Gå til innhold

Vis dine bilder tatt med : Canon 70-200mm EF f/4L USM!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal kjøpe Canon 70-200mm EF f/4L USM snart, å tenkte det kunne vært morro å sett noen bilder som er tatt med det.

 

Sitter du på noen bilder som er tatt med det objektivet? Sleng dem ut! ;D

 

Si gjerne hvilket kamera du har tatt det med også ;)

 

NothinDoin :D

 

Edit : Dette var mitt innlegg nr. 1000! :woot:

Endret av NothinDoin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter ikke på filene mine her, men her for eksempel:

Vikinghjelm

 

Bruker ikke det objektivet på langt nær så ofte som det fortjener.

Rask fokusmotor, skarpt og fint, men litt for trangt for mitt bruk som regel. Møter ofte bokstavelig talt veggen når jeg prøver å rygge langt nok unna til å få med det jeg vil;)

 

Edit: Bildet er tatt med en 40D og noe justert i fargene i ettertid.

Endret av ColaDranker
Lenke til kommentar

Søker du her på forumet, finner hauger med tråder om akkurat dette objektivet;

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=752041&hl=

 

Bruker stort sett bare 2 objektiver på konserter; Tamron 17-50/f2.8 og Canon 70-200/f4.

Har de på hvert sitt 30D.

Se bilder under BAND-events på min hjemmeside http://www.jkklstudio.com

 

Foretrekker 70-200/f4 framfor f2.8 versjonen pga. vekt.

 

post-74407-1216981773_thumb.jpg

Endret av xST©NE2005
Lenke til kommentar
Takk folkens!

 

Da har jeg noe å se på når jeg kommer hjem fra ferien ;D

 

 

Edit : Er IS versjonen et bedre valg?

 

Ja uten tvil,har selv den med IS og angrer ikke et sekund på det,du klarer nemmelig ikke å holde den stødig nok utenom i ekstremt godt lys, dette har jeg prøvd med å ta bilder av akkurat samme objekt med og uten IS , så de kronene IS koster ekstra er vel annvendte penger etter mitt syn.

Lenke til kommentar

Blir nok ikke mange mørke stunder nei :p

 

Skal i hovedsak kjøpe dette for fotografering av snowboard, men kommer selfølgelig også til å ta bilde av fugler, dyr og det meste som dette objektivet er i stand til å ta gode bilder av...

 

Vurderte å kjøpe den med litt lavere blender, men fant ut at jeg ikke trengte så mye lys...

 

Er det da nødvendig med IS?

Lenke til kommentar
Blir nok ikke mange mørke stunder nei :p

 

Skal i hovedsak kjøpe dette for fotografering av snowboard, men kommer selfølgelig også til å ta bilde av fugler, dyr og det meste som dette objektivet er i stand til å ta gode bilder av...

 

Vurderte å kjøpe den med litt lavere blender, men fant ut at jeg ikke trengte så mye lys...

 

Er det da nødvendig med IS?

 

Som sagt så tror jeg du kommer til å angre om du velger bort IS, bruker mitt utrolig mye til fuglefoto og uten IS vil jeg si du er låst til stativet for å få skarpe bilder.

Lenke til kommentar
Blir nok ikke mange mørke stunder nei :p

 

Skal i hovedsak kjøpe dette for fotografering av snowboard, men kommer selfølgelig også til å ta bilde av fugler, dyr og det meste som dette objektivet er i stand til å ta gode bilder av...

 

Vurderte å kjøpe den med litt lavere blender, men fant ut at jeg ikke trengte så mye lys...

 

Er det da nødvendig med IS?

 

Snowboard og vinter, dvs. mørke tider og (dårlig) elektrisk belysning fra skibakkene. Du har kansje noen erfaringer fra før om hvilket f-tall du trenger?

 

Jeg vet ikke hvordan det er på f4 IS objektivet, men f2.8 IS har to forskjellige IS-moduser: en for IS i både horisontal og vertikal retning, og en for kun vertikal retning (som kan være nyttig ved panorering).

Lenke til kommentar
Blir nok ikke mange mørke stunder nei :p

 

Skal i hovedsak kjøpe dette for fotografering av snowboard, men kommer selfølgelig også til å ta bilde av fugler, dyr og det meste som dette objektivet er i stand til å ta gode bilder av...

 

Vurderte å kjøpe den med litt lavere blender, men fant ut at jeg ikke trengte så mye lys...

 

Er det da nødvendig med IS?

 

Snowboard og vinter, dvs. mørke tider og (dårlig) elektrisk belysning fra skibakkene. Du har kansje noen erfaringer fra før om hvilket f-tall du trenger?

 

Jeg vet ikke hvordan det er på f4 IS objektivet, men f2.8 IS har to forskjellige IS-moduser: en for IS i både horisontal og vertikal retning, og en for kun vertikal retning (som kan være nyttig ved panorering).

 

 

 

Du finner det samme på f4 IS :cool:

Lenke til kommentar
Temaet er vel stort sett diskutert til døde rundt omkring på nettet, spesielt i forhold til 2.8 vs 4.0IS som koster omtrent det samme. Kort oppsummert: Enten bør du ha stativ eller IS, og IS hjelper ikke på objekt som beveger seg raskt, da hjelper bare blender.

 

EDIT: Google :)

 

Enig og det ideelle er f/2,8 IS men da får du mere å bære på + en annen pris, personelig gikk jeg for f4IS istedenfor f2,8 uten IS og det har jeg ikke angret på da jeg har prøvd begge.

Lenke til kommentar

Jepp, har selv lyst på F/4IS for turbruk; ideel kombinasjon av vekt og bruksområder.

 

En annen ting med F/4(uten IS) er at den ikke er støv/værtett, i motsetning til de tre nyeste 70-200L objektivene. Såklart, den er også veldig mye billigere, så bare det stemmer med bruksområdet ditt er den et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Jepp, har selv lyst på F/4IS for turbruk; ideel kombinasjon av vekt og bruksområder.

 

En annen ting med F/4(uten IS) er at den ikke er støv/værtett, i motsetning til de tre nyeste 70-200L objektivene. Såklart, den er også veldig mye billigere, så bare det stemmer med bruksområdet ditt er den et godt kjøp.

 

 

Hvor mye koster IS versjonen?

 

Skal kjøpe fra USA, så hvis dere vet hvor de selger det billig, så kom gjerne med link!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...