Bruktbilen Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 (endret) Hvordan vil du foreslå at lvling burde gjøres mer interessant? Leser du questene du får, eller trykker på bare på "Accept" og springer for å gjøre det? Personen som spiller må også være villig til å gjøre noe for å gjøre spillet interessant. Endret 25. juli 2008 av Bruktbilen
Hudrin Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 ..finner det rart at når noen lager en farvell post hvor de oppgir som regel en ganske lang liste med ting de ikke likte og er misfornøyd med, så blir de angrepet av en lynchemob klar til henging!. klart det er upopulært på et fanforum med slike poster, men når det blir såpass mange som forlater skipet så burde det ringe noen bjeller og folk burde tenke på om muuuligens det ligger noe her som burde vært forandret istedet for at vi slår døra igjen og spør etter lootet demmes og poster noe slikt som aoc er ikke for deg kom deg videre etc. "flamesuite on" for responsen er allerede forutsett
Knugo Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Lynchmoben er like stor fra begge sider... Hadde bare begge parter respektert at noen liker spillet og noen liker det ikke, så hadde denne delen av forumet sett mye koseligere enn det gjør for øyeblikket. Kverulering blant enkelte her forpester et ellers så fint forum der man kan få hjelp til det man lurer på. Enkelte her er så bastante at de tror det de sier er fasiten, at slik opplever alle det. Alle har sin egen oppfatning og erfaring med spillet. Fordi om jeg syns WoW ser latterlig ut med de sjokkrosa teletubbie-aktige karakterene og at det kunne sikkert vært spilt i nettleseren min, så sitter jeg ikke å ytrer det i egne poster. Jeg respekterer at folk liker WoW, og jeg syns det er flott at vi har muligheten til å velge å spille det vi selv liker. Men jeg finner det fortsatt merkverdig at man må opprette egne poster for å fortelle at man slutter å spille et dataspill fordi det ikke falt i smak. Endret 26. juli 2008 av Knugo.
Hudrin Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 Lynchmoben er like stor fra begge sider... Hadde bare begge parter respektert at noen liker spillet og noen liker det ikke, så hadde denne delen av forumet sett mye koseligere enn det gjør for øyeblikket. Kverulering blant enkelte her forpester et ellers så fint forum der man kan få hjelp til det man lurer på.Enkelte her er så bastante at de tror det de sier er fasiten, at slik opplever alle det. Alle har sin egen oppfatning og erfaring med spillet. Fordi om jeg syns WoW ser latterlig ut med de sjokkrosa teletubbie-aktige karakterene og at det kunne sikkert vært spilt i nettleseren min, så sitter jeg ikke å ytrer det i egne poster. Jeg respekterer at folk liker WoW, og jeg syns det er flott at vi har muligheten til å velge å spille det vi selv liker. Men jeg finner det fortsatt merkverdig at man må opprette egne poster for å fortelle at man slutter å spille et dataspill fordi det ikke falt i smak. ser ikke selv noen stor grunn til og lage slike poster med følgende spetakkel annet enn på min evt guildside når den dagen kommer..men oppfatter det slik at folk vil rett og slett gi tilbakemedling om hva som fikk de til og forlate?
Hanzo Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Skrevet 26. juli 2008 ser ikke selv noen stor grunn til og lage slike poster med følgende spetakkel annet enn på min evt guildside når den dagen kommer..men oppfatter det slik at folk vil rett og slett gi tilbakemedling om hva som fikk de til og forlate? For min del var det litt for å skape debat, og mye for å singnalisere at nok en spiller har forlatt skuta. Uavhengig av hva folk mener, er det liten tvil om AOC har skuffet langt mer folk en det har tilfredstilt. Flere kompiser kom aldri lengre en tortage. Plenty av idioter som nå vil skrike OMG ROFL, da har jo ikke spillet begynt engang!!! Kansje ikke, men folk gidder ikke å vente/spille i 15-20 timer for å "oppleve" spillet. Videre var Tortage i mine øyner ganske bra, trivdes litt med folka og historien der ihvertfall. Derfra gikk det rett åt helvetes for min del. Prøvde og prøvde å komme inn i dette, men føltes egentlig bare som det gikk dårligere og dårligere med motivasjonen. Ingen nye spells av verdi, aldri noe nytt pet, det pettet jeg hadde var komplet ubrukelig. Det gikk jo lett 10 levels mellom hver gang det droppa noe som var en oppgradering, og 90% av folka virra rundt i de samme destiny quest tingene utenfor Tortage. Jeg håper AOC klarer å snu det rundt, jeg er klar for noe nytt nå, men AOC fikk jobben min til å virke spennende og utfordrende, og nå i sommervarmen ble det vanskeligere og vanskeligere å motivere seg til å logge inn. Derfor ga jeg opp, og postet dette for å skape enda litt mer debat rundt AOC.
