Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vann i øret !


Gyr0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke det er så rart å lage tråd om jeg, hvis han vet at folk her kan hjelpe han, og dette plager han =)

 

Men jeg kan ikke si mer enn de andre, len hodet på skakk, og dunk på motsatt side. Dra i øreflippen (hvis du har en), mens du lener på hodet i forskjellige stillinger, kan også fungere.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonymus_*

går det ann å ha vann i øret over lang tid, viss ørevoksen holder det igjen? jeg snakker om år.. lurer på om jeg kan ha det i høyre øret i så fall..

Lenke til kommentar

Mykje det same ein gjer hos legen, så om det fungerer er det absolutt verdt eit forsøk. Eg fekk beskjed om å dryppe litt olje inni øyret dagen før, då kom det ut veldig lett.

 

Er det vanskeleg å få inn den ballongsaken du skal skylle med? Hos legen måtte ho ganske langt inn for å skylle, men det er kanskje ikkje så vanskeleg som det verka.

Lenke til kommentar

Det er en liten balong med en tynn tut så den får du helt inn til trommehinna om du vill.

Jeg bruker først luriumet som følger med en halvtime for deretter å skylle med lunkent vann.

Når vannet du spyler inn kommer ut med det samme er det rent og det er snakk om få sekunder.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Jeg dykker og sliter veldig med dette på høyre øre. Det er ganske så vondt, men jeg er så vant til det at jeg tar det som en selvfølge. Da har jeg som regel vann i øret i ca. 2-4 dager og så bare forsvinner det helt uten forvarsel. Som en propp i øret som sprekker opp og det er utrolig digg.

 

Enten så går det bort av seg selv, tar det lang tid og gjør veldig vondt - så dra til legen.

Lenke til kommentar
Har du vurdert å skylle thaislap? Kan fjerne det problemet ditt om voks er årsaken.

 

Har vært hos lege osv og det skyldes ikke ørevoks eller noe. Har trange øreganger og de blir lett blokka. Det finnes kirurgi for dette, men det er ikke så plagsomt at jeg vurderer det :)

 

Samme som at jeg burde ha fjernet mandlene mine for lenge siden, de er ofte hovne. Men nosiree, det skjer ikke :)

Lenke til kommentar

Det kommer utelukkende pga dykking. Jeg utjevner og klarer unngå squeeze (trykk i øre og svelg) veldig bra, men det setter seg alltid vann langt inn i øret og dette blir pakket i en luftboble. Som regel forsvinner denne under oppstigning, men har jeg vært litt lat med utjevningen, så tar det altså noen dager før den er borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...