CSM Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Satt meg litt fast her nå, scenarioet er som følger: Er 2 brukere av linuxstasjonen. Jeg ønsker å ha mine programmer (gnome med irc,msn,torrent etc) kjørende selv om annen bruker "tar" over maskina ved å logge meg ut til GDM. Vet screen funker i terminal, men her "drepes" vel gnome sesjonen? Tips? :o
RattleBattle Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Hvilken distro bruker du? I Ubuntu har man en "user switcher" i gnome-panelet.
Del Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Finn applikasjoner som ikke trenger xserver, f.eks. med web-interface. For applikasjoner du ønsker å starte uten at de stopper når du logger ut ta Ctrl+Alt+Fn hvor n=1,2,...,6. Når du vil tilbake til desktop tar du Ctrl+Alt+F7
RattleBattle Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Ser ut som Arch har den i pakkesystemet: http://www.google.no/search?q=user+switche...lient=firefox-a Installer og legg den til i gnome-panel.
Del Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Da ser det ut som jeg undervurderte brukervennligheten til Arch
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå