Gå til innhold

PC KABINETT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder hva som er "fetest" av kabinetter, så er nok dette en sak som varierer ut fra personlig smak. Det spørs hvor du skal ha kabinettet og selvsagt hva du skal bruke det til. Her er et par momenter du bør tenke på:

 

- Transportabelt? Skal du ta det med på LAN parties etc? Da er vel et digert og tungt kabinett utelukket. Et lite Shuttle kabinett, gjerne bærehånditak er vel mer egnet.

- Plassering: På gutterommet, i stua? Hvis det skal stå i stua, er det kanskje mer enn en mening om utseendet? Muligens kan blinkende lysstoffrør gjennom sidevinduet oppfattes som mindre elegant her ;-)

- Bruk? Hva skal du bruke PCen til? Hvor mye ekstrautstyr må du ha plass til?

- Casemodding? Tar du den helt ut og bygger PC inn i en teddybjørn, eller

nøyer du deg med å sette i et sidevindu?

-Pris? Lian Li er ansett som bra, men meget dyrt. Q-Tec er i den andre enden av prisskalaen.

- Imponator effekt? Hvem skal du imponere? Deg selv, en venninde eller kameratene? Guttesmak er ikke lik jentesmak.

 

Som du ser, det er mange momenter å tenke på. Skal du få noen vettuge tips og ikke bare synsinger, så må du gi oss litt informasjon, så skal vi hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Microplex den råe også. De har bare ikke fått det inn enda, så det står under "Innkommende" gruppa.

 

Selv har jeg litt lyst på et sånt Coolmaster kabinett. Men jeg vil ha den som har mye lysere dør og teksten ATC opplyst på glassdøra. :D

 

Coolmaster ATC-220 het det visst.

 

Her er noen bilder;

220-2.jpg

220b-vx1.jpg

Lenke til kommentar

Sitter selv på et Skyhawk kabinett, type PSR5601. Tøft kabinett, for Skyhawkkabinetter se : http://www.skyhawkgroup.com/ ... De fleste skilter med kule finesser som motordrevet frontpanel som dekker 5 ¼" - brønnene og medfølgende "funnel" (luftkanal med vifte direkte fra utenfor kabinettet. Anbefales =)

Skal ærlig innrømme jeg fikk slagg i munnen ved synet av de nye CoolerMaster-kabinettene...

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på med et nytt spm her like godt :)

Jeg skal bygge min egen pc snart og har ikke så mye erfaring med det...

Så jeg lurte på; hva er forskjellen på disse to kabinettene (bortsett fra fargen da :lol: )???

 

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Blå

- Kabinett m/360W DX-01BL-D-U m/USB/FW P

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Grå

- Kabinett m/360W DX-01W-D P4 / AMD

 

PS: det er de forkortelsene under som jeg lurer på...

Lenke til kommentar
Jeg slenger meg på med et nytt spm her like godt :)  

Jeg skal bygge min egen pc snart og har ikke så mye erfaring med det...

Så jeg lurte på; hva er forskjellen på disse to kabinettene (bortsett fra fargen da :lol: )???

 

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Blå

- Kabinett m/360W DX-01BL-D-U m/USB/FW P

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Grå

- Kabinett m/360W DX-01W-D P4 / AMD  

 

PS: det er de forkortelsene under som jeg lurer på...

Sier seg selv egentlig.

Kan ta DX-01BL-D-U først. DX betyr at det er et Dragon serie miditower. 01 har vel egentlig ingen funksjon enda siden det ikke finnes noen DX-02 enda.

BL betyr at den er blå. D betyr at den har dør. U betyr ar den har USB innganger i fronten av kabinettet.

 

Så har vi DX-01W-D. De to første har jeg allerede forklart. W betyr at den er hvit/beige. Med andre ord vanlig kjedelig farge. D er som sagt dør.

Lenke til kommentar

lian-li ell coolermaster.... tror ikke jeg klarer å se ett chieftec til (det gjelder oxo de jalla xaser greiene).... kjøp iallefall noe som ikke absolutt alle har da.... styr unna raidmax o.l.

 

men men....smaken er som den kvinnelige baken.... noen ganger fin og stram og alt det der (f.eks lian-li og coolermaster) og noen ganger stygg og feit med masse cellulitter (xaser, aopen :D for å nene noen) :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...