Gå til innhold

Kjøp av xbox, "elite" eller "vanlig"?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en xbox 360, og må innrømme jeg har falt litt for utseendet til eliten, men det jeg lurer på er: Er det verdt det? Jeg må innrømme at jeg ikke helt har skjønt forskjellen på elite og vanlig. Og trenger derfor et råd eller to om hva jeg burde gjøre.

 

Legg gjerne ved et par spill tips, for hva som er gøy å strate med. Jeg digger Bioshock til PC, og vil gjerne prøve dette til xbox, men er det noen andre spill dere mener jeg burde skaffe når jeg går til innkjøp av en ny konsoll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelene med Elite er jo større harddisk (slik at du slepper det slitet det er å oppgradere harddisken om du trenger det), at det følger med HDMI kabel (relativt god en også) og at den er rett og slett kul (kom igjen, svart er kult!)

 

Bortsett fra det så er de helt like.

 

Selv valgte jeg Elite rett og slett fordi jeg ville ha en svart xbox, slik at den matchet TV-en og PS3-en.

Lenke til kommentar

Hvis du liker å laste ned spill fra Xbox live, sliter du fort med den 20GB disken. Er bare plass til 2-3 DVD-images, altså fulle Xbox original spill som Ninja Gaiden Black. Selve systemet tar jo noen GB også, og det kan man ikke slette. Ligger masse ubrukelige demoer og videor på HD'n når du kjøper maskinen, det sletta jeg og frigjorde 8GB nesten.

 

Liker du rå, brutal og kjapp action med nydelig grafikk anbefaler jeg Ninja Gaiden II.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Når man får 2 arcades til prisen av 1 elite er det ikke så mye å tenke over imo.

 

Er virkelig snaue 120GB verdt prisen av en hel xbox?

 

Angående det med å ha spill på hdd. Må man ikke ha spilldvd en inni for at det skal fungere? Da gikk jo hele poenget bort med å ha spill på hardisk.

 

Kjøp en arcade, modifiser drevet og nyt en støyfri tilværelse. Da har du "alt" eliten har til halve prisen. :p:thumbs::thumbup:

Lenke til kommentar
Angående det med å ha spill på hdd. Må man ikke ha spilldvd en inni for at det skal fungere? Da gikk jo hele poenget bort med å ha spill på hardisk.

Nåja. Spillene skal visst nok laste fortere i tillegg til at du slipper støyen fra DVD-drevet. Tror dette blir en fin feature, selvom jeg selv sitter med 20GB og sikkert ikke kan ha mer enn ett spill på HDD om gangen.

Lenke til kommentar

Nei, poenget med harddisken er at det er haugevis av Xbox original og xbox arcade-spill og demoer man kan laste ned fra Xbox Live. Masse kanonklassikere som Castlevania:Symphony of the Night (tidenes beste platform/rpg), Ninja Gaiden 1, og masse andre klassikere. Det er stort sett DVD-images. Da sliter man kjapt med plassen.

 

Men nå skrøt jo Microsoft veldig på E3 over en ny feature som lar folk installere spillene sine på HD istedet for å kjøre fra CD, og dermed skulle forbedre ytelsen en hel del. CD'n spinner jo konstant i enkelte spill, går nok fortere å streame rett fra HD. For ikke å snakke om hvor dritkjipt det er når man er 5 timer inne i et spill og plutselig får "disc is unreadable".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Angående det med å ha spill på hdd. Må man ikke ha spilldvd en inni for at det skal fungere? Da gikk jo hele poenget bort med å ha spill på hardisk.

Nåja. Spillene skal visst nok laste fortere i tillegg til at du slipper støyen fra DVD-drevet. Tror dette blir en fin feature, selvom jeg selv sitter med 20GB og sikkert ikke kan ha mer enn ett spill på HDD om gangen.

 

Sitter på arcade med modifisert drev i 8x hastighet. Hører ikke så mye som ett pip. :D Spillene laster også veldig raskt. Vil tro forskjellen knapt er merkbart. Vet du hvilken RPM xbox diskene spinner i?

Endret av innard
Lenke til kommentar
Nei, poenget med harddisken er at det er haugevis av Xbox original og xbox arcade-spill og demoer man kan laste ned fra Xbox Live. Masse kanonklassikere som Castlevania:Symphony of the Night (tidenes beste platform/rpg), Ninja Gaiden 1, og masse andre klassikere. Det er stort sett DVD-images. Da sliter man kjapt med plassen.

 

Men nå skrøt jo Microsoft veldig på E3 over en ny feature som lar folk installere spillene sine på HD istedet for å kjøre fra CD, og dermed skulle forbedre ytelsen en hel del. CD'n spinner jo konstant i enkelte spill, går nok fortere å streame rett fra HD. For ikke å snakke om hvor dritkjipt det er når man er 5 timer inne i et spill og plutselig får "disc is unreadable".

 

Pfft. Spiller da gammle arkadespill på pcen med xbox360 paden og emulatorer (anbefales!).

 

Benq drevene har også veldig gode laserhoder så "disc unreadable" skal man se leeeenge etter.

 

Selvfølgelig tar man også sikkerhetskopier av spillene sine så man slipper å ripe opp originalcdene.

 

Og på den måten har man den perfekte riggen, uten noe behov for en overpriset hardisk.

 

Her har du til sammenligning en 500GB hardisk til pc for en tredjedel av prisen:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320715

 

Sier seg selv at kjøp av elite er rene galskapen.

Lenke til kommentar

Er jo derfor jeg oppfordrer brorparten til å modifisere. Når Microsoft ikke kan gjøre jobben skikkelig før konsollen kommer ut fra fabrikk, er det opp til oss som forbrukere å gjøre konsollen støyfri og brukervennlig.

 

Det er så mange fordeler med å modifisere at jeg synes alle bør gjøre dette. Kanskje produsentene da tar ett hint og lager maskinen bedre neste gang. Støynivået på konsollen som den er umodifisert, er ikke akseptabelt. Heller ikke prisen man betaler for å slippe støyen (hardisk). Det eneste valget man sitter igjen med da (hvis man ikke vil betale i bøtter og spann), er nettop å modifisere!

 

Vennligst hold warez og torrent prat ute av diskusjonen da dette ikke har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Er jo derfor jeg oppfordrer brorparten til å modifisere. Når Microsoft ikke kan gjøre jobben skikkelig før konsollen kommer ut fra fabrikk, er det opp til oss som forbrukere å gjøre konsollen støyfri og brukervennlig.

 

Det er så mange fordeler med å modifisere at jeg synes alle bør gjøre dette. Kanskje produsentene da tar ett hint og lager maskinen bedre neste gang. Støynivået på konsollen som den er umodifisert, er ikke akseptabelt. Heller ikke prisen man betaler for å slippe støyen (hardisk). Det eneste valget man sitter igjen med da (hvis man ikke vil betale i bøtter og spann), er nettop å modifisere!

 

Vennligst hold warez og torrent prat ute av diskusjonen da dette ikke har noe med saken å gjøre.

Jeg har en enda bedre grunn til å ikke modifisere Xboxen sin... Garanti!

 

Å modifisere xboxen bryter garantien, slik at om noe skjer med konsollen, så må penga for rep eller ny komme ut av din egen lomme.

 

Da var ting plutselig ikke så billig noe mer.

Lenke til kommentar

Nok av synspunkter her, jeg er imidlertid av den typen som ikke blir så plaget av at det støyer litt. Jeg blir så opphengt i spillene at jeg ikke merker noe særlig til det. Gleder meg likevel til fall-updaten pga raskere loading!

 

Hva spill angår er Gears of War et absolutt must dersom du ikke har prøvd det. Det beste spillet til 360, og serverne er fortsatt fulle av folk som spiller nesten to år etter at spillet kom ut. Løp og kjøp det for en hundrings i brukthylla!

Lenke til kommentar

Jeg har en xbox premium og jeg har bare component kabel, ingen HDMI inngang heller.

 

Kjøpt for ca. 1 mnd siden.

 

EDIT: Jeg ville gått for en Elite nå som jeg fant ut at den hadde HDMI kabel, ikke det at man ser forskjellen på HDMI og Componenten ettersom at begge har HD kvalitet

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
Jeg har en xbox premium og jeg har bare component kabel, ingen HDMI inngang heller.

 

Kjøpt for ca. 1 mnd siden.

Jeg tror jeg ville klaget på den om jeg var deg, for du har blitt solgt en gammel model.

 

Alle 360 modeller har nå HDMI, og de har hatt det en stund også.

 

Den heter heller ikke "premium" lenger. modellene er nå 360 arcade, 360 og 360 elite.

Lenke til kommentar
Jeg har en xbox premium og jeg har bare component kabel, ingen HDMI inngang heller.

 

Kjøpt for ca. 1 mnd siden.

Jeg tror jeg ville klaget på den om jeg var deg, for du har blitt solgt en gammel model.

 

Alle 360 modeller har nå HDMI, og de har hatt det en stund også.

 

Den heter heller ikke "premium" lenger. modellene er nå 360 arcade, 360 og 360 elite.

 

Kan du sende PM hvordan jeg klager? står premium på pakken jeg kjøpte hos lefdal.

Lenke til kommentar

Ta den med til den lefdal butikken og hør med de.

 

Kan hende de bytter den med en ny modell (er ikke sikkert de viste at de hadde utdaterte xboxer), men mest sannsynlig vil de bare peke til reklamen og si at det ikke er spesifisert hvilken model det er.

 

Men alltid verdt ett forsøkt. Spesielt med tanke på at de modelene med HDMI har det fordi de er bygget med nyere komponenter som skal hindre RROD.

Lenke til kommentar
Ta den med til den lefdal butikken og hør med de.

 

Kan hende de bytter den med en ny modell (er ikke sikkert de viste at de hadde utdaterte xboxer), men mest sannsynlig vil de bare peke til reklamen og si at det ikke er spesifisert hvilken model det er.

 

Men alltid verdt ett forsøkt. Spesielt med tanke på at de modelene med HDMI har det fordi de er bygget med nyere komponenter som skal hindre RROD.

 

Jeg bor i Oslo og den ligger i Hamar.

 

Jeg har en Lefdal butikk på Alnabru jeg kan dra til, vil det går ann der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...