Gå til innhold

Valg av 50" tv til stua


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg 50 tv. Jeg kommer til å bruke den for det meste til å se på tv via fiber, samt litt dvd og kanskje BD og etter hvert kanskje litt X-box 360 eller pc. De to sistnevnte kommer nok ikke til å bli så viktige.

Derfor har jeg valgt å se på Plasma.

Det er 3 modeller jeg har sett på.

 

 

Det er

Pioneer PDP-5080XA billigste pris jeg har funnet 19900 kr. Denne har ikke full hd, men fantastisk bilde. (har funnet det til 18500 hos komplett uten bordstativ/veggfeste)

 

Samsung PS50A558S1CXXE hull hd, beste pris jeg har funnet 18500 kr.

 

Panasonic TH-50PZ80 full hd, beste pris jeg har funnet 23000 kr.

Det er også en som heter TH-50PZ70Eden har også full hd, til pris ca 20 000, denne har jeg ikke sett selv.

 

 

Jeg liker best designet på Pioneer, så Samsung og deretter Panasonic.

Nyeste Pioneer, PDP-LX5090 har full HD, men denne tror jeg koster nærmere 30 000 og det er for mye. Jeg ønsker helst ikke å gå over 20 000 kr.

 

Noen som har noen gode tips.

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du gå for full-hd fra Pioneer så venter du noen uker og sikrer deg den nye 9. generasjonsmodellen til 30.000 kr. istedenfor. :)

Samsung 50" full-hd'en har helt utrolig bildekvalitet! En kamerat kjøpte den og i helga som var tok jeg med meg en del blu-ray-filmer over til han og testa bildekvaliteten. Helt rått! Tre stykker som satt og måpte når vi så scener fra The Patriot og The Rock!

Lenke til kommentar
Ja jeg likte også deres serie 5 full hd skjerm. Jeg fant ikke noe å peke på som jeg ikke likte, gode tilkoblingsmuligheter og en fin skjerm. Prisen er jo mye mindre enn en full hd fra pioneer.

Ja, såklart Pioneer sin er jo hakket bedre igjen, men etter de timene jeg tilbrakte foran Samsung'en kan jeg aldri tenke meg at de kan forsvare prisforskjellen. Nå er det jo sjelden "Rolls Royce'n" gir mest for pengene også. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg var innom den lokale tv sjappa og testet SAMSUNG sin plasma 50" full hd. Den var relativt dårlig i analoge sendinger. Jeg vet ikke hvor bra det blir når jeg kobler den til Fibernettet?

 

Både tv2 og nrk sier at de minst vil vente 2 år før de kommer med noe HD sendinger. Er kanskje litt dumt å velge Full HD tv nå når jeg ikke har Blue Ray eller Xbox eller andre full HD titler. Jeg kommer hovedsakelig å se tv på den.

 

Nå er Pioneer 5080XA og Samsung sin full HD tv omtrent samme pris, ca 18000, men 5080XA er ikke like lett å få tak i da den er utgående modell...

 

Har hørt noen nevne gode ting om LG, men har ikke sett noen gode tester av de.

Lenke til kommentar

nå kan jeg anbefale samsung sin lcd a656 , den har jeg selv i stua, eneste som irriterte meg var fjernkontrollen og et touchpanel på tv'en som ikke er så voldsomt synlig..

 

men bilde kvalieteten er bra, jeg bruker den til ps3, fiber tv , angrer ikke et sekund.

 

har 52W4500 på jobb, og den er jeg også fornøyd med, men valgte å ta med meg samsungen hjem pga. design vennlig .. ( altså kjerringa likte den best )

 

hadde en samsung 50 plasma før , kjøpte den for ca 1 år siden.. hatt problemer med innbrenning.. noe som i og for seg er litt merkelig.. men kommer ikke til å gå tilbake tl plasma , kanskje bare jeg som var uheldig..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte Samsung PS50A556 fikk den for 14990,- hos Lefdal. Dette er samme tv som de har på expert til 17990, bare med et litt annet produktnavn, sånn at det ikke skal gå ann å sammenligne pris...

 

Den er ikke så god som Pioneer, men du får to slike til prisen av en LX 5090, så prisen seiret.

 

Så var det valg av HDMI kabel, på Lefdal mente de at det hadde stor innvirkning på kvaliteten å velge en dyr og god HDMI kabel, jeg trodde de ikke og kjøpte den billigste...

Er det noen forskjell?

Lenke til kommentar

du valgte den tv'n ja.. god tv.. har a656 og storfornøyd, er fjernkontrollen til din tv like stor og kan godt brukes av en mann på 800kg og ca 200 år gammel? , greit at det er gode og synlige knapper men det må da være måte på...

 

hdmi kabel ja.. nei der anbefaler jeg at du finner den billigste de har, skal du ha en kabel på 10m. så anbefaler noen at du kjøper en litt dyrere.... , jeg hadde nok kjøpt den billigste selv om den er 10m...

du vil IKKE se noe forkjell på en kabel til 100kr og en kabel til 1500kr .

 

jeg bestillte mine kabler fra junaiten , 200kr for 4 kabler på 1,5m ..

 

ta en titt på tv2 hjelper deg i mårra forresten .. der vil du nok få det samme svaret du fikk av meg her..

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å imponere meg, tv'en er et hav bedre enn min gamle 32" elefanttv... Men ved siden av Pioneeren så såg jeg at det var store forskjeller i fargene. Spesielt mennesker var det stor forskjell i fargene.

Men synes jeg har fått mye for pengene.

 

Ja jeg trengte bare 1,5m HDMI kabel. Skal se på TV2 hjelper deg i kveld ja. Jeg trenger nok flere kabler.

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar

Jeg var med i testpanelet i TV2 Hjelper Deg som skal vises i kveld. Og kan med engang avsløre at det var lurt av deg å ikke kjøpe den dyre kabelen. Jeg aksepterer selvfølgelig andres meninger og de som kjøper dyrere kabler, men jeg tror det er mer at det er det estetiske og følesen av å ha det "beste" som spiller inn her?

 

Jeg møtte opp med en frisinnet og at det KUN var synet mitt som skulle dømme. Testen foregikk slik at det var satt opp to Pioneer PDP-LX5090 helt likt kalibrert med en Sharp Blu-Ray spiller tilkoblet som viste filmene "Transformers" og "King Arthur". Dette med en HDMI splitter, hvor den ene skjermen hadde en dyr kabel til 1600Kr og den andre en annen kabel til 200 osv, for å derfor teste de forskjellige kablene mot i hverandre. (Vi var ikke tilstede når de andre byttet kabel og fikk ikke noen informasjon på forhånd som kunne påvirke testen).

 

Anbefaler alle her inne å se på programmet, men debatten om det er forskjeller på HDMI kabler eller ikke vil det nok alltid være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...