Gå til innhold

Hvor mye kompetanse er nødvendig for å bygge PC fra grunnen av?


Anbefalte innlegg

Ok...

 

Jeg er vel kanskje ikke komplett idiot, men jeg har noen grunnleggende mangler når det kommer til å sette sammen en PC.

 

Så spørsmålet er, kan en pc bygger n00b som meg klare å sette sammen en maskin korrekt ved å spørre om alt på et forum?

 

Det det er snakk om er et 100% vannkjølt system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som nevnt så er det bare å lese manualer om du trenger hjelp, noe du mest sansynlig ikke trenger. Det er som å bygge lego, ting passer bare en vei og i spesielle hull, eneste du må passe på er at du bruker mellomstykker mellom hovedkort og kabinett og ikketaggete skruer når du fester hovedkortet på spacerene, resten fikser du lett.

Lenke til kommentar

overraskende lite faktisk!

jeg lekte litt med en gammel pc, tok alt fra hverandre og satte inn igjen. Så satte jeg sammen min nye pc. var redd, mtp komponenter til 1500 kr. og fordi onkel gav meg en ødelagt 600watts psu så svidde vi alle delene. Men vi fikk alt på både garanti og forsikring. Endte opp med en gratis pc ;)

du kommer nok til å være stressa, men noen ting hjelper, som å ha en antistatiskarmlenke f.eks. da er det lite som kan gå galt.

når folk har problemer med pcer de har satt sammen er det oftere defekte komponenter fra produsent enn brukerfeil

 

lykke til!

Lenke til kommentar

Å bygge en maskin i dag er såpass rett frem at selv mor kunne klart det, og med de lettfattelige manualene og startguidene som følger med hovedkort o.l samt informasjonen man har til rådighet via internett og forum blir oppgaven enda mer overkommelig. Problemene oppstår først når ting ikke går helt etter manualen og man må til med feilsøking og problemallokering. Heldigvis kan man komme langt ved hjelp av forumet i slike tilfeller, men har man liten erfaring kan det være en ide å sjekke at pcentusiast-kompisen ikke har dratt på ferie før man setter i gang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...