Bruktbilen Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Et spørsmål da, hva er det som er bra med AOC? Ønsker ikke å kverulere eller være frekk nå, hva er det med AOC som er bra sett fra øynene til de som tydelig synes det er bra? Det jeg synes er positivt med AoC: Grafikken: Nydelig, og står i stil med ekstremt flotte terreng/områder. Mobs: De har noen svært detaljerte og spennende pve fiender. Slossing: Det er bra gjennomført og gir en annen variant slossing i et MMORPG, positivt så langt. Destiny quests: Engasjerende og gode quests øker opplevelsen i spillet. Tortage: Startområdet i MMORPG's har vært kjedelig, Tortage er en flott innledning til spillet. Detaljer: Funcom har virkelig gått inn på små detaljer i spillet som øker opplevelsen, alt fra fugler som spiser på lik til laks som svømmer oppover strømmen. Sikkert en del annet, kommer ikke på noe spesielt, det jeg synes er ødeleggende for spillet: Utseende på items: For dårlig, en på lvl 20 ser ut som en på 80, ikke akseptabelt i noe spill. Det blir ikke like spennende å få items når de ikke gjør noe på utseende. Stats på items: 0.1 i stat? Alt for mange svake items i spillet, og de som er god er ikke særlig god i det hele tatt. Oj, jeg kan få en økning på 0.1 defence, WOHO! Greit nok at de ikke fokuserer på at items lager spilleren, men det stemmer ikke når gems på en ranger gjør at personen får helt syk skade. Ja, de blir å fikse gems i neste patch, men gems er fremdeles det beste valget i AoC. Alt annet kan jeg leve med, men det er de negative tingene som jeg reagerer på. Videre, hvor mye spilles det? En ting jeg har merket av et par kjente som fortsatt drives greit med AOC er at de spiller svært lite, gjerne et par timer i uka. De fleste jeg kjenner som spiller WoW bruker mer tid en det pr. dag. Nå som det er ferie så går det med alt fra 2 til 10 timer, prøver å kutte ned spillingen så mye som mulig, da andre ting må prioriteres.
Hr. Jenssen Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 (endret) Conarch valley er som nevnt veldig stemningsfull, litt irriterende med løping der, men du kan jo svømme som alternativ Alternativt kan du faktisk nå hurtig-reise. Snakker du med Wagoneer Manaan i Conarch Village, kan du reise med ham til Lacheish Plains, Eiglophian Mountains, og alle de andre Cimmeria-områdene, samt også Old Tarantia. Bruktbilen, jeg synes utseendet på items faktisk er bra, jeg. Nå er jeg i level 58 med min Guardian, og rustningen min ser bra snodig ut. "Skjørtet" har en mer gullaktig farge enn overdelen. Overdelen er full av blod, og skjørtet er tydeligvis slitt, for mange av ringene er ødelagt eller mangler (kanskje man ikke ser det med lave detalj-instillinger eller noe). Etter hvert som man kommer opp i level får man mer komplette sett og rustninger som ser mer "hele" ut. Jeg har sett litt hos shop-keepers, og jeg ser at når man når lvl 60 så begynner man å få fullplate-rustninger, som ser mye mer forseggjort ut enn de man får tidligere. Jeg ser definitivt forskjell på en som er høy og lav level. Med den nye hjelmen min tør jeg påstå at det fortsatt er spennende å få nytt utstyr, selv lengre ute i spillet. Det kan hende det er annerledes for en som er magiker, for eksempel. Ikke vet jeg. Men der igjen handler det jo ikke om hvor mange sverdstikk det tynne tøyet kan tåle heller. Endret 30. juli 2008 av Hr. Jenssen
Bruktbilen Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 (endret) Har sett et par stilige rustninger på guardians og slikt, men alt på medium og under ser latterlig ut synes jeg. Det burde bli større forskjell på utseende, skuldre er for eksempel ikke representert på enkelte armors, selv om ikonet har stilige skuldre. Mener ikke de burde ha det like fargespraket som WoW, det ser bare latterlig ut, men å finne noe mellom der er ikke umulig. Edit: Rå sparta hjelm forresten . Endret 30. juli 2008 av Bruktbilen
Christeven Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Fult T1 sett til assassin, ser ganske tøft ut det syntes jeg.
