Gå til innhold

HP Pavilion - Kvalitet og levetid?


Anbefalte innlegg

Hei

Har eid 2 Acer Travelmate laptops paa under 3 aar. Begge har tatt kvelden alt for tidlig. Synes ogsaa byggekvaliteten har vaert saa som saa.

Vurderer naa noe som jeghaaper kan ha en lengre levetid.

Snuser spesielt paa en HP Pavilion.

Er dette gode baerbare med en rimelig lang levetid, ca 4-5 aar?

Hvordan er build-quality?

Er det installert mye bloatware programmer paa de?

Kan du faa de med Vista 64 bit?

Ellers noe aa tilfoeye fra folk med erfaringer fra denne produkt-linjen?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en pavillion høst 2004. Den har fått utrolig mye bank. Ser rett og slett ikke bra ut. Men den har fungert helt fint til jeg sølte litt juice på den vår 2008. Vet ikke om det var det som gjorde utslaget, men etter en stund ble den vanskelig å starte. Den fungerer enda, men den har ekstreme start problemer. Uansett jeg har hatt den i ranselen som mp3spiller og kastet den rundt så den tåler i alle fall mye.

Lenke til kommentar

har en hp pavillion dv 9232 og jeg har hatt den inne på reprasjon 3 ganger på et år, hoved kortet på disse pcene suger, de ryker hele tiden.

du må tåle at pc'n er 60 grader varm når du bare er på Internett og 70 når du spiller spill.

selv hp har erklært 9000 serien får en flopp og angrer på mine fulle fem at jeg kjøpte den.

heldigvis så er dert bare en enkelt feil igjen så får jeg pengene tilbake :dribble:

Lenke til kommentar

Det er en del bloatware på HP maskinene. Blant annet symantec norton antivirus som er godt sydd inn i operativsystemet. Dessuten følger det ikke med OS på cd, det er nemlig en egen liten partisjon på HDD'en som brukes til recovery. Her får du heller ikke valgt hvilke programmer du vil ha med. Så hvis du setter maskina tilbake til fabrikkstandart, så blir det alltid med de forbanna ekstra reklamen. Derimot så får du kjøpt operativsystemet på cd av HP.

Min neste maskin nå blir en multicom kunshan m570+, med clean vista ultimate install. Så kan jeg forsøple pc'en med det jeg trenger, og det blir i hvert fall ikke NORTON:P

 

Hadde en hp dv 6560eo, og var streng tatt fornøyd med den. BYgge kvalitet helt ok. Behandler du den fint så holder den en stund. Men så er det dette med variasjoner i produksjonen også...

Men de spyr jo ut tonnevis med nye modeller hele tiden. Hadde sikkert holdt med en promille av disse, og så kunne de gjort litt skikkelig arbeid med de. Prøv en thinkpad i stedet, eller gå for multicom. Er ikke nødvendigvis de lekreste pc'ene sånn utseendemessig, men jeg synes innmaten er hakket viktigere.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Skal du ha en HP som tåler en del bruk og slitasje så må du gå for bedriftserien deres. De har en ufattelig mye bedre konstruksjon enn Pavillion-serien. Eneste andre laptop-serie som jeg kan komme på nå som har bedre kvalitet er Lenovos Thinkpad.

 

Nå vet jeg ikke helt hva du er ute etter av spesifikasjoner, men dette er i mine øyne et lite kupp:

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=103714

 

Legg merke til skjermoppløsningen, og at man kan velge mellom Vista og XP.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Det er en del bloatware på HP maskinene. Blant annet symantec norton antivirus som er godt sydd inn i operativsystemet. Dessuten følger det ikke med OS på cd, det er nemlig en egen liten partisjon på HDD'en som brukes til recovery. Her får du heller ikke valgt hvilke programmer du vil ha med. Så hvis du setter maskina tilbake til fabrikkstandart, så blir det alltid med de forbanna ekstra reklamen. Derimot så får du kjøpt operativsystemet på cd av HP.

Jeg har brukt Norton-ware siden meget lenge siden og det er innarbeidet samt at jeg er relativt fornoeyd naa etter at de oppgraderte 360 til V2.

Maa du kjoepe Win-boot disken sier du? Svarte! Hva charger HP for det da?

 

Nå vet jeg ikke helt hva du er ute etter av spesifikasjoner, men dette er i mine øyne et lite kupp:

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=103714

 

Legg merke til skjermoppløsningen, og at man kan velge mellom Vista og XP.

Tenkte jeg skulle bruke den til litt spilling. Ikke av det nyeste men liker aa ha muligheten. Saa bortsett fra det saa det ut til aa vaere ett smak av kupp der ja.

 

-BEGGE;

Skal sjekke ut Thinkpadden. Noen dere kan kjapt anbefale. En mellommaskin ca 2-2.5 kg med ok grafikk og skjerm 13-14"?

Takker

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Husk på at en laptop som er grei til spilling i dag vil halte om ett år, og være nærmest ubrukelig på spill om 1-1,5 år. Personlig mening.

 

Er det dagens spill du skal spille i ett eller flere år fremover, og du velger nVidia 8600 eller 9600, så vil det holde frem til du pensjonerer maskinen.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Jeg har en dv 2510 fra september. Blir glodvarm, og går i dvalemodus uten at jeg ber den om det. Den har vært på service 2 ganger, og skal inn en 3. gang for samme problem nå. Etter andre gangen snakket jeg med hp, og ikke serviceverkstedet, og har fått veldig god service der. Ringte nemlig for å høre hvordan jeg installerte windows på nytt uten disker. (Trodde det skulle fikse problemet, men nei) To uker senere rinte hp meg, og spurte om reinstalleringen hadde hjulpet. Nei sa jeg, og nå virker det som at ting skal løse seg. Feilkilden ser ut til å være funnet.

Endret av ak50224
Lenke til kommentar

Dell er absolutt bra de, men du finner feil og mangler hos alle produsenter etc. Det at xps m1530 leveres med paneler av forskjellig kvalitet til samme pris, dessuten bruker de vel de omtrent de billigste harddiskene som er å få tak i, i maskinene de leverer.

Men det vil alltid være variasjoner i produksjonen, og noen er heldige mens andre er veldig uheldige. Men det er vel ikke til å stikke under en stol at HP har slitt MYE med dv 6000 og 9000 serien...

Blant annet dette med webcamen som bare fungerte tidvis. Tok vel et år før de løste driverproblemet, hvis det i det hele tatt er løst. Dernest blir de litt i overkant varme en del av de. Så det er en stund til jeg kjøper en HP maskin igjen.

Som tidligere nevnt her så hadde jeg en dv6560eo som fungerte utmerket bortsett fra webcam problemet. Dernest har samboeren min også en maskin i dv 6000 serien, men hakket blilligere. Her skrangler vifta og harddisken hyler og skriker av og til. Men hun driter i det. Ser likevel for meg at det blir en tur til infocare med den snart.

 

Dessuten hater jeg bloatwaren som medfølger. Har en kamerat som har kunshan m570 med clean vista install, og den har ca 30 prosesser, kanskje litt færre kjørende i bakgrunnen ved kun å titte på skrivebordet, mens hp maskina mi hadde ca 50-60 kjørende prosesser, etter jeg hadde avinnstallert og ryddet opp en del drit, pluss skrudd av litt i msconfig.

Det har litt og si. Og sånn tror jeg vista taper seg litt mer enn kanskje de egentlig fortjener. Omtrent alt av laptoper som blir solgt i dag så følger det med tonnevis med bloatware og faenskap som er smidd inn i operativsystemet. Hadde pc'ene kun blitt solgt med et rent OS, så tror jeg man ville opplevd at vista ikke var SÅ ille... Dvs. jeg synes fortsatt vista sluker for mye resursser og kommer med litt for mange feilmeldinger, men jeg tror likevel det hadde hatt en del og si..

Lenke til kommentar
Nei, Hp er ikke noe å satse på. Hvis man skal kjøpe pc så er det bare Dell som gjelder. Dell leverer akkuratt hva man vil ha, og det med beste kvalitet. Billig er det også.

Dells maskiner produseres i samme fabrikk som HPs. At Dell setter inn enkelte komponenter selv endrer ikke så mye.

Lenke til kommentar
Dells maskiner produseres i samme fabrikk som HPs.

Dokumentasjon takk. Når du slenger ut en slik påstand bør du komme med noe som underbygger det.

 

Jeg antar at HP produseres på mange fabrikker. Det samme er sikkert tilfelle med Dell. Så din påstand tar jeg med en kilo salt inntil du beviser det motsatte.

Lenke til kommentar
Jeg antar at HP produseres på mange fabrikker. Det samme er sikkert tilfelle med Dell. Så din påstand tar jeg med en kilo salt inntil du beviser det motsatte.

Det tar 10 sekunder å finne informasjon om Compal Electronics og Quanta Computer.

 

Edit: Siden det sikkert blir for vanskelig, og for å slippe mer poengløs kverulering.

Compal Electronics (Chinese: 仁寶電腦股份有限公司) is a Taiwanese original design manufacturer, handling the production of notebook computers and monitors for a variety of clients around the world, including Dell and Toshiba. Compal is famous for making select models that Dell, HP & Compaq market. Compal is the world's 2nd largest laptop maker that have designed and built laptops for all of the major brands as well as custom builders for over 22 years. It is listed in Taiwan Stock Exchange. As of 2004 revenues were $6.32 billion USD, with a total workforce of 16,000. The company's headquarters is in Taipei, (Taiwan), with offices in the People's Republic of China, South Korea, the United Kingdom, and the United States.

 

Compal is one of the main supporters of Intel's Common Building Block initiatives.

 

Compal is the second largest notebook manufacturer in the world[1] [2], after Quanta Computers.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Compal_Electronics

 

Quanta Computer Incorporated is a Taiwan-based manufacturer of notebook computers and other electronic hardware. It is the largest manufacturer of notebook computers in the world.[1] Its customers include ACER, Alienware, Apple Inc., Cisco, Compaq, Dell, Fujitsu, Gateway, Gericom, Hewlett-Packard, Lenovo, Maxdata, MPC, Sharp Corporation, Siemens AG, Sony, and Toshiba. It was founded by Barry Lam in 1988, and is still headed by him.

 

Quanta Computers was announced as the original design manufacturer (ODM) for the XO-1 by the One Laptop per Child project on 2005-12-13, and has taken an order for one million laptops as of 2007-02-15.[2]

 

It is estimated that Quanta had a 33% worldwide market share of notebook computers in 2005.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Quanta_Computer

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...