Christeven Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Man ser en merkbar forskjell nesten fra uke til uke, er det quests, items, buggs, krasjer osv. AoC var et overhypet spill, og folk forventet gull og grønne skoger fra dag en. Sånn er det bare, noen spill fanger din oppmerksomhet og noen gjør det ikke. spillet er ikke to måneder gammelt engang, og for å bruke alles favoritt wow. Ser wow likt ut som det gjorde på releasdagen? (selv om vi dropper TBC og bare ser på pre TBC) svar: nei. Folk har også blitt bortskjemte etter wow. Mange forventer en helt ny era av teknologi, spillbarhet, supre quester og alt er helt nytt når det kommer et nytt spill. Når de ser, oj dette er jo ganske likt, blir de skuffet og må nesten ta livet sitt. (virker nesten sånn i en del poster, hele livet er ødelagt) Endret 26. juli 2008 av Christeven
Bulletus Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Folk har også blitt bortskjemte etter wow. Mange forventer en helt ny era av teknologi, spillbarhet, supre quester og alt er helt nytt når det kommer et nytt spill. Når de ser, oj dette er jo ganske likt, blir de skuffet og må nesten ta livet sitt. (virker nesten sånn i en del poster, hele livet er ødelagt) Det er nesten vondt å se dem drite seg ut slik , jeg tenker ofte " off ! ! stakkars person , han må ha det vondt ellers i livet også " når jeg ser slike poster - Eller er de som du sier ; Jevlig bortskjemt . Folk i dag er generellt veldig bortskjemte bla pga WoW , jeg kaller dagens generasjon for "dessert-generasjonen " , alt skal være perfekt . Endret 26. juli 2008 av Bulletus
Hanzo Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Skrevet 26. juli 2008 Folk i dag er generellt veldig bortskjemte bla pga WoW , jeg kaller dagens generasjon for "dessert-generasjonen " , alt skal være perfekt . Det er jo helt idiotisk å produsere og slippe et produkt som er merkbart dårligere en konkurrenten til samme pris... Det gjør valget lekende lett.
s1gnal Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Synes det er latterlig at folk er så ignorante. Hør etter hva Hanzo sier da. Han skrev ikke posten for å få ut whine, men i håp om at ting kan endres til det bedre for AoC i fremtiden. Det er jo positivt deluxe! Alle som sier noe annet, er låst inn i sin beskyttene fanboi verden. Jeg er enig med Hanzo i det meste. Det er vanskelig å putte fingeren på hvorfor AoC virker kjedelig og umotiverende. For meg var AoC dødt, og jeg vil mye heller spille WoW (selv med TBC). Se på de klumpete firkant bevegelsene i AoC, statisk statisk statisk. I tillegg kan det sies at Funcom utviklerene har et gigantisk arbeid fremfor seg, nå som grunnmuren ble laget på en skjeiv grunn. Endret 26. juli 2008 av s1gnal
Snorrere Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 Det blir problemet idag ja. at folk har mange MMOGer rundt seg som er ferdige, og det blir stadig vanskeligare å lansere nye titler. Personlig så gjekk eg inn i AoC med eit ope sinn uten dei altfor store forventningane, og for meg var det eit flott spel. Koste meg gjennom tortage, og lot frustrasjonen min over diverse bøgs gå utover stakkarsene som prøvde å levle rundt meg. Men etterkvart som det blei mangel på quests og mykje grinding(Kan nemnast at eg aldri nådde max level, men kom meg no opp til level 70) Så skjønte eg at det ikkje var spelet for meg. Heile pointet med slottbygginga osv blei veldig guild orientert og ikkje eit spel som du vil oppleve mykje i åleine. Slik er det jo i dei fleste MMOs og det er litt av poenget. Allikevel er jo behovet der du bare vil spele med eit par kompiser, grinde litt gold/loot. Eller kanskje kjøre på med noko større. Kanskje kjem det etter kvart, og dei får ordna opp i gameplayet. Så var det sjølve interfacet, menyer ved kjøp/salg, handel, quest som minner meir om eit solo rpg enn ein mmo. Det falt ikkje heilt ismak her. Kanskje litt rotete. Også hadde du jo det med at du såg ALLE quests på kartet, jippi... slipper å utforske noke som helst. Ja, dei har gjort ein kjempejobb med grafikken! men eg kosar meg endo med gamle klassikarar frå før du trong eit dedikert skjermkort, så er ikkje så veldig viktig her. For dei som spelar det, håpar eg det kjem hyppige og store patches, så dei kan kose seg like mykje med AoC som eg endo gjer med WoW
Bruktbilen Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Hør etter hva Hanzo sier da. Han skrev ikke posten for å få ut whine, men i håp om at ting kan endres til det bedre for AoC i fremtiden. Det er jo positivt deluxe! Alle som sier noe annet, er låst inn i sin beskyttene fanboi verden. Gud forby at han skal fylle det inn der de ber om grunnen til at man slutter, mye lettere å få Funcom sin oppmerksomhet ved å poste på dette forumet der det finnes Funcom devs ved hvert hjørne! Det som også burde gjøres sammen med slike poster er å gi forslag til forbedringer til alt man klager på i samme post. Endret 26. juli 2008 av Bruktbilen
Zelkin Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Enig med trådstarter! AoC fails *edit* glemte å si at jeg tror AoC blir mye bedre med tiden. iaf håper jeg det. Endret 26. juli 2008 av Zelkin
Christeven Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 Det er flere store tråder dedikert til å fortelle om hvorfor man sluttet, hva man ikke liker og hva man vil ha bedre. Så det er tull å forsvare at hver enkelt skal lage seg en egen tråd, som Bruktbilen korrekt sier.
Hanzo Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Skrevet 26. juli 2008 Det er flere store tråder dedikert til å fortelle om hvorfor man sluttet, hva man ikke liker og hva man vil ha bedre. Så det er tull å forsvare at hver enkelt skal lage seg en egen tråd, som Bruktbilen korrekt sier. 3 sider bare på denne tråden sier at folk er intressert da, jeg poster som det passer meg. dette er MIN tråd, jeg så intet behov for å joine noen av de andre. Og slapp av, jeg ga samme kritiken når jeg sa opp kontoen direkte til Funcom.
blackbrrd Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 Det er en endel gode poenger her, f.eks er merchant interfacen rimelig irriterende. Det er jo ikke mulig å se forskjell på cloth, light, medium og heavy armor på de bittesmå iconene, så du må se på tooltip-en på hvert eneste item for å se hva det er. Skjønner ikke hvorfor de ikke har gitt deg samme søkemuligheter som du har på traderen... Har bare blitt level 30, så inntil videre synes jeg spillet er helt topp med unntak av diverse mindre og større irritasjonsmomenter. Kan helt fint se at folk går lei av spillet etter level 80 fordi det ikke er så veldig mye å finne på utenom å levele en Alt, men spillet er ikke nødvendigvis dårlig av den grunn. (mao, tenker at endel av folkene som har spillt opp til level 70 har hatt mye moro for pengene, men ser ikke noe poeng i å fortsette å bruke penger) Det som vel er mest interessant her er hva Funcom klarer å gjøre videre med AoC. Det som ligger i kortene er: et forbedret PvP system; "guild" PvP; Flere instances; bedre itemization*; og diverse expansion packs. (For ikke å glemme bugfiksingen, men ser ikke akkurat på det som en "feature". Det er noe jeg forventer kommer til å skje) *Er rimelig sikker på at de kan gjøre item-systemet i AoC bedre enn det er nå. Hvis du ser på item-systemet i AO (anarchy online), så er item-opplegget der et spill i seg selv... Mao har Funcom folk som kan dette, men de har ikke fått gjort seg ferdig før spillet er blitt sluppet. Ikke at jeg klager, for det er moro å spille
Bruktbilen Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 Savner litt forskjellige gear, en på 80 skal ikke se ut som en på lvl 10, de feilet totalt på dette punktet. Det at stats kan gå helt ned til to desimaler er veldig ubrukelig, de burde få tydeligere stats på items. De burde også fikse stats på items, et item på lvl 10 kan holde godt over lvl 50 fordi du gullet på stats.
s1gnal Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 (endret) 1 måned uten AoC. Tenkte å lage en trail konto, bare for å se om lysten til å spille AoC var der iom at kanskje patchene har fikset noe. Startet en Ranger, men ble vel level 6 da orket jeg ikke mer. Er så kjedelig, når man vet hva våpen som dropper hele tiden. Ingen sjeldne world drops etc. Orket ikke bruke buen, da våpenet man fikk som level 3 gjorde bedre dps med melee skills. Da jeg kom til Tortage, var det nesten helt tomt.. ingen spillere. For 1 mnd siden (samme server), da var det masse flere folk der. Jeg tipper veldig mange gikk lei. Ingen servere er fulle når jeg sjekka listen klokken 20:00 i går kveld. Som sagt, når man har driti seg ut, da er det jammen vanskelig å være ydmyk nok til å innrømme det. Funcom sier jo enda at det går så bra, noe jeg tror er forpyntet virklighet. Men sannheten kommer frem til slutt. Igjen understreker jeg det jeg frykter mest med AoC, det er for vanskelig å utvikle videre. Trolig har jeg mer erfaring med MMO og spill generelt enn de fleste når det gjelder hva som må til for å fenge MMO entusiaster. Om man ikke klarer å kjenne etter hva som er behagelig og ikke, da får man dårlige grunnsteiner. Man skal ikke føle seg som en stokk i et spill. Og når stokken kolliderer med vegger du trodde du kunne passere, men ikke kan se, ja da blir det jo fiasko. Sier seg selv. Ingeting iveien med å gå på en sti, men det er følelsen at man ikke har mulighet til å gå utenfor som gjør det så utrolig klossete. Endret 26. juli 2008 av s1gnal
Knugo Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Trolig har jeg mer erfaring med MMO og spill generelt enn de fleste når det gjelder hva som må til for å fenge MMO entusiaster. I så fall er du et unikum! At en person har mer erfaring med MMO og spill generelt enn de fleste, og samtidig vet akkurat hva 100-vis av millioner gamere verden over vil ha og ønsker av et spill, er sannelig ikke en dårlig skill... Ta bare denne tråden som et eksempel, å se hvor forskjellig oppfatning og ønsker folk har ut i fra et spill. Den dagen du kan mette ønskene til samtlige gamere verden over skal jeg ta diskusjonen objektivt med deg, frem til da får vi diskutere det subjektivt slik et tema som dataspill er ment som.
Hanzo Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Skrevet 27. juli 2008 Igjen understreker jeg det jeg frykter mest med AoC, det er for vanskelig å utvikle videre. Problemet nå er jo å lokke folk tilbake, tror det er få spillere som starter opp AOC nå etter all den kritiken de har fått, og for min egen del skal det nå SINNSYKT mye til for at jeg skal gidde besøke dem igjen. Det holder ikke med en mail som sier at nå har vi økt antal quests og voice-over, velkommen tilbake. Fool me once også videre.
Det Skumle Fjellet Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Startet en Ranger, men ble vel level 6 da orket jeg ikke mer. Er så kjedelig, når man vet hva våpen som dropper hele tiden. Ingen sjeldne world drops etc. Orket ikke bruke buen, da våpenet man fikk som level 3 gjorde bedre dps med melee skills. Haha! Du gikk lei av et MMO etter en halvtime? Vis meg et spill som dropper epic world drops når du har spilt en halvtime!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå