Gå til innhold

Når skal skjermbeskyttelse tas av? Evt erstatning?


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ny mobil, og har hørt litt forskjellig om den vesle beskyttelsen som er på skjermen når du får den.

 

Hva er egentlig riktig? Jeg har hatt den på over 1 uke nå, for å skåne skjermen mest mulig i starten. Når bør jeg ta den av osv? Har hørt det kan samle seg støv under å skade skjermen.

 

Og evt tips til en god løsning her? Det er snakk om N95 8GB så vil gjerne bevare den så godt som mulig =)

Endret av jonasgutvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Skaff deg et "invisibleSHIELD", så kan du sende den nedover asfalten. Du finner masse videoer på siden om dette stoffet. Anbefales

 

Veldig bra produkt yes, men husk å velg rette variant for ditt vedkommende. Finnes varianter som f.eks "dry screen protector" osv. Det som kan skje er f.eks at du bruker for mye og skjermen kutter. Da blir du sittende igjen med noe som verkstedet kategoriserer som vannskade som igjen kun dekkes av enkelte forsikringer og du sitter i saksa (dvs. om det er en våken kar på teknisk som sjekker den skikkelig).

 

Og om du så klager til invisibleSHIELD vil de bare si at livstidsgarantien de har kun dekker invisibleSHIELD ikke aparate du bruker det på. Vær forsiktig når du presser det utover så det ikke kommer noe imellom skjerm og veggen, går det igjennom får du jo vesken inni telefonen. Stå klar til å tørke vann/alkoholen bort.

Lenke til kommentar

Vil anbefale denne:

Martin Fields Screen Protector

Har brukt den på N80, K800i, N82, PSP, dessverre ikke på Ixus kamera så den skjermen er ødelagt :). Veldig bra, lett å sette på.

 

EDIT:

Hmm, var jo rimelig de der invisibleSHIELD da, og fri frakt.. Så da har jeg bestilt til GPSn, nye mobilen til min bedre halvdel og ny til N82en (begynner å bli litt slitt, bestilte bare en sist fra MartinFields) så da får vi se om dette er gode ting.

 

PS, de gir 20% rabatt hvis man kjøper 2 varer, 30% hvis man kjøper 3 varer :D

PPS, på ordrebekreftelsen fikk jeg 2stk 20% rabattkuponger man kan sende til venner, send en IM hvis noen er interessert (første mann..)

Endret av danielh
Lenke til kommentar

invisible shield kan være litt ekle og få på første gangen. Ikke ta på den klebrie siden, værtfall ikke uten og vaske hendene. Da får du fingermerker som ikke går bort. Vil anbefale og kjøpe 2 stk, så du kan prøve på nytt dersom du fucker opp første gang. Det gjorde jeg med mp3 spilleren min.. Se alle videoene du finner om hvordan du monterer de. Hold deg langt unna støv og rusk.

 

Når det gjelder garanti og sånt, så vet jeg ikke. Du sprayer jo tross alt veske på før du fester det.. Den fordamper riktig nok ettervært, så jeg ville latt den ligge så lenge som mulig før jeg slår dingsen på. Sikkert lurt og ta det av om den skal inn til service og.

 

Edit.

Og rengjør dingsen du skal montere det på. Irriterende og prøve å koste vekk støv som sitter under belegget

Endret av Sneakydecoy
Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt ny mobil, og har hørt litt forskjellig om den vesle beskyttelsen som er på skjermen når du får den.

 

Hva er egentlig riktig? Jeg har hatt den på over 1 uke nå, for å skåne skjermen mest mulig i starten. Når bør jeg ta den av osv? Har hørt det kan samle seg støv under å skade skjermen.

 

Og evt tips til en god løsning her? Det er snakk om N95 8GB så vil gjerne bevare den så godt som mulig =)

 

La den sitte på så lenge som mulig, skjermen tar ikke skade av det. Og det kan ikke samle seg støv under da den klistrer seg fast til skjermen. Selv lot jeg beskyttelsen ligge på i over 1 år når jeg hadde N70`en. Og skjermen var knallfin etterpå :)

 

 

Etter min mening bør du bare ta den av med en gang. Du kan evt. vente til det begynner å løsne/få bobler under.

 

Hvorfor bør han det? Den er jo der for å beskytte skjermen

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt ny mobil, og har hørt litt forskjellig om den vesle beskyttelsen som er på skjermen når du får den.

 

Hva er egentlig riktig? Jeg har hatt den på over 1 uke nå, for å skåne skjermen mest mulig i starten. Når bør jeg ta den av osv? Har hørt det kan samle seg støv under å skade skjermen.

 

Og evt tips til en god løsning her? Det er snakk om N95 8GB så vil gjerne bevare den så godt som mulig =)

 

La den sitte på så lenge som mulig, skjermen tar ikke skade av det. Og det kan ikke samle seg støv under da den klistrer seg fast til skjermen. Selv lot jeg beskyttelsen ligge på i over 1 år når jeg hadde N70`en. Og skjermen var knallfin etterpå :)

 

 

Etter min mening bør du bare ta den av med en gang. Du kan evt. vente til det begynner å løsne/få bobler under.

 

Hvorfor bør han det? Den er jo der for å beskytte skjermen

 

Ja helt enig, man får jo tross alt kjøpt slike beskytelse for telefonen. Jeg bruker jo slik konstant og er vel ikke noe mer fin teknikk eller ekstra polstring på Tytn II en N70 vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...