Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

dårlig erfaring med dekkonline.com


runiv

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Bestillte sommerdekk i mai, dette gikk strøkent, fikk de raskt levert til verkstedet i trondheim, som dog tok godt betalt for montering: 1000kr for montering på lettm. felg og balansering.... spiste opp en del av det jeg sparte.

 

2. forsøk. Bestillte dekk 12 oktober, vinterdekk pigg, skjønner jeg nok er midt i rushet, men leveransen ble nå bekreftet etter 2 uker, leveringsdato 11 November. Samt at dekkene er 90kr pr dekk dyrere enn lokal leverandør (Tevodekk)

 

Bestillingen gjelder pirelli 195,65.15.

 

Jeg fikk hurtige svar på mail, noe jeg setter stor pris på, har faktisk ventet en uke som naiv kunde. De har praktisk talt bedt meg om å avbestille, men jeg ville ikke havne bakerst i køen.

 

Jeg bad om alternative dekk i samme dim, men fikk bare spørsmål om jeg ville avbestille eller vente. MEner jeg leste en eller annen plass på nett at de ville gi alternative tilbud om ting gikk skeis.

 

Tilslutt avbestiller jeg idag og kjøper sansynligvis billigere lokalt, i det minste har jeg fått litt mer peil på priser da dekk online tydeligvis ikke var billigst likevel.

Endret av Snooz
Lenke til kommentar

Høh, har jaffal fått satt meg inn i dekkpriser, jeg har jo rimelig standard dekk så her er det kanskje ekstra konkurranse, men igår kom jeg over Dekklageret AS som også gav meg en gratis hjulmutter som jeg har mistet.

 

Pris:

Dekk online Pirelli winter carving 185/195/65 15: 815kr inkl mva (den er dumpet nå)

Tevodekk (samme dekk) ca 730kr dekket

Dekklageret AS 698kr dekket inkl balansering og montering på felg

 

Til nå var det litt imponerende, om det ikke er en utgift jeg ikke har fått med meg,da.

Endret av Snooz
Lenke til kommentar

Heldig at det var de dekkene du var bestemt på å kjøpe da. Ser du f.eks på dekkene jeg kjøpte til slutt, Nankang SV1 205/50/17 tar dekklageret 1098kr for mens dekkonline leverer dem på døren til 745kr. Forsåvidt en grei pris sammenlignet med Bergen Dekk, som skulle ha 1200 for dem ferdig montert.

Lenke til kommentar

Problemet er nok heller leverandøren av Pirelli dekk. Dekklageret AS har de heller ikke inne, samme gjalt vel Tevodekk. Men dekkonline hadde ingen back-up løsning med alternativt tilbud selv om jeg mener de har det på nettsidene.

 

Har fremdeles ikke sett dekkene fra dekkonline, de skal vel komme i morgen for så å bli returnert.

 

Fikk kjøpt meg hakkapelitta 4 på dekklageret, kostet til slutt 3 800kr alt inkludert og sykt raskt gjort. Bare pirellidekkene kostet 3 200kr på dekkonline.

Lenke til kommentar

Jeg kan rapportere at Dekkonline.com sin kundeservice på mail fungerer minst til terningkast 5, det ser ut til at returen av dekkene går smertefritt. De skal hente dem på mitt lokale postkontor.

 

Min konklusjon er at dekkonline.com funker meget bra så lenge underleverandører ikke føkker opp.

Lenke til kommentar
Fikk dekka til rett tid, og ingen overrarkelser med prisen.

 

Men de har endel vinterdekk som ikke egner seg i Norge.

 

DA er jeg ferdig med dekka, dekkonline sa at de skulle hente dem på posten i Trondheim, men har aldri fått gjort det. Ble tilslutt oppringt av posten og måtte ringe GLS direkte. Viser seg at posten likegjerne kan returnere dekkene og ikke bare GLS.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Samme leksa nå også, har ikke hørt noe fra dekkonline siden mailen de spurte meg om hvordan jeg sendte dekkene tilbake, jeg svarte at GLS sa at posten kunne gjøre jobben like greit.

 

Har spurt om de har fått dekkene tilbake to ganger nå, uten svar, tidligere svarte de på dagen :S

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

28 jan, svært lite svar fra Dekkonline å få. Dekkene har forlengst forlatt norge, men tydeligvis ikke kommet tilbake til opprinnelig lager.

 

Returkodene jeg fikk fra GLS funker ikke for retur da de avtalte med posten i norge at de skulle returnere dem, de har nå sikkert havnet helt feil og ikke blitt registrert tilbake.

Lenke til kommentar

Da har vi ringt litt hit og dit:

 

Posten norge: bad meg snakke med toll i sverige (om den er stoppet der) og posten.se

 

Tollverket sverige: sa: Snakk med posten.se, vi har ingenting med saken å gjøre.

 

Posten.se: Hmm, sporingsnummeret er jo DANSK! Snakk med posten norge

 

Posten norge: wtf! Snakk med avsender. Du har ikke lov å be om etterlysning av pakken, for avsender eier forsendelsen til du kvitterer ut. (Ergo: jeg eier ikke dekkene jeg har betalt for, og dekkonline.com eier dekkene de har fått betalt for.)

 

Avsender: Dekkonline: "vi snakke med lager" Jeg gav dem sporingsnr også for posten.no.

 

Pakken er en eller annen plass i Norge/sverige/danmark, selger har fått pengene sine, men skal visst se på saken... håpe håpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...