Hopperesque Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Volkswagen Routan er ett eksempel på en bil som er spesialtilpasset for det nord-amerikanske markedet. Modellen vil ikke markedsføres i Europa. USA går dog ofte glipp av godbiter, eks. nye VW Scirocco. Nå har imidlertid Ford bestemt at europeiske modeller også skal selges der borte. Kanskje ikke så merkelig med tanke på de problemer Ford har hatt de siste årene (i tillegg til den siste tids økonomiske stagnasjon og økende driftstoffpriser). Lenke til kommentar
Swe Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 "Nothing beat cubic inches" er et amerikansk uttrykk som i den siste tiden har mistet litt av sin gnist. Eventuelt "there's no replacement for displacement", som er min personlige favoritt. Det er vel fortsatt den amerikanske måten å konstrurere motorer på. Z06 har 7,0 liters motor, Viper SRT-10 har 8,3 liter. Ikke veldig high-tech, spesielt med tanke på at de fortsatt ikke opererer med mer enn 2 ventiler per sylinder. Hehe, sant nok, men la oss ikke skjære alle amerikanske biler over en kam. Ser for eksempel på Ford Escape hybrid, med en liten 4-sylindret bensinmotor + elmotor. Hvem skulle tro at noe slikt kunne havne i en liten, amerikansk suv? :!: http://www.fordvehicles.com/suvs/escapehybrid/ Selv i USA går trenden uunngåelig mot downsizing. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Hybridløsninger er noe som markedet etterspør. GM kan tilby noen hybridmodeller, bl.a. i SUV-klassen (Tahoe og Yukon). Det er vel først og fremst suksessen til Toyota (Prius) og Lexus (GS/RX400h og LS600h) som har gjort at de "tre store" også har kastet seg på bølgen. Lenke til kommentar
zanta Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Volkswagen Routan er ett eksempel på en bil som er spesialtilpasset for det nord-amerikanske markedet. Modellen vil ikke markedsføres i Europa. Routan er ikke en "ekte" VW, Routan ble produsert av (daværende) DaimlerChrysler, og er omtrent samme bil som Chrysler Town&Country og Dodge Grand Caravan. Ble produsert noen få år for det nord-amerikanske markedet, men var en flopp, salget var minimalt. Skulle tro VW hadde lært av gamle Sharan/Galaxy/Alhambra. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 I USA har man ofte andre typer lykter, i tillegg til "sidemarkeringslys". Mange biler har ofte en amerikansk vri, slik som amerikanske golfer, som har en annen frontleppe og annerledes frontfanger. Hvorfor det er slik, vet jeg ikke. Som flere har sagt: USA hadde (og har til en viss grad fortsatt) veldig detaljerte og spesifikke regler for lys og støtfangere og slikt. De forskjellig-utseende amerikanske variantene (som f.eks. den nevnte volvoen) er rett og slett det de måtte gjøre for å få lov til å selge den der borte. Tilsvarende er det ymse europeiske regler som amerikanske bilmodeller må tilpasses - men jeg har inntrykk av at det er et litt mindre problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå