Gå til innhold

Etterspørsel: iPhone vs. HTC Diamond


Anbefalte innlegg

Det beste må være å ikke kjøpe en iPhone. Tenk hvor mange som har fått tak i