Gå til innhold

Test: Chill Innovation CP-700M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm...ser ut som den innvendig ligner på NorthQ Black Magic Flex 850W PSU

 

Ref:

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=...ry3&reid=93

 

Samme vifte, samme layout, samme cap, men ellers en del forskjellig ja.

 

Men mulig det da er samme produsent, dvs Kingnod Technology.

Går utifra de som kjørte reviewen kan sjekke linken over og se om de finner samme merker/hints som de gjorde.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere påstå at "dette er egentlig en 850watter" .

 

CP-700M er faktisk egentlig en 850-Watter. Chill Innovation har derimot valgt å legge kvalitet fremfor høyere effekt. De 700 Wattene som blir oppgitt, gjelder ved en temperatur på 50 grader. Mange andre produsenter opperer med effekter ved 25 og 40 grader. Dette betyr i praksis at Chill Innovations 700 Watt, er "bedre" enn mange andre 700-Wattere.

+3.3v/+5v : max 180W , +12v : max 660W , -12v : max 10W , 5vsb : max 15W

<-------------------------------------------- 700W -------------------------------------------->

 

Om man skal dra 660W på +12v på denne må +3.3v/+5v uttaket være 25W max hvilket er helt unaturlig (sett at man også drar 0w fra -12v og 15w fra 5vsb).

 

Dere kunne jo teste om den klarer å gi 850W før dere kommer med et slikt utsagn. Dvs overbelaste den med 150W over spec . Vil tro at den kutter lenge før .

Lenke til kommentar

Syar2003: Les avsnittet du siterer. Der står svaret. De har oppgitt lavere utgangseffekter og strømmengde på linjene slik at de 700 Wattene som er oppgitt gjelder ved en høyere arbeidstemperatur enn hva som er påkrevd. CI har altså regulert ned strømforsyningen for å oppnå et høyere kvalitetsnivå.

 

Det er altså ikke kun et utsagn tatt fra løse luften slik du påstår. Det er også bekreftet fra produsenten sin side..

Lenke til kommentar

Blir vel uansett feil å sitere det på den måten dere gjør.

Corsair , Tagan o.a f.eks har operert med optimal effektivitet garantert ved 50° de også . Er det ikke feilaktig å blande sammen lovet effektivitet ved 50° og et tenkt høyere totalt watt uttak. Høres ut som markedsførings svada spør du meg.

På alle single transformer strømforsyninger jeg har sett har 3.3/5v og 12v hver for seg en max som sammenlagt er langt over totalt rating (load balancing brukes vel da for fordeling mellom disse)

Lenke til kommentar
litt OT, men jeg har nettopp fått en Coriar HX1000w og dette er min første modulær PSU med flere PCIe utgang. Og jeg lurer på om det har noe si hvilken PCIe utgang jeg bruker (12v1 eller 12v2)?.

 

De har laget et distribusjons diagram som vil hjelpe deg med tilkoplingene her:

http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=70317

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takk, et diagram vil hjelpe mye. Det finnes ingen info om koblingene i manualen eller på Corsier's hjemmeside.

 

Jeg har overklokket både RAM, FSB og CPU og de krever sitt av PSUen. Jeg viste at både P4 , PEG og 24 pin var koblet til 12v1 men var litt usikker om de faste PCIe-linjene. Men nå ser jeg at de faste PCIe linjene er koblet til 12v2 og da er saken grei og jeg kan bruke dem uten at det går utover 12v1 som betjener HK, og CPU og RAM.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...