Gå til innhold

Klagebrev til skatt øst vedrørende TG-momsen !LES FØRSTE POST!


Anbefalte innlegg

Om oppsett, det mest korrekte er vel å starte med navn og adresse på mottaker øverst på venstre side, din egen navn og adresse på høyre side. Så dato, og innhold. Men egentlig er det ikke så viktig, som iamroar sier.

 

Det jeg tror ville gjort mest inntrykk var vel om vi kunne få til å "samle opp" brev og få en person til å levere dem samlet. Om vi klarte å fylle en, eventuelt flere, sekker og levere fulgt av et TV-kamera eller to tror jeg nok det ville ført til mye mediedekning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hørtes ikke så dumt ut, hvis vi sender det til en person, får media på saken så kan dette gi en meget god effekt. Iceman, det så ut som at du var villig til å gjøre noe slikt, er du med på den?

 

Tviler på at noe slikt ville fungert, mangel på folk som kan skrive på papir og faktisk sende dette, organiseringen ville feilet kraftig frykter jeg.

Noe som ville gått MYE raskere men kanskje litt stillere (avhengig av om spamfilteret til aftenposten tar det XD) er hvis ALLE 80+ som har posta i tråden dette er tatt fra sender en mail til [email protected] og klager kraftig og linker til artikkelen på hardware som viser kraftig og rask respons. Og mange av kommentarene der er bra skrevet også.

 

Hva mener du roar? Prøve å få med alle i den andre posten på å spamme aftenposten.no?

Kanskje VG og dagbladet også? Eller hvis noen vet om en eller annen kultur-avis.

Lufter dette i den andre tråden også jeg ;)

Lenke til kommentar
Er det så profft å starte brevet med "Kjære skattemyndighetene"?

Jeg syns ikke at det nødvendigvis må være så proft formulert.

I mine øyne er greia at de skal få se hva deltagerene mener om saken.

 

 

Til dere to siste: Iceman har allerede sagt at han er villig dersom det lar seg gjøre for han (noen har jobb å tenke på, kjedelig nok).

Lenke til kommentar

Jeg tror det er viktig å vise at man ikke bare trår til epost og bruker nettavisene, men også viser at man mener det man mener ved å sende direkte til organet som nå pålegger TG moms.

 

Dette er fordi at politikere og staten generelt sett er livredde for at borgere begynner å protestere og uansett effekt er det viktig å vite at vi eksisterer.

 

Men for all del, jeg er helt enig i at vi burde også fortelle Dagbladet og VG for å få en ytterligere effekt, men jeg ønsker både pose og sekk her! ;)

Lenke til kommentar

Brev til selve Skatt Øst vil i min mening en bedre effekt ettersom disse tingene begynner å komme ut i media av seg selv, bare se for dere nyhetene på TV2 der en eller annen ansatt i Skatt Øst kommenterer på alle brevene som har kommet inn. ;)

 

Men jeg håper at de som sender brev snakker med venner og kjente om å sende brev også, og helt individuelt for å få en bedre effekt, ett brev pr. person. Det er viktig at man får med så mange som mulig, men viktigst at det i det hele tatt skjer.

Lenke til kommentar

Enig i at det er en ide å sende brevpost, la alle som vil gjøre det også, men først ber jeg pent om at dere blir med på en e-post aksjon som kanskje kan gi allmenn publisitet om dette på VELDIG kort tid i forhold.

Alle sammen mail følgende aviser og tips om denne saken, er vi nokk er det mulig de skriver om det, og det er ikke mye stress å sende en mail og kopiere 4 ganger (eller velge 4 mottakere, men da ser de at du sende til de andre også). Det er også en fordel å maile kjentfolk, kanskje lage en kjede-mail (selv om jeg hater disse selv)

Send mail hit, referer til denne artikkelen på hardware.no (http://www.hardware.no/artikler/tg_maa_betale/54442), og kommenter mengden interesse på forumet om denne artikkelen. Håper det vil gjøre jobben.

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

Lenke til kommentar
Har det tidligere vært fritatt for merverdiavgift? Eller har det vært under lupen hele tiden?

Kulturarrangementer er fritatt for mva på billettavgift.

Ja, og derfor var egentlig spørsmålet mitt om The Gathering noengang har vært klassifisert som et Kulturarrangement, men nylig fått en annen status?

Lenke til kommentar

Noe av det viktigste med denne saken er at Skatt Øst har begrunnet at TG er momspliktig pga utleie av internett, at det er den eneste grunnen til at datainteresserte drar på arrangementet. Dette i seg selv viser bare uvitenheten til dem som har vedtatt at TG ikke er et kulturelt arrangement, og da er det opp til oss å protestere og opplyse.

Lenke til kommentar
TG er et perfekt eksempel på at spill er kultur, nå skal alt sammen gå til helvette bare fordi noen kapitalister skal få noen kroner i kassa. Lenge leve norsk datakultur!

 

Ikke uttal deg så bastant om en slik sak. Det har ingenting med kapitalister å gjøre, det vil medføre at det er noen som har en politisk agenda, noe som ikke er riktig. Dersom det hadde kommet til politisk vurdering, så bortfaller kravet med en gang - det har vært tatt opp på Stortinget og i Regjeringskvartalet - og støtte fra partier fra flere politiske retninger. Dette er snakk om byråkrater og ikke politikere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...