Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor mye KB/s har du fått på et en linje ISDN??


Anbefalte innlegg

Hvor mye KB/s har du fått på et en linje ISDN??

 

Jeg fikk 69KB/s i et sekund!

Tviler på at farten lå stabilt der mer enn noen sekunder.. Har jeg rett?

 

jepp du har rett! bare 1 sec!

 

og jeg bruker Download Accelerator plus! viss du pauser og trykker resume igjen får du høy hastighet i 2-4 sekunder!

 

Åh....når du trykker på pause så stopper faktisk ikke DAP nedlastningen, den fortsetter uten at du ser det. Så når du setter igang igjen, så ser det ut som om det går raskt i den lille tiden det tar for programmet å oppdatere seg igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du komprimerer en 1MB fil med Winzip ned til 0.5MB og så sender den over nettet på 1 sekund. Har hastigheten din da vært 0.5MB/s eller 1MB/s ? :)

 

Den reelle hastigheten har da vært en halv megabyte ettersom det er kun en halv megabyte med data som har gått gjennom linja. Det er datamaskinen som senere pakker ut filen til en megabyte.

Lenke til kommentar
Jeg har vært oppe i 25 EKTE kilobytes/s med 33,6 modem, det var enkelte dager at jeg logget meg på og fikk enorm hastighet. Dette varte helt til jeg logget meg av

 

Du snakker ikke kiloBIT her da? Mange som forveksler kb og kbit. En kilobyte er 8 kilobit. Det er selvfølgelig mulig at det her også er snakk om kompresjon.

Lenke til kommentar
Jeg har vært oppe i 25 EKTE kilobytes/s med 33,6 modem, det var enkelte dager at jeg logget meg på og fikk enorm hastighet. Dette varte helt til jeg logget meg av

 

Du snakker ikke kiloBIT her da? Mange som forveksler kb og kbit. En kilobyte er 8 kilobit. Det er selvfølgelig mulig at det her også er snakk om kompresjon.

 

nei, skriver jeg BYTE, så mener jeg BYTE. Hvis det tar én time og laste ned en 90 megabyte stor fil, så må den holde 25kBYTE/s

Lenke til kommentar
Jeg har vært oppe i 25 EKTE kilobytes/s med 33,6 modem, det var enkelte dager at jeg logget meg på og fikk enorm hastighet. Dette varte helt til jeg logget meg av

 

Du snakker ikke kiloBIT her da? Mange som forveksler kb og kbit. En kilobyte er 8 kilobit. Det er selvfølgelig mulig at det her også er snakk om kompresjon.

 

nei, skriver jeg BYTE, så mener jeg BYTE. Hvis det tar én time og laste ned en 90 megabyte stor fil, så må den holde 25kBYTE/s

 

Hva slags fil var det? Hvis det er kompresjon vi snakker om så er det veldig kraftig kompresjon i såfall. Teksfiler kan komprimeres noe veldig, enkelte programfiler også, mens f.eks mp3 og divx er nær umulig å komprimere mer enn den allerede er.

Lenke til kommentar

data kan komprimeres og da kan du få høyere hastighet. for

noen år siden brukte jeg modem. om det var en ftp som ville ha

så og så mye mb tilbake for at du skulle få hente ned noe, så kunne

du lage en fil som bare inneholdt 0-tall. da filen gikk gjennom modemet,

kikket det inn en turbo, og det var mulig å uploade filen nesten dobbelt så

fort som en fil som inneholdt 1-tall og 0-tall. reiner med du kan gjøre

det samme med en isdn linje. når du er koblet opp til internett kan du

bare klikke på symbolet nede i høyre hjørne, så får du opp en viss

prosent som er blitt komprimert over nettet.

 

men det er umulig å få så høy hastighet som det er snakk om i denne

tråden. jeg gårt for at det er blitt brukt IE i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Jeg har vært oppe i 25 EKTE kilobytes/s med 33,6 modem, det var enkelte dager at jeg logget meg på og fikk enorm hastighet. Dette varte helt til jeg logget meg av

 

Du snakker ikke kiloBIT her da? Mange som forveksler kb og kbit. En kilobyte er 8 kilobit. Det er selvfølgelig mulig at det her også er snakk om kompresjon.

 

nei, skriver jeg BYTE, så mener jeg BYTE. Hvis det tar én time og laste ned en 90 megabyte stor fil, så må den holde 25kBYTE/s

 

Hva slags fil var det? Hvis det er kompresjon vi snakker om så er det veldig kraftig kompresjon i såfall. Teksfiler kan komprimeres noe veldig, enkelte programfiler også, mens f.eks mp3 og divx er nær umulig å komprimere mer enn den allerede er.

 

MP3, og det var før MP3 pro sin tid, så jeg tror ikke det ble særlig komprimert

Lenke til kommentar

jepp du har rett! bare 1 sec!  

 

og jeg bruker Download Accelerator plus! viss du pauser og trykker resume igjen får du høy hastighet i 2-4 sekunder!

hm... dette må vel bare være at det buffres en eller annen plass på din pc, så får programmet ditt en veldig rask strøm helt i begynnelsen... Opera begynner f.eks å hente fila mens du velger hvor du vil lagre den..

Lenke til kommentar
En kompis av meg laster ned på 8kb/s med 64K

 

1 byte er 8 bits, det vil si at en 64kBITS linje teoretisk sett ikke skal klare mer en 8 kBYTE

Du får 64kb i rå data. dvs at det er en del overhead med ip-headere osv.. så å få overført en fil på 8KB/s, er faktisk ikke mulig (dersom det ikke er noe komprimering inne i bildet).

Lenke til kommentar
Jeg har vært oppe i 25 EKTE kilobytes/s med 33,6 modem, det var enkelte dager at jeg logget meg på og fikk enorm hastighet. Dette varte helt til jeg logget meg av

 

Du snakker ikke kiloBIT her da? Mange som forveksler kb og kbit. En kilobyte er 8 kilobit. Det er selvfølgelig mulig at det her også er snakk om kompresjon.

 

nei, skriver jeg BYTE, så mener jeg BYTE. Hvis det tar én time og laste ned en 90 megabyte stor fil, så må den holde 25kBYTE/s

 

Hva slags fil var det? Hvis det er kompresjon vi snakker om så er det veldig kraftig kompresjon i såfall. Teksfiler kan komprimeres noe veldig, enkelte programfiler også, mens f.eks mp3 og divx er nær umulig å komprimere mer enn den allerede er.

 

MP3, og det var før MP3 pro sin tid, så jeg tror ikke det ble særlig komprimert

 

Hehe

 

Skjønner meg ikke på alle folka som hardnakket hevder de har klart å oppnå hastigheter LANGT over det som er fysisk mulig med et modem!

 

Er det så vanskelig å forstå at det er teoretisk såvell som praktisk UMULIG å oppnå en slik hastighet på et analogt signal over en vanlig kopperlinje?!?

 

Det lar seg bare ikke gjøre!

 

Enten er det snakk om en bitstream som er kraftig komprimert, eller så har du misforstått noe helt grunnleggende...

 

Værre er det ikke!

Lenke til kommentar
og jeg bruker Download Accelerator plus! viss du pauser og trykker resume igjen får du høy hastighet i 2-4 sekunder!

Så når du laster ned ting trykker du av og på pause hele tiden? hehe.. :lol:

 

jeg trukker bare paus & resume når jeg ser den er på 3 KB/s! da går den opp til 7 KB/s en god stund!

Lenke til kommentar

Jeg fikk sendt en .jpg fil over IRC i 24kb i sekundet fra en med enkel ISDN. Vet ikke hvordan dette gikk og er sikker på at den reelle hastigheten ikke var mer enn 8kb i sekundet. Sikkert komprimering eller den begynte å sende før jeg trykkte accept (jeg skulle ikke velge hvor jeg ville lagre filen, den ble lagret i "downloads", "recieved files" eller.no.

Lenke til kommentar
og jeg bruker Download Accelerator plus! viss du pauser og trykker resume igjen får du høy hastighet i 2-4 sekunder!

Så når du laster ned ting trykker du av og på pause hele tiden? hehe.. :lol:

 

jeg trukker bare paus & resume når jeg ser den er på 3 KB/s! da går den opp til 7 KB/s en god stund!

 

Og du vet ikke hvorfor etter å ha lest denne tråden? Godt gjort :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...