Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mase/Klage seg inn på VGS


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå nr 13 på venteliste etter andre inntaket, rykket opp fra nr 29. Tviler derfor på at jeg kommer inn på tredje inntaket.

 

Rådgiveren min sa det er mulig å bare stille opp på den skolen man vil inn på og spørre/mase/klage på om de har en ledig plass. Folk har også kommet inn ved å klage/mase seg inn.

 

 

 

HVOR klager/maser jeg?

 

HVORDAN klager/maser jeg?

 

Er det mulig å stille opp på ønsket skole første skoledag og spørre om de har plass?(Da uten å miste sitt andre valg)

 

 

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har kommet inn på en annen skole og ikke møter på den skolen vil du miste plassen der. Så da risikerer du å stå uten skoleplass.

 

Mase/klage seg inn på en skole? Det hørtes merkelig ut.

 

Men huske det er kansje mange som dropper ut av den skolen den første måneden og da vil de plukke fra listen du er nr 13 på. Og det er null stress og bytte linje den den første måneden. Har en kamerat som fikk byttet fra Bygg til TIP nesten 3 måneder etter skolestart. Så håpet ditt er ikke helt ute.

Lenke til kommentar

Okai, takk for svar :)

 

 

Bytte linje er ikke aktuelt, da det er allmen begge to. Men vil bytte skole.

 

Så jeg burde bare gå på den skolen jeg kommer inn på til jeg har fått plass på førstevalget(hvis det skjer)?

 

 

Har hrøt at folk har grått seg inn til skoler osv. VET det er mulig.

 

Noen som har noe info/historier om det?

Lenke til kommentar

1. Det siste inntaket er ennå ikke ferdig så dine muligheter er der.

2. Første skoledag kan folk la være å møte opp og de plukker fra toppen av listen.

3. Folk hopper av underveis og nye kommer inn.

4. ALDRIG finn på å møt opp på en skole du ikke har kommet inn på.

 

Det jeg vill frem til er at det dummeste du kan finne på er å møte opp på en skole du ikke har kommet inn på og håpe på plass, da sjangsen er minimal.

 

Om det skulle ha seg slik at du har SPESIELLE grunner for å MÅTTE bytte skole kan du for eksempel sende skolen ett brev. Grunner som at dine venner går der holder ikke.

En god grunn er at du kansje har gamle bekjente som for eksempel truer deg.

 

Om din rådgiver sa du kunne klage/mase deg en plass har han/hun mest sannsynlig røyka sokkane sine før hu dro, siden hu kunne finne på å si noe sånt til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...