Gå til innhold

XP for liten lommebok


Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke MS har noe på slike maskiner å gjøre.
Enig, med mindre de faktisk kan levere noe som fungerer kjapt, effektivt og som er bra for barna opplæringsmessig. Synnes faktisk at sugar leverer det barna trenger.

Jeg synes det er minst like ille at MS skal bruke XO som en vervekampanje for at svært fattige skal bli fremtidige Windows-kjøpere. I tillegg er dette en måte å begrense rekrutteringen av Linux-brukere og på lang sikt Linux-utviklere. (Det er sannsynlig at en liten andel av Linux-brukere blir Linux-utviklere med tiden). Unge personer fra lavkostland er også en stor ressurs for Microsoft på utviklingssiden. Tenk om disse smarte hodene hadde vent seg til å bruke Linux i stedet for. Microsoft har ca 90000 ansatte så lønnskostnadene er nok ganske formidable selv om mange av de er relativt lavt lønnet etter norske standarder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøper de Windows så er de ikke fattige.

de er også i sin fulle rett til velge hva de vil.

 

en enkel forklaring på hvor så så velger linux er:

når man kjøper en manskin så må man jo først legge inne det operativsystemet som følget med ( hvis det da ikke er gjort) . da kan man laste ned linyyx. dette gidder man ikke , man har jo et os.

som oftest Windows

 

for å unngå kranglet linux tilhengere så mener jeg alle distribusjoner av linux når jeg skriver linux.

 

jeg mener også at disse brukerne har rett til å vite at det finnes flere oser en bare linux

 

 

jeg tror prosjektet trenger penger og for å få pengen inn så må de gjøre maskinene interessante for flere som jeg skrev i sta.

hvilken annen grunn har de da for at man kan kjøpe disse maskinene ?

Lenke til kommentar
kjøper de Windows så er de ikke fattige.

de er også i sin fulle rett til velge hva de vil.

 

... det er snakk om uland..

 

en enkel forklaring på hvor så så velger linux er:

når man kjøper en manskin så må man jo først legge inne det operativsystemet som følget med ( hvis det da ikke er gjort) . da kan man laste ned linyyx. dette gidder man ikke , man har jo et os.

som oftest Windows

 

for å unngå kranglet linux tilhengere så mener jeg alle distribusjoner av linux når jeg skriver linux.

 

jeg mener også at disse brukerne har rett til å vite at det finnes flere oser en bare linux

 

 

jeg tror prosjektet trenger penger og for å få pengen inn så må de gjøre maskinene interessante for flere som jeg skrev i sta.

hvilken annen grunn har de da for at man kan kjøpe disse maskinene ?

 

Brukerne kommer ikke til å velge, de som velger er myndinghetene i landet de skal selges til, og de kan kjøpes, og har som oftest lite interesse for folket, og mere interesse for store firmaer..

Lenke til kommentar

Poenget med hele prosjektet var å tilby lavkost maskiner med Linux til fattige barn i den tredje verden, jeg ble regelrett kvalm når MS begynte å stikke fingerne inn i prosjektet og ikke kunne la det være i fred.

 

Hele greia gikk fra å være et idealistisk motivert prosjekt til å bli noe mye styggere med komersielt driv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

jeg kunne tenke meg at temaet bak lager maskinene og deler dem ut til de fatige .

for å få inn penger så selger de noen maskiner til oss rike som kan legge inn xp hvis vil ønsker , eventuelt betale for det.

 

noen som vet hvordan Microsoft kom inn ?

ble de invitert eller presset de seg inn ?

 

det går ikke an å gi noen pepper før fakta er kommet frem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...