Gå til innhold

Klagebrev til skatt øst vedrørende TG-momsen !LES FØRSTE POST!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje det kunne vært en ide å poengtere ovenfor skattefolkene nøyaktig hvor galt de har vurdert TG? litt rask matte tilsier at en crappy 1mbit nettlinje er 5 ganger mer enn hva en enkelt deltager får på TG om de har 1gbit linje, og de fleste har langt mer enn 1mbit. tviler også sterkt på at det finnes mer enn 10-20 folk på TG hvert år som ikke har nettlinje selv.

 

deretter kunne det jo blitt listet opp hvor mange aktiviteter det faktisk er på TG, bortsett fra p2p. det er jo ikke rent lite som skjer der heller, så det burde være mye å ta av. en liten beskrivelsene av positive ringvirkninger hadde definitivt også vært på sin plass.

 

det kunne kanskje også vært til hjelp å vise til andre land sine regler. kanskje noen med litt kunnskap om rettssystemer kunne gravd opp lovparagrafene rundt om i verden?

 

uansett, jeg mener det hadde vært best å sende alle brevene til noen(trådstarter, kanskje?) som kan ta på seg jobben med å levere brevene for hånd til kontorene til disse grådige skattemyndighetene. jeg hadde likt godt å se en svær sekk eller to fylt med klagebrev på nyhetene. kanskje til og med knyttet det hele opp mot det demonstrasjonstoget som skulle skje? vet ikke hvor det skattekontoret ligger, men hvis det tar seg av hele østlandet så skulle det ikke overrasket meg om det ligger i oslo sentrum.

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle om vi sender brevet før eller etter fristen for å betale... Som det er skrevet i nettavisene; saksbehandleren hos Skatt Øst er ikke tilbake fra ferie før etter betalingsfristen har gått ut. Vi har derfor ikke noe hast, vi har god tid til å få så mange som mulig med på dette.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt med på dette her;

 

Har TG nok penger til å betale? Hva skjer om betalingen ikke finner sted? Og er det noen vits i å sende etter betalingsfristen?

Vel, de kan klage igjen, men de må fortsatt betale innen fristen ettersom klageorganet (eller saksbehandleren, noe i den duren) ikke er på jobb for tiden. De må derfor få en betalingsutsettelse så fort som mulig, for de har ikke nok penger nok til å betale uten å slå seg konkurs, slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Flott ide!

 

Få lista opp en dato vi skal sende inn, og adresse og evt. et standardbrev for dem som ikke føler for å skrive noe personelig.

 

Og om vi virkelig skal slå på stortromma kan vi koordinere dette med demonstrasjonstoget som blir planlagt i dette øyeblikk:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=988746

 

Jeg er ikke helt med på dette her;

 

Har TG nok penger til å betale? Hva skjer om betalingen ikke finner sted? Og er det noen vits i å sende etter betalingsfristen?

 

Tipper de bare får renter, staten er nådeløse vettu.

 

Kan vell hende at TG i værste fall må ta opp et lån, og hvis de igjen da skal arangere er det ikke umulig at bilettprisen kryper over 1 høvding.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...