Gå til innhold

Hva synes dere om siden min?


Anbefalte innlegg

Ting jeg ville endret på:

 

Skrivefeil(ene). En del Og/å feil. Du bruker "å" når man skal gjøre noe f. eks Å gå men du bruker og når du skal binde sammen to (del)setninger. Man skal alltid bruke kommategnet etter ordet og

Som andre har sagt før meg: Det heter portefølje.

 

Noen fargevalg. Jeg ville endret den grønne overskriften til en litt mer nøytral farge. Gjort om de gule vertikale strekene på hver side til noe mer passende.

 

Jeg kan sikkert hjelpe deg med litt skrivefeil hvis du ønsker det, men det tar vi evt. over PM

 

Jeg kunne sikkert gått mer detaljert til verks, men vil heller se dine tilbakemeldinger :)

 

Edit: Veldig bra side utenom de små-feilene som er nevnt tidligere! Det skal du ha ;)

 

Mvh Faller

Endret av Faller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ting jeg ville endret på:

 

Skrivefeil(ene). En del Og/å feil. Du bruker "å" når man skal gjøre noe f. eks Å gå men du bruker og når du skal binde sammen to (del)setninger. Man skal alltid bruke kommategnet etter ordet og

Som andre har sagt før meg: Det heter portefølje.

 

Noen fargevalg. Jeg ville endret den grønne overskriften til en litt mer nøytral farge. Gjort om de gule vertikale strekene på hver side til noe mer passende.

 

Jeg kan sikkert hjelpe deg med litt skrivefeil hvis du ønsker det, men det tar vi evt. over PM

 

Jeg kunne sikkert gått mer detaljert til verks, men vil heller se dine tilbakemeldinger :)

 

 

Mvh Faller

 

 

- Gjerne send pm med skrivefeil :)

 

--------

 

 

Er det noe vits å ha "Om Meg" ?

Endret av php_user
Lenke til kommentar

Det er vanlig å ha "om oss" som en egen fane, så gjør som alle andre på akkurat det punktet. Det er en grunn til at veldig mange store it-firmaer har det som egen fane.

 

men gjør den om til "Om oss". Da kan du legge ut mer info om evt. andre som hjelper deg.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Det er vanlig å ha "om oss" som en egen fane, så gjør som alle andre på akkurat det punktet. Det er en grunn til at veldig mange store it-firmaer har det som egen fane.

 

men gjør den om til "Om oss". Da kan du legge ut mer info om evt. andre som hjelper deg.

 

 

Mvh Faller

 

 

Jeg har ingen som hjelper meg :p

Lenke til kommentar
Det er vanlig å ha "om oss" som en egen fane, så gjør som alle andre på akkurat det punktet. Det er en grunn til at veldig mange store it-firmaer har det som egen fane.

 

men gjør den om til "Om oss". Da kan du legge ut mer info om evt. andre som hjelper deg.

 

 

Mvh Faller

 

 

Jeg har ingen som hjelper meg :p

 

hehe, jeg skjønte det, men da skriver du heller "om meg".

Jeg har sendt deg en PM ;) Da får du sikkert litt arbeid, men det er tross alt for ditt eget beste.

Lenke til kommentar

Skal du fremstå som en seriøs utvikler, som i tillegg tar betalte oppdrag, noe du tydeligvis har planer om, må du for all del fjerne alt av skrivefeil og idiotiske tekselementer. Hadde jeg selv vært en kunde på utkikk etter en rimelig webløsning, hadde jeg fort styrt unna ditt tilbud, ikke pga. designet, men alle skrivefeilene som er så altfor tydelige. Bare en simpel og/å-feil ville gjort meg skeptisk. Jeg er klar over at du har hørt dette før fra flere forumbrukere, men må nesten gjøre deg klar over viktigheten av en korrekt ortografi.

 

... Som også desverre finner sted flere steder på siden din i form av idiotiske setninger som "Beskrivelse: Dette er det tredje designet jeg har laget." Well, who cares? I hvert fall ikke jeg som kunde. Nå er du riktig nok relativt ung enda, og det er en unnskyldning i seg selv, men bare tenk deg litt bedre om før du publiserer tekst.

 

Et annet raskt eksempel på en unyttig setning: "Side for å bestille design." Basert på at det to cm over er en header i en enorm font som skriker "Bestill design!", og at brukeren faktisk må ha trykket på "Bestill design"-fanen for å i det hele tatt nå denne siden, kan man være ganske sikker på at brukeren har fått det med seg.

 

 

Syntes nå forøvrig header/meny og innholdsdel virker litt for adskilt.

 

 

EDIT: Passet ikke altfor bra med skrivefeil i dette innlegget...

Endret av Bubbajoe
Lenke til kommentar

"Jeg driver med webdesign, å programmering." - Feil skrevet

"Jeg driver med webdesign og programmering." - Riktig skrevet

 

Husk at du driver med to forskjellige ting. Altså og.

 

Feks. "Og" Jeg vil ha salt og pepper.

Feks. "Å" Kan du lære meg å huske?

 

EDIT: Innrømmer at jeg ikke er en røver i komma reglene så rett meg hvis jeg tar feil. :)

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

En ting jeg la merke til er der du skriver hvordan du arbeider.

Jeg arbeider først i photoshop å designer designet du har bestilt. Helt til jeg blir fornød med det.

Uansett hvor spesifikk kunden din er på designet som er ønsket, skal du alltid ha flere alternativer. Du må huske at selv om du er fornøyd, trenger det ikke være at kunden er det.

Derfor burde du først lage flere typer design du viser frem, før du da går gjennom kodingen.

 

Ene læreren jeg har nå sier dette hele tiden (hun holder på med nettsider og grafisk).

Hun sa at en gang da hun skulle lage en brosjyre for et firma, tok hun med alle (selv de hun egentlig hatet), men kunden elsket dem.

Derfor kan du ikke alltid stole på deg selv når det kommer til slike ting.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Beklager at jeg er litt slem akkurat nå, og jeg skal prøve å ikke bruke for sterke ord. Jeg er visst nesten først her til å si at jeg ikke fatter at du tenker deg å få betalt for dine tjenester!

 

Hallo! Du er 14 år. Du har kanskje programmert i halvannet år og har i alle fall ingen utdanning å vise til. Jeg tror koden din er veldig basic og dårlig, kanskje også med flere sikkerhetshull. Du har ikke erfaring, og kompetansen er lav, selv om du helt sikkert kan snekre sammen det meste. Jeg var selv på ditt nivå og trodde jeg kunne alt. Joda, jeg kunne som regel oppnå alt jeg ville, men når jeg ser tilbake på koden min fra den tiden er mesteparten søppel.

 

Jeg grøsser også av tanken på å gi deg 100 kr timen. Du har ikke erfaring og ingen (gode) rutiner for arbeidet, så jeg regner med at det fort går mange timer til ingenting/utforsking.

 

Du har et naturtalent for design! Det skal du ha, og det er også en evne du kan videreutvikle og gjøre det stort med!

 

Men du er 14 år og skal ikke tjene penger slik som dette. Du kan helt sikkert få det du trenger av foreldrene dine i flere år til. Jeg foreslår at du bruker de neste årene på å lage private hjemmesider for deg selv, programmer og så videre. Det er kjempegøy å programmere! Kanskje går du i en ungdomsklubb som trenger en hjemmeside, eller kanskje er du så heldig at du har en rik onkel som avler opp travhester som har lyst på en hjemmeside. Husk da også at du ikke krever penger av ham, men at du takker ham mye for den belønningen han sannsynligvis gir deg etterpå!

 

Jeg ønsker deg lykke til! Det er ikke lenge siden jeg også var i din situasjon. Nå har jeg derimot blitt akkurat så gammel at jeg har innsett hvor mye jeg dreit meg ut, og at det er mye bedre å forholde seg anonym på internett helt til en er voksen nok til å være profesionell. Programmering er kjempegøy, men selv om jeg drifter flere sider, så gjør jeg det på helt frivillig basis. Alt annet hadde vært helt dumt!

 

Jeg beklager dette innlegget! Jeg vet akkurat hvor kjipt det er å lese slikt, men jeg tror de fleste andre her er enige i det meste jeg sier (slakt meg viss ikke).

 

 

Skal jeg kommentere designet, må jeg si jeg syntes det ser rart ut at de gule linjene på hver side ikke går helt ned, men stopper oppunder headeren. Det ser liksom ut som de egentlig skulle gått helt ned. Men det er kanskje bare en feilkopling i hodet mitt som gjør at jeg syns det er rart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...