Gå til innhold

Bruke Telenor-SIM i ny iPhone 3G etter brudd av NetCom-avtale?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på å skaffe meg en iPhone 3G fra NetCom. Problemet er at jeg kunne tenke meg å bruke denne med et annet abonnement enn det de selger den med. Har et Telenor Berift Proff med fri bruk av internett som jeg kunne tenke meg å bruke.

 

Har lest at en kan bryte bindingen som dere har på 12 måneder, mot å betale et gebyr, samt månedsavgiftene som er påløpt så langt.

 

Det jeg lurer på da er:

 

Vil iPhone-telefone jeg da har kjøpt bli helt åpen for andre SIM-kort? Hvordan skjer dette i så tilfelle? Vil jeg få problemer med senere oppdateringer av Apple sin iPhone software - og må da få NetCom til å låse opp telefonen hver gang?

 

Det står ingenting om dette på NetCom sine iPhone-sider - kun at det er mulig å bryte avtalen mot et gebyr, men ikke hva som skjer etter det.

 

Mvh.

 

- Øystein -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Dette er helt uproblematisk :) Jeg gjorde det selv med denne modellen. Fremgangsmåten er som følger:

 

1. Kjøp ønsket modell med det minste abonnementet (da får du lavest pris totaltsett)

2. Ring NetCom for å si opp abo. De vil da sende autorisering til Apple sine servere for opplåsning.

3. Kjøre en full gjennoppretning via iTunes. Dette kan ta litt tid men når den er ferdig så er telefonen uten operatørlås :)

 

Og det var det ;)

 

Har brukt min iPhone 3G på Telenor en stund nå og alt funker som det skal :) Fremtidige oppdateringer bør også fungere greit. Det som skjer når NetCom legger inn denne autorisasjonen er at i Apple sine systemer vil din mobil med imei nr være reg som ulåst. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Supert! Akkurat de svarene jeg var ute etter.

 

Ringer NetCom nå.

 

Mvh.

 

- Øystein -

 

Hvor lang tid tok det før den var åpnet i apple sine servere, ringte for 3 timer siden og ba om opplåsning og har kjørt gjennoppretning nå akkurat uten hell med Telenor kortet mitt :( Fortsatt "Sim card not supported"

Lenke til kommentar

Tok ca 2 timer før min samboers iPhone 3G kunne gjenopprettes slik at den ble åpen og klar for bruk med Telenor. Min iPhone 3G vet jeg ikke hvor lang tid det tok, var ikke hjemme da den ankom og sa opp abonnementet med Netcom en dag før jeg tok den i bruk. Den var da også åpen og klar for bruk med Telenor.

Lenke til kommentar
Tok ca 2 timer før min samboers iPhone 3G kunne gjenopprettes slik at den ble åpen og klar for bruk med Telenor. Min iPhone 3G vet jeg ikke hvor lang tid det tok, var ikke hjemme da den ankom og sa opp abonnementet med Netcom en dag før jeg tok den i bruk. Den var da også åpen og klar for bruk med Telenor.

 

 

Jeg ringte vel like før 10 og fortsatt fungerer det ikke, prøvd 3 ganger...

Får se når jeg kommer hjem fra jobb i kveld om det er i orden da, ivrig etter og prøve ut den mye omtalte iphonen :p

Lenke til kommentar

Min fungerer fortsatt ikke og jeg ringte for 12 timer siden, nå ha dem selvsagt ikke åpent på iphone avdelingen hos netcom så da må jeg vente til mandag igjen for å høre! :(

 

Dere som fikk det til koblet bare telefonen til pcn og itunes og holdt home + power inne og startet normal gjennoppreting? Etter det fungerte det?

Har testet flere ganger i dag tidlig og en gang nå men sim kortet fungerer ikke :(

Lenke til kommentar
Min fungerer fortsatt ikke og jeg ringte for 12 timer siden, nå ha dem selvsagt ikke åpent på iphone avdelingen hos netcom så da må jeg vente til mandag igjen for å høre! :(

 

Dere som fikk det til koblet bare telefonen til pcn og itunes og holdt home + power inne og startet normal gjennoppreting? Etter det fungerte det?

Har testet flere ganger i dag tidlig og en gang nå men sim kortet fungerer ikke :(

 

 

gjør duoppdateringen med det nye simkortet eller netcomkortet i?

Lenke til kommentar
Min fungerer fortsatt ikke og jeg ringte for 12 timer siden, nå ha dem selvsagt ikke åpent på iphone avdelingen hos netcom så da må jeg vente til mandag igjen for å høre! :(

 

Dere som fikk det til koblet bare telefonen til pcn og itunes og holdt home + power inne og startet normal gjennoppreting? Etter det fungerte det?

Har testet flere ganger i dag tidlig og en gang nå men sim kortet fungerer ikke :(

 

 

gjør duoppdateringen med det nye simkortet eller netcomkortet i?

 

Hadde ikke fått netcom kortet enda så gjorde det med telenor kortet...

Fikk netcom kortet i dag så har kjørt gjennoppreting med det også men fortsatt får jeg ugyldig sim med telenor :(

Får ringe på mandag og høre

Lenke til kommentar
er det dyrt å bruke iphone med telenor ab.?

 

Koster ikke noe mer enn og bruke andre mobiltelefoner...

 

Er bare det at man normalt surfer litt mer på nettet med en iphone en man gjør på en anne type mobiltelefon og da blir det fort dyrt for data trafikk...

 

Beste løsningen med telenor er Frihet abbonnement (0,- mnds avgift) + Mobilt Bredbånd Kveld og Helg (119,-mnd), da betaler du 0.49 pr minutt uansett hvor du ringer og kan surfe så mye du vil mellom 17-7 på hverdager og hele helgen + helligdager.

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med å få mitt Telenor Bedrift (Proffnett) SIMkort til å fungere i iPhone.

Telefonen har vært aktiv i ca 3 uker med Netcom abo. Fikk beskjed om å resette telefonen med iTunes 30 minutter etter samtale med netcom support, da skulle den være opplåst.

 

Ved aktivering med Telenor SIM, gir iTunes beskjed om at SIM kortet ikke er støttet.

Aktivering med det gamle (nå stengte) Netcom-kortet går det bra, men Telenor-kortet virker ikke når man bytter til det.

 

Tips?

 

(iPhone 3G, kjøpt 23. Juli i Trondheim)

Endret av flashdot1234
Lenke til kommentar
Jeg har også problemer med å få mitt Telenor Bedrift (Proffnett) SIMkort til å fungere i iPhone.

Telefonen har vært aktiv i ca 3 uker med Netcom abo. Fikk beskjed om å resette telefonen med iTunes 30 minutter etter samtale med netcom support, da skulle den være opplåst.

 

Ved aktivering med Telenor SIM, gir iTunes beskjed om at SIM kortet ikke er støttet.

Aktivering med det gamle (nå stengte) Netcom-kortet går det bra, men Telenor-kortet virker ikke når man bytter til det.

 

Tips?

 

(iPhone 3G, kjøpt 23. Juli i Trondheim)

Ring NetCom i morgen, det skal gå i løpet av veldig veldig kort tid. Det er mulig at du må ha et nytt SIMkort fra Telenor dersom det er veldig gammelt (5-6år++)
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...