Gå til innhold

XP nstallert på usb minnepinne som er plugget i Asus EEE


Anbefalte innlegg

Har noen Asus EEE eier veiledning om hvordan installere xp på en 8gb minnepinne? Jeg gjorde et forsøk, men installasjonen sviktet når en kom til første boot-punkt. Alt gikk glatt med å få Windowsmappen kopiert over fra ekstern dvd spiller.Det var noen filer som manglet.Cd platen skal være OK.Takk for eventulle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Tok du copy and paste med XP filene fra cd-en til usb minne pennen din og håpet det skulle fungere og bruke?

Du må innstalere xp, for du ender opp med masse zippede mapper og lignende vis du bare tar copy and paste.

 

Sett minne pennen i pc-en og prøv og boote opp med xp cd-en så kan du jo prøve og innstalere xp på den. Ekke sikker på om sånt er mulig men hadde jo vært veldig greit.

Lenke til kommentar

Takk for svar..Installerte fra ekstern dvd innpå en 8gb usb minneplugg som var plugget i Asus EEE, da Windows mappen var installert og første boot skulle skje, gikk det ikke? Etterlyste noen filer (Som jeg burde skrevet opp navnet på)Får prøve igjen.Tanken min var å ha muligheten til og veksle mellom Xandros og xp

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

du satte inn xp platen og bootet opp via den? og så formaterte minnepennen og innstalerte xp på den?

Det er ikke alle hovedkort og usb minnepenner jeg har opplevd som støtter og bruke usb minnepenn som godtar at operativ systemet ligger på den.

Jeg prøvde det selv 1 gang og det gikk ikke skikkelig. men det fungerte med en annen pc så var litt rart.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Brukte selv denne guiden da jeg installerte XP på min EEE. Alt du trenger å gjøre står grundig forklart. Funker helt fint fra en 1gb-minnepenn også.

 

Etter en oppgradering til 2gb ram går det knirkefritt. 512mb ble i minste laget. Kjøpte EEE da den var ny, så har 701. Et godt tips er å sette pagefilens størrelse lav. Den kan ikke legges på SDHC-kort, selv med modifiserte drivere. Godt tips dersom du har 4-8gb harddisk.

 

Edit: ser at ITpros guide er ren ripoff fra eeeguides.com

Endret av Sihar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...