vikingkylling Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 (endret) Heisann. Jeg kjøpte Final Fantasy XI 2008 Edition i dag siden jeg har lyst på et nytt MMORPG, og det virker svært lovende. Grafisk ser det greit nok ut, klassene interessante og slikt. Problemet er at det er en rekke irriterende ting jeg ikke får til å endre, og kunne nok trengt litt tips. 1. Kan jeg ikke stille inn tastene som jeg selv vil? Jeg merker spesielt at musen er helt feil i forhold til det jeg er vant med. Når jeg prøver å ta kameraet til venstre drar det til høyre, og skal jeg se ned flyttes kameraet opp. Skal prøve med gamepad, men det blir litt tungvindt om det blir mye snakking som i alle andre MMORPG'er. 2. Hvor finner jeg inventoriet og questloggen? 3. Hvordan skrur jeg av musikken? 4. Øh... hvordan avslutter man? Takker for tips. Endret 17. juli 2008 av thecrow77
Landiel Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 skal vi se : ) 1. Du kan bare gi opp med å prøve å bruke musa i ffxi, det fungerer dårlig. Anbefaler at du enten bare bruker tastaturet, eller kjøper en gamepad. Personlig så bruker jeg kun tastaturet, bruker numpaden til å bevege meg, og pil tastene til å styre vinkelen. Kontrollene i ffxi tar litt tid å venne seg til, men når du først blir vant det så fungerer det perfekt. Du kan selvsagt stille inn kontrollene som du selv vil også. det gjør du ved å gå inn på menyen ( - tasten på numpaden) så går du inn på config.2 tror jeg det var. Der kan du styre og ordne så mye du vil. Hvis det er noen trøst, så hatet jeg kontrollene i ffxi når jeg startet og spille det, men nå kunne jeg ikke tenkt meg noe annet. Men det er jo smak og behag, det kan godt hende du syns det er bedre å bruke en gamepad. 2. Invetoriet finner du ved å trykke ctrl+i, eller ved å gå inne på menyen. Questlogen finner du inne på menyen. 3. Du kan skru av musikken ved å gå inn på menyen, og velge config.1 (tror jeg det var) 4. Igjen så kan du gå inn på menyen og velge logout eller shudown. Du kan også skrive /shutdown og /logout. Shutdown avslutter spillet helt. Logout tar deg tilbake til hovedmenyen til ffxi, der du velger character osv. ~ hvilken server er du på? er en del nordmenn på titan :9
vikingkylling Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Skrevet 18. juli 2008 (endret) Takker for tips. Bruker gamepaden fra xboxen, og den fungerer helt fint. Har også funnet inventoriet og quest/mission loggene, så nå begynner det virkelig å komme seg. Har ennå ikke funnet noe sted å skru av musikken, men gir ikke opp jakten. Er stor fan av norrøn mytologi, så da ble det selvsagt å spille på Ragnarok. Men er bare level 2 Warrior / Level 1 Monk, så kan sikker skifte server. Men sånn i farten. Er det bare mulig å ha en karakter? Må jeg betale ekstra for å få flere? Edit: Sliter med å finne quester og mission og begynte å gå lei. Tenkte å si opp kontoen, men måtte først oppdatere PlayOnline. Da det var gjort nektet den å godta passordet mitt, så hele kontoen ble midlertidlig stengt fordi jeg skrev "galt" passord tre ganger? For noe tull. Endret 18. juli 2008 av thecrow77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå