Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av gamerlaptop


Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte og trenger ny laptop. Problemet er at jeg har ikke særlig mye peiling på dette med grafikkort osv. Så jeg trenger hjelp med å finne den beste gamer-laptopen tilgjengelig nå, eller som lanseres i løpet av den neste måneden eller 2.

 

Den må ha HDMI og full HD

 

Som sagt, vil vite hvilken som er den aller beste gamerlaptopen med full HD tilgjengelig nå eller i nærmeste framtid (uavhengig av pris).

 

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom Kunshan M570+ er blant de beste man får.

 

Dell XPS M1730 med skjermkort i SLI er heller ikke nhoen sinke.

 

Det du vil ha er en PC med ett av disse skjermkortene for å si det slik, så kan du titte litt selv ;)

 

Nvidia

8800M GT (evt i SLI)

8800M GTX

9800M GT

9800M GTX

 

ATI

ATI Mobility Radeon HD 3850 X2

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Har skjermstørrelse noe å bety?

 

Oppløsningen har noe å si, 1900x1200 bør du har for HD. Kunshan 570 rekker en XPS 1730 til knærne, men SLI løsningen i 1730 har sine ulemper, feks varme. Jeg sender min i retur til Dell pga varme. Multicom D900 kan du konfigurere hinsides kraftig, men det ideelle av aktuelle kort i dag er ett 8800 GTX kort, det gir deg svært, svært god ytelse og en fornuftig varmeutvikling, det teller faktisk litt i en bærbar pc.

Lenke til kommentar

Steam6: noen spørsmål angående multicom D900

 

1. Intel® Core™2 Duo Prosessor E6850 3.0GHz, 4MB Cache, 1333MHz [-697,-] vs

Intel® Core™2 Quad Prosessor Q6700 2.66GHz, 8MB Cache, 1066MHz

 

jeg må jo anta at Quad Prosessor er bedre til tross for at den har litt mindre frekvens, men hvor mye har frekvensen å si? Jeg har lagt merke til at de beste lå på rundt 2GHz for 5-6 år siden også.

 

2. 2 stk NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR3 skjermkort, SLI mode [+4101,-]

 

hva har det å si for ytelsen? er det bare et reservekort i tilfelle det ene kortslutter, eller er begge aktive og gjør at den takler spill etc enda bedre? Ikke minst: er det verdt det?

 

Jo, åsså ser jeg ikke noe om HDMI på spesifikasjoner, betyr det at jeg må bruke komponent eller noe?

 

Til sist, vet du noe om utgivelsesdato? Står bare produksjonsvare på ETA.

 

PS: Andre kan også svare så klart :p

Endret av Nirumano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...