Liquidant Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Fult T1 sett til assassin, ser ganske tøft ut det syntes jeg. Det gikk fort :!: 3
Christeven Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 (endret) var endel buggs med raidtimers, så noen kunne drepe raid bosser daglig en tid Endret 30. juli 2008 av Christeven
Bruktbilen Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Fult T1 sett til assassin, ser ganske tøft ut det syntes jeg. http://i221.photobucket.com/albums/dd63/Ch...an/yazarid8.jpg Ingen tvil om at det finnes set som ser stilig ut, skulle bare mangle at et epic sett ser någenlunde bra ut, selv om det ikke var veldig orginalt. Funcom sier at de har 50 000 unike items i spillet, regner de med 0.01 og 0.02 som forskjellige items, selv om de ser lik ut? Kan ikke telle hvor mange ganger jeg har byttet armor bare for å se at grafikken bytter mellom mørkebrunt, lysebrunt og brungrønt. Finner vel et par hundre forskjellige items hver gang jeg spiller, alle med ekstremt små forskjeller, men du kan være heldig og finne items på lvl 20 som holder deg til 70-80 før du drar i noen instance. Kunne godt vært greit å få set items i lavere lvl som ser stilig ut, som faktisk dropper ofte når man lvler. De hadde planer om å gjøre dette, de laget en dev post på det for 2 måneder siden der de skulle legge dette inn innen 2 uker, ble aldri noe av det.
Knugo Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Godt å se at tråden har sporet inn på et litt triveligere nivå der vi kan diskutere på et voksent plan hva vi ikke liker og missliker, og respektere andres meninger Det jeg liker med AoC er: Den totale atmosfæren når jeg feks. rir gjennom Thunder river, med vakre fossefall og daler og en svak stemnings orientert musikk i bakgrunnen. Vakkert! Eller når jeg drar med venner til dystre Sanctum for å slakte et beist og kanskje finne meg ei ny klubbe til Bear Shamaen min Utforskelses trangen i Hyboria har vært stor for min del. Jeg drar til et område av gangen og samler quester til jeg har utforsket det meste av det området, så drar jeg videre til et nytt sted. Jeg orker ikke stresse med noe som jeg koser meg med. Har ingen hast med å nå level 80. Jeg har ca 10 days spilletid, og har kun laget en karakter så langt, som nå er i lvl 65. Vi er et knøttlite guild (om det i hele tatt kan kalles for et guild) fra min gamle BF klan, ingen har sluttet med AoC av mine bvenner enda, det virker som vi alle nyter det bedagelige tempoet... Jeg syns nesten det var negativt at man nå kan fast travle til alle krinker og kroker. Det blir for mye stressing, jeg trives på hesteryggen og liker at det er litt realismen at man må bruke tid på å reise fra A til B. Conarch og Connals var en høydare og komme til etter Tortage, nå fiser man bare forbi stedet med et musklikk på en av vagoner dudsa. Jeg har en god maskin som drar spillet godt og har derfor (tror jeg da) ikke hatt noen major bugs enda. Hadde jeg slitt med CTD og BSD som mange gjorde en stund hadde det sikkert kokt i den trege skolten min også til slutt Dette er noe av det jeg liker med AoC og som gjør at jeg fortsetter og spille det i lang tid fremover da jeg har mange nye class og prøve ut enda. Og ikke minst må jeg få testet PvP. Heldigvis er vi en liten gjeng som spiller sammen på VT og hjelper hverandre når det trengs. Uten å ha hatt noen å spilt med hadde nok AoC muligens vært lagt på hylla nå. Men jeg er enig i at utseende på rustninger og våpen kunne vært mye mer varialbelt, Nå har vell BSen min sett lik ut siden jeg så og si starta opp. Syns det er greit at det er sjelden man ser rare drops siden det er litt av spenningen med å finne det. Har dog funnet en del, men syns det er passe balansert. Hver gang jeg ser noe rosa items jeg kan bruke skriker jeg like godt på VT hver gang Ang. Gem cuttinga så er eneste måten å løse det på å gå ut og inn av et område mellom hver gam man lager. Feks. Gå ut av Lach.Plains inn til Field of dead, mekk en gem, gå inn til Lach.P, lag en ny gem osv osv.
blackbrrd Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Hva er det med folk som gjør at de tar screenshots om natta så det er umulig å se hvordan rustningen faktisk ser ut? Ellers enig med det som er nevnt av Bruktbilen
Christeven Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Ang. Gem cuttinga så er eneste måten å løse det på å gå ut og inn av et område mellom hver gam man lager. Feks. Gå ut av Lach.Plains inn til Field of dead, mekk en gem, gå inn til Lach.P, lag en ny gem osv osv. det gjelder bare for å oppdatere gemcutting questene. Du kan lage så mange gems du vil på et sted.
Hr. Jenssen Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Fast-travel er noe man bare MÅ ha. Conall's Valley er en fin plass, på samme vis som at Norge er et vakkert land. Men man stopper ikke opp og stirrer på vann eller berg hver gang man drar til butikken slik turistene gjør. Mafia hadde akkurat dette problemet. Det ble brukt for mye tid på reising. AoC's løsning synes jeg fungerer veldig godt. Jeg tar meg fortsatt tid til å utforske, mens de som ikke har lyst til å gjøre det, ikke trenger det. Det blir jo en god del løping uansett, da man ikke kan hurtig-reise innad i områdene.
The Very End Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Er ikke mye løping etter siste patch da, hvor man kan dra til alle områder nå med en wagon-man, istedenfor å måtte gå til et område for å nå et annet. Fra Khemi så kan du nå gå direkte til Kheshetta (eller hvordan det staves) , og fra conrac villach kan du gå direkte til Aztel.
JohnRichard Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Det er noen store savn i AoC som gjør at det ikke er det det kunne og burde vært. Jeg har fremdeles en aktiv konto, og startet min første alt for 2 dager siden (Guardian). Jeg må også nevne at jeg kun har spilt WoW - TBC før, så dere vet hva jeg har av MMORPG-erfaring. Har dog kikket på andre som har spilt EQ, AO, samt spilt litt beta LotR:Online. Jeg spiller solo-PvE 80% av tiden, og group/raid-PvE resterende. Har ikke testet PvP i det hele tatt i AoC enda. 1) Items. Mangler den gode følelsen av å oppnå noe, noe som skal gjøre alt bryet verd (våpen/armor/item). Hvorfor hadde jeg lvl 19 green item på lvl 55 liksom (wrist)? Vi mennesker elsker status-symboler og ønsker at andre skal legge merke til oss og «anerkjenne» oss. Det er nok derfor mange etterlyser nye items. Det er litt kjedelig nå, når min Guardian (male) lvl 11 og min Priest of Mitra (female) lvl 65 ser nesten like ut. AoC trenger disse «status-symbolene» (epic-settet til Assasin tidligere i tråden ser nydelig ut(!!), flere slik set og differensering i itemlooks ville gjort susen.) GM'ene har jo kule sett som lvl 80 og lvl 100, så vi ser jo at FunCom kan, uten at de er utenfor "lore". Stats burde også ha blitt gjort litt enklere, som andre også har nevnt. Kutt ut disse to desimalene, og la oss kunne se ut i fra stats om ett item er bedre enn ett annet. 2) Feats/skills. Dette er jo naturlig nok kun basert på min priest - men jeg synes det er utrolig frustrende at det ikke er ordentlig informasjon på de forskjellige feats'ene, eks: "Increases all holy damage", istedenfor f.eks. "increases holy spells by 12-24", osv. Dette har blitt bedre underveis ved hjelp av patching, så her håper jeg på ytterligere fremtidige forbedringer. 3) GUI GUI'et oppleves som litt rotete, mulig dette er en tilvenning - men jeg regner jo med at FunCom har kikket til andre MMO/RPG's, så her mener jeg det ligger ett stort potensiale. Jeg bruker ikke noe Addons, selv - så mulig det er en løsning. Bruker jo det i WoW så... Den nye Friend/Guild-boksen er horribel, og det derre MSN-designet passer ikke inn i AoC. At man ikke kan velge "Friends"/"Guild"/"Ignore"-tabs om ingen er online, er utrolig irriterende! Regner med de fikser dette snart. Chat/infoboksene er også litt vanskelige å sette seg inn. 4) Dungeons De må gjøre det lettere å samle sammen grupper til dungeons, med tanke på "waypoint"-løsning, og instancene. Føler selv at dette problemet har bedret seg, da man sjeldent opplever problemer med forskjellige instancer. Bytte av instance har jeg ikke gjort siden FotD, og det gjorde jeg både før og etter "stå på GY for å bytte instance"-patchen. Jeg vet at AoC har 18-års grense, og at FunCom kanskje forventer litt mer av spillerne sine - men jeg er enig med trådstarter at det allikevel skal være avslappende, moro og gi en god følelse av å oppnå noe når man spiller. Uten at man må lese manualen og på forumer for å finne ut hvordan man får frem "tells" (whisper) liksom. Ble kanskje noen rotete dette her, men det er punkt 1) som er vitalt for om AoC skal bli like vanedannende som WoW. Jeg har spilt siden 17. mai, og synes spillet har vært overraskende stabilt og blitt bedre og bedre (nei, det er ikke bra nok, men godkjent release). Nå har jeg vært spart for de store bugsene. Klienten kjører stabilt på min PC med Vista 64, Intel E8500, 8GB ram, Nvidia 8800GT (vet det har vært mer trøbbel med 32-bit klient og ATI-skjermkort). I tillegg har jeg spilt Priest of Mitra, som omtrent ikke har vært endret siden 17. mai, mens andre klasser (Demonologist f.eks. fikk alle pets broken i forrige patch, barbarian er nerfet både 2 og 3 og 4 ganger). I tillegg bryr jeg meg ikke om PvP (som enda ikke er bra nok, og mangler masse raid-content (raidmember i PvP skader sine egne, osv). Så jeg er litt "spart" for mye a frustrasjonen andre opplever. Det forklarer nok hvorfor jeg jevnt over er ganske fornøyd.
blackbrrd Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Til info JohnRichard, så er det 32-bit klienten som har minnelekasje. 64bit klienten har spart deg for litt irritasjon. Har vel egentlig ført til at jeg spiller 1-3 timer pr dag, ettersom det er så lang tid det tar før jeg får grått kart. Det tar jo vinter og vår (3-5 min) å starte klienten på nytt, så det gidder jeg ofte ikke.
JohnRichard Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Jeg vet, derfor jeg skrev om det. Slik at andre skal forstå hvorfor ikke alle er enig i hva som oppleves som irritasjonsmomenter
Balleflass Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 jeg ga meg md AoC 30 dager etter 17 mai. var der på release, hadde forhåndsbestilt og gledet meg som fy var kjei wow, eq2, lotro og guild wars. på de 30 dagene gjorde jeg en 51 necro og en 49 tos. begge var veldig kjedelige, tos var altfor mektig, og er kjett å HoT`e meg sjøl, løp til mobs, spam lightning strike og charged blast. men den tok nesten alt. 0 problem md noe som helst, bare at den var altfor mektig. necro da derimot var stikk motsatt, tålte ingen ting, dårlig CC, 0 dmg, og pets som løper alle stand som desperate horer md munnkurv. og jeg ventet alltid i spenning for ny patch... men neida, nerfer den enda mer til den ikke er verdt å se på engang. Om Conan Positivt. veldig pen grafikk store brede områder kule class concepts negativt. Feat point treet er veldig frustrerende, eneste d sier er (ja nå er du litt bedre i d her) trenger mere konkrete tall, og d gjelder hele spillet uansett. aldri vært borti noe så ubalansert. Funcoms løsninger på å fikse ting er bare helt på jordet. open world er synd dem ikke har. verden blir bare så merkelig da det ikke er en stor åpen verden. er greit at dem vil prøve no nytt i motsetning fra andre spill, men ikke gjør motsatt av positive ting. ressurection points er virkelig på kjøre. der kan jo folk bare stå og campe og vente til d kommer en player og løpe etter han til immunity buffen er borte og drepe ham. altfor lite spells/abilitys her. tar iblant 5 lvlr til jeg får ny rank på no gammelt eller nytt spell i d hele tatt.
s1gnal Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Til dere som har spillt WoW før, så lurer jeg på en ting. Følte dere at bevegelsene i AoC var statiske/klossete iforhold til WoW? Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg fikk py følelse av å føle at jeg var en figur som ikke var i verden jeg gikk i. Det var nesten som om jeg var klippt ut av verden, for så å prøvd limt inn i verden igjen. Det kan nevnes at animasjonene er treige, og ofte irriterende når man ønsker rytme i combat.
gamer73 Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Jeg ble ikke nevneverdig plaget av denne "tredemølle-effekten". Men fatality-opplegget plaget meg. "Fatality" tar overhånd over karakteren din....alt annet rundt...verden...andre fiender og venner blir bare spilt i bakgrunnen som en film, mens man i sakte film hugger hodet av en fyr. Jeg tenke mang en gang...å herregud bli ferdig med denne scripta scenen, så jeg kan hogge videre. Og ikke minst fatality greiene gjør at man mister fokus og kons midt i kampens hete..
s1gnal Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 (endret) Ok, naturlig nok at det er noen som liker rytme i spillet. Det er jo mulig å dobbelt tappe sidestep tasten, slik at man hopper til siden og får en kortvarig buff. Men bevegelse animasjonen er klumpete og statisk, og iom at tid er involvert i animasjonene så havner man oftest på steder man ikke vil havne under kamp etc. Ellers så kan man stå oppå objekter, slik at det ser ut som man flyr i luften, noe som igjen viser hvor klossete karakter kollisjons oppdagelsen er. Virker som den registrerer kollisjon med objekter før den synlige delene av karakteren er borti objektet. Noen som har følt/sett dette? Er nokså sikker på at alle har sett det, men om dere har blitt lei av det er en annen ting. Endret 1. august 2008 av s1gnal
Hr. Jenssen Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Til info JohnRichard, så er det 32-bit klienten som har minnelekasje. 64bit klienten har spart deg for litt irritasjon. Har vel egentlig ført til at jeg spiller 1-3 timer pr dag, ettersom det er så lang tid det tar før jeg får grått kart. Det tar jo vinter og vår (3-5 min) å starte klienten på nytt, så det gidder jeg ofte ikke. Hvorfor fikser du ikke bare problemet da? Fiksen har vært ute i en mannsalder nå, og den fjernet både minne-lekasje problemet og det grå kartet for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå