Gå til innhold

Skal ha HTC Diamond - Hvor skal jeg kjøpe den?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I skrivende stund er det 16 nettbutikker i prisguiden hvor man kan få kjøpt HTC Diamond. I tillegg til Elkjøp og Lefdals nettbutikker. Så det skulle vel ikke være noe big deal å få tak i denne telefonen? :whistle:

Nei, ingen big deal, men poenget er at det er billigere å kjøpe brukt, fra USA eller andre steder. Men er det lurt? :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper den brukt da?

Det må du gjerne, men pass på at den da er kjøpt i Norge og at selger sender med kvitteringen - ellers er du uten rettigheter etter 1 år.

Så hvis jeg kjøper den brukt for 3500 kroner uten kvittering har jeg rettigheter i 1 år? :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper den brukt da?

Det må du gjerne, men pass på at den da er kjøpt i Norge og at selger sender med kvitteringen - ellers er du uten rettigheter etter 1 år.

Så hvis jeg kjøper den brukt for 3500 kroner uten kvittering har jeg rettigheter i 1 år? :)

Nei, ingen rettigheter overhodet, men normalt sett hvis en telefon sendes inn til reparasjon og imeinummeret stemmer med de som er solgt i Norge er det sjeldent verkstedet krever kjøpskvittering. Om du finner noen som vil sende den inn for deg uten at du må betale for det er jo noe annet.

Garantien er 1 år og 5 års reklamasjonrett (ca. 4 års "datostempling") hvis den er kjøpt i Norge.

 

Å kjøpe en telefon uten kvittering blir jo nesten som å handle en PS3 fra USA. Det fungerer kjempefint helt til det går i stykker og da kan man like godt selge produktet for noen hundrelapper ødelagt eller hive det ettersom ingen vil reparere det gratis. Såklart kan det sendes inn til en betalbar reparasjon, men da hadde det vært rimeligere å kjøpt en ny vare i en norsk butikk i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...