rett til å ta seg til rette som en unnskyldning for at de burde ha gjort en bedre jobb ?

 

Uansett, så vil jeg vel tro at piratkopiering så lenge før en utgivelse klart vil skade salget. Er ihvertfall veldig mange potensielle kunder som mistes. Og hvis det kan bevises hva opphavet er, så har Ubisoft en god sak der. Forsåvidt også bare til pass for OEM hvis de ikke har fulgt de pålagte retningslinjene..

 

Hmm.. jeg fikk veldig lyst på hoppeslottet til naboen, som jeg ikke ville kjøpt uansett..

Jeg ser ikke helt poenget ditt, det er klart det er gjeldende. At du sidestiller det med å stjele andres kjøpte produkter er også bare merkelig.

 

I "Potensielle kunder" ser jeg også ganske så mange som føler seg lurt av hypen etter å ha kjøpt spillet. Gi gode trial muligheter som kunden kan iverksette når som helst. Demo er ingen fullgod prøvemulighet.

 

Det er mulig at Ubisoft og andre ønsker å selge produktet til flest mulig uavhengig av kundens faktiske ønsker, men for forbrukeren er det mest ønskelig at man kun kjøper produkter man faktisk vil ha og ikke har blitt manipulert til å tro at man vil ha.

 

Jeg kunne funnet på å kjøpe AC etter all hype, trailere etc. Men etter å ha fått prøvd det en times tid er jeg fryktelig glad for at jeg aldri kjøpte det.

 

Jeg forsvarer ikke piratkopiering og har selv ikke spilt noen piratutgave av spillet, men jeg er ikke like naiv som de fleste som tror at "komersmaskinen" ønsker det beste for oss.

 

La spillbransjen sutre og være sure inntil de gir forbrukeren reelt gode alternativer, istedet for å holde på med "potensielle salg" som går ut på å lure flest mulig til å kjøpe produktet deres.

 

Det koster vesentlig mindre å utvikle store spill enn store filmer, alikevel betaler vi vesentlig mer for spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...