Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg ved ødelagt mobil etter 2 uker?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte en Samsung mobiltelefon for 12 dager siden, når jeg våknet opp i morges sto det bare "sett inn sim-kort", uansett hva jeg gjør, vil den ikke registrere noe sim kort og dette er jo veldig irriterende.

Kan jeg kreve ny mobil på stedet siden det er gått under 14 dager, siden det er normal angrerett? Eller må de faktisk sende den inn til verksted og jeg må vente i flere uker før den er reparert igjen?

Jeg har lest rundt på forumet her og på lovdata.no, men finner ingen informasjon som gjelder min situasjon.

Jeg antar at jeg ikke kan bruke angrerett, siden varen ikke er i samme standard som da jeg mottok den, men det er jo håpløst hvis jeg må vente i flere uker for at den skal fikses siden jeg nettopp har kjøpt den.

 

Håper på raskt svar, må ordnes imorgen, fredag 25.07.

 

Mvh MacManus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her i butikken jeg jobber bruker vi å bytte, hvis telefonen ikke virker etter mindre enn 14 dager. Klart, kommer du med en telefon som ser slitt og jævlig ut, knust skjerm etc blir den sendt inn ;)

 

Ta den med til butikken og hør! :)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Har prøvd andre sim-kort ja, det vil ikke funke.

Mobilen er kjøpt hos expert, og de bruker nå å være ganske ok når det er feil på varer.

Skal opp der idag etter jobb, håper det ordner seg, er så kjipt å måtte vente i flere uker når mobilen er helt ny.

Men tilbake til temaet på tråden, har jeg ingen krav på noe annet enn reperasjon?

Lenke til kommentar

Mitt råd er å kjøpe noe annet enn samsung... aldri hatt noe annet enn problemer med samsung telefoner. Kan muligens være tilfeldig, men jeg velger å tro at det ikke er det. Ellers så vil jeg tro at den blir sendt på reparasjon og at du får en lånetelefon i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Har prøvd andre sim-kort ja, det vil ikke funke.

Mobilen er kjøpt hos expert, og de bruker nå å være ganske ok når det er feil på varer.

Skal opp der idag etter jobb, håper det ordner seg, er så kjipt å måtte vente i flere uker når mobilen er helt ny.

Men tilbake til temaet på tråden, har jeg ingen krav på noe annet enn reperasjon?

 

 

Det er 1 uke DOA tid (Dead on arrival) på de fleste tlf.

 

Etter dette har butikk krav på å få 2 sjangser på å reparere produktet.

 

Så ja det er lite du kan gjøre nå, men du har krav på låneprodukt.

Lenke til kommentar
"....siden det er normal angrerett?"

---------------------------------------------

Angrerett gjelder ikke ved kjøp i butikk....

 

Har man ikke angrerett ved kjøp av varer i butikk? Slik som jeg har tolket loven har man 14 dagers returrett på alle varer, men ved visse unntak. Tar jeg grundig feil nå? I så fall, rett meg gjerne og helst forklar hvordan jeg har tolket loven feil.

 

Men jeg har forsåvidt fått svar på spm mitt, jeg har ingen rettigheter uten reperasjon, noe som er noe dritt. Men men, det er nå en gang slik.

Lenke til kommentar
Har man ikke angrerett ved kjøp av varer i butikk? Slik som jeg har tolket loven har man 14 dagers returrett på alle varer, men ved visse unntak. Tar jeg grundig feil nå? I så fall, rett meg gjerne og helst forklar hvordan jeg har tolket loven feil.
Ja du tar grundig feil. Du har kun angrerett på ting som blir solgt via telefon, postordre, internett etc. (les: Ikke i butikk)
Lenke til kommentar
Har man ikke angrerett ved kjøp av varer i butikk? Slik som jeg har tolket loven har man 14 dagers returrett på alle varer, men ved visse unntak. Tar jeg grundig feil nå? I så fall, rett meg gjerne og helst forklar hvordan jeg har tolket loven feil.
Ja du tar grundig feil. Du har kun angrerett på ting som blir solgt via telefon, postordre, internett etc. (les: Ikke i butikk)

 

Helt riktig! - - det er så mangen som tar feil på dette og kommer tilbake med produkter som de senere finner ut at de ikke vil ha? De kommer inne ja skal bare levere tilbake denne på angreretten.

 

Sry mac, har ingen angrerett.

 

Jo det står i loven.

 

Nei, les nøyere kun på fjernsalg er det 14 dagers angrerett. Og det med 30 dager er noe butikker selv tilbyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...