Alpakasso Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 (endret) Bla bla bla ... On topic: Det som gjør WoW bra er generelt bra gameplay, godt combatsystem, og muligheten til å samarbeide med venner for å oppnå egne mål. Ingenting slår en god gammeldags instance (både 5-man og raid) noen gode kompiser, just for fun. Endret 14. august 2008 av -Evolution-
Hansoen Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 når jeg lagde min aller aller første character(som er min main nå) så husker jeg hvor gøy det var å lvl'e. Kan huske jeg gledet meg hver dag til jeg kom hjem så jeg kunne sette meg ned og utforske enda litt mer av den fantastiske verdenen som World of Warcraft faktisk er. Loren er kjempespennede, godt oppbygget og alt hører på en måte sammen. Du får lite ut av spiller hvis du ikke gidder å lese questene, jeg lier fatisk å vite hvorfor jeg gjør ditten og datten, da blir alt så mye mer givende. Onyxia questen når du følger windsor eller hva han nå heter inn i SW og alle soldatene saluter og sier noen linjer, det er bare fantastisk. Også er det jo selvfølgelig det sosiale, sitte på skype med venner og bare tjase om alt mulig mens man lvl'er eller raider eller whatever. Jeg personlig løp rundt i kara i mange måneder selv om jeg hadde gear til mye mer bare pga at vi i guilden(mine venner) syntes det holdt å løpe rundt i kara, fordi vi hadde det gøy på VT og snakket sammen. Ble ikke så mye progress, men gøy hadde vi det ihvertfall Men det beste med WoW er når du lager den første characteren og trer inn i dette fantastiske universet. Someone plz take me back there.
IntelAmdAti Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 (endret) Kan jo slenge inn mine fem ører her.. Jeg syntes Warcraft er en bra historie, men den kommer ikke så godt frem i World of Warcraft. Historien i WoW starter noen år etter der det siste strategispillet i serien slutter, freden mellom horde og alliansen falmer. Hvis en har spilt de tidligere spillene i serien (RTS-spillene) vil en kjenne igjen mye i spillet og se hva som skjedde med rundt i Azeroth etter krigen i Warcraft 3. Spesielt godt liker jeg historien til Undeads, i startområdet deres får du vite hva som skjedde når the Scourge kom og ødela alt. Folket flyktet men de rike godseierene tvang bøndene til å bli igjen og passe på gårdsbrukene, det gikk dårlig og de rakk ikke å lage nok massegraver for alle døde. Flere av oppdragene dreier seg om gjenoppståtte bønder som bærer nag til disse gårdseierene og betaler deg for å gjøre hevn og drepe disse. Selv om oppdragene stort sett går ut på å drepe monster (hva gjør du i Quake? Skyter monster..) så er det en historie i hver sone eller område og den fortelles bit for bit gjennom quester. Gjennom questene får du vite bruddstykker av historien, dette motiverer en til å gjøre flere quester og få vite enda litt mer om hva som skjer i en sone og hva slags problemer (som du skal løse) folkene har der. For min del så er historien fortalt på en genial måte i WoW, men jeg forstår godt de som mener historien er mangelfull i forhold til andre spill. Fortellermåten er gjerne ikke helt optimal heller, jeg syntes og det kunne vært mer voice-overs og cutscenes eller events (slik som Onyxia-questet), iallefall på "viktige" quester. Historien i WoW var det som fenget meg, det eneste andre rollespillet jeg kan huske å ha likt tror jeg er Fallout 2. Stemning, historie og musikk er det som trekker meg tilbake til disse spillene. Endret 15. august 2008 av Camrot Fjernet qouting av slettede innlegg
Gakks Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 Bear: skaff deg en Corrupted Ashbringer, så holder du nok kjeft.
Bulletus Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 (endret) Hvorfor WoW gjør det så bra ? Fordi man trenger 1 hjernecelle og intelligens som en fjellape for å kunne spille det , samt hukomelse som et nyklekket rumpetroll . Lett å spille , vansklig å mestre - Jeg har bare s2 armor og våpen men eier lett tyngre utstyrt folk i PvP . Under : en typisk fjellape i godt humør : Endret 15. august 2008 av Bulletus
Katten Geir Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 For meg, når jeg spiller, betyr Loren alt. de 2 største øyeblikkene i WoW er når jeg fikk gjort questen "Defend Darrowshire" der du og 39 andre d00dz skal beskytte Darrowshire i EPL mot en hel haug av invaderende scourge d00dz i over 25 minutter.. eneste som ikke er "Bloody Brilliant" med den questen er at quest rewarden ikke er epic. det andre øyeblikket var åpningen av Ahn'Qiraj. det er det ALLER beste eventet blizzard har klekket ut i NATO. og se warriorn Crazy fra guilden "Purged" på hellscream gå inn som første mann i Gaten. var kjempe kult, ikke minst slåsskampene på forhånd. Flere ganger når jeg sitter og gamer med kamerater og vi flyr over EPL på vei til ZA, så sier vi til hverandre. Det er SYND at wow ikke innebærer mer av den gamle Loren. men en etterfølger er en etterfølger, tenk og få oppleve Loarderon og capitol city med wow gameplay, hadde vært fantastisk. @ Bear: å si at noen av oss har tendens til å kline rævballene i taket og prise WoW som siste skaper og satans utsletter på jord, er å ta litt hardt i. men ja, jeg har ingen problemer med å si at jeg er en warcraft Fanatiker. men det er BRA at du kritiserer wow. for det trengs!
DisplayName123 Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Hvorfor WoW gjør det så bra ? Fordi man trenger 1 hjernecelle og intelligens som en fjellape for å kunne spille det , samt hukomelse som et nyklekket rumpetroll .Lett å spille , vansklig å mestre - Jeg har bare s2 armor og våpen men eier lett tyngre utstyrt folk i PvP . Under : en typisk fjellape i godt humør : "Fjellape" er vel noe danskene kaller oss nordmenn? Er ikke en spesifikk rase aper. Med andre ord, forsøket ditt på å være morsom gir ingen mening. Med mindre du mener man trenger intelligens som en nordmann, som i enkelte tilfeller kan se ut til å stemme.
Zepticon Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Hvorfor WoW gjør det så bra ? Fordi man trenger 1 hjernecelle og intelligens som en fjellape for å kunne spille det , samt hukomelse som et nyklekket rumpetroll .Lett å spille , vansklig å mestre - Jeg har bare s2 armor og våpen men eier lett tyngre utstyrt folk i PvP . Under : en typisk fjellape i godt humør : "Fjellape" er vel noe danskene kaller oss nordmenn? Er ikke en spesifikk rase aper. Med andre ord, forsøket ditt på å være morsom gir ingen mening. Med mindre du mener man trenger intelligens som en nordmann, som i enkelte tilfeller kan se ut til å stemme. Humor e en fin ubåt!
bermar Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 For meg er det definitivt progressjonen i spillet som holder meg gående. Har aldri klart å sette med ordentlig inn i loren til World of Warcraft, noe jeg angrer litt på, kjenner jeg. : | For meg så er det også det store esset til World of Warcraft, PvP-delen. Intense BGs og dynamiske Arena-kamper. Makan til moro!
MathiasT-S Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Derfor, WoW er Wow....it's just somethin' bout Wow .. =/
Poseboen Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 (endret) Edit: Forøvrig tror jeg det som gjør wow så bra er den delen av miljøet som faktisk er bra. Er du hyggelige mot andre er de hyggelige mot deg. Etter en stund kan du ha fått deg en liten vennegjeng som etterhvert kanskje blir til en guild som over tid bugger seg opp til en stor gjeng med folk som du spiller med og som gjør spillet til mye mer enn bare selve spillet. I tillegg er det jo en del folk som liker rollespilling generelt og liker å bygge opp en karakter og syns Blizzard har skapt ett spill der de gjør akkuratt dette morsomt. Endret 15. august 2008 av Camrot Fjernet OT-diskusjon
Bear^ Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Takk slimda. Som sagt, ta det på PM. For meg er det definitivt progressjonen i spillet som holder meg gående. Har aldri klart å sette med ordentlig inn i loren til World of Warcraft, noe jeg angrer litt på, kjenner jeg. : |For meg så er det også det store esset til World of Warcraft, PvP-delen. Intense BGs og dynamiske Arena-kamper. Makan til moro! Nettopp det som gjør at jeg og holder meg til WoW. Den har et godt PvP system, tidvis godt sosialt miljø (råttene kvister finnes selvfølgelig) og interesange BGs på alle levler. Er ikke slik at du trenger å være super level 70 for å hygge deg med en omgang i Battleground. Instasene, dungeons, i WoW har og et meget godt oppbygget leveldesigne. Driver med leveldesign selv og synes folkene i Blizzard har gjort et veldig gjennomført arbeid med dette oppsette, både oppbygningsmessig og med tanke på vanskelighetsgraden. Er aldri slik at ting blir overdimensjonert vanskelig fordi level cappen til instansen ikke faller overens med det du finner på insiden. Om du har en velbalansert gruppe har du ingen problemer å komme deg gjennom så fremst du holder deg til dungeons du er i levelrange til å klare. Enkelte gode aspekter med WoW, er jo en grunn til at det har så mange millioner som de har. Blir interesangt å se hvordan det blir med neste ekspansjon.
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 (endret) Her ble det vel mye persondiskusjon, og lite fokus på spørsmålet til trådstarter. En god del innlegg er defor blitt fjernet og redigert. Fra nå av diskuterer vi sak igjen. Hva er det som gjør WoW så bra, hva er den hemmelige ingrediensen til WoW? (Dette innlegget skal ikke kommenteres, reaksjoner på moderering taes på PM) Endret 15. august 2008 av Slettet-NIoHlfL
Bulletus Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Det beste med WoW er som sagt PvP ; her er spillet jevlig bra , det som holder meg gående . Å være i raid og hamre på NPCer er ikke min stil , noe man fort går lei og jeg skjønner de pve,ere som venter på addon pakka av den grunn. WoW er for meg Horde mot Alliance .
Slimda Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 "Ah, me lads, ye' remember tha' ol' days? When tha' ale be plentiful an' the women fat! Or was it tha' other way 'round? Who cares! Bottoms up, lads!" Ingenting slår RP. Ferdig med det.
Bear^ Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Har en allience på en RP server, stakk av fort som svint da jeg ble forsøkt inlemmet i en druide kult som oppførte seg merksnodig
Slimda Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 RP er, og blir, noe for de litt mer sære personer, som vil ha litt mer ut av spillet enn de andre.
Alpakasso Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 (endret) Høres jo perfekt ut for bear^ da. Endret 15. august 2008 av -Evolution-
Bear^ Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 RP er, og blir, noe for de litt mer sære personer, som vil ha litt mer ut av spillet enn de andre. Tja, ikke helt enig. RP er for folk som lever seg litt mer i Rollespill enn andre.
PSV Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 (endret) Har dere ikke hørt? ''RP = Retard players.'' Edit: Safari bugga seg, men det er ment som en quote. Endret 15. august 2008 av PSV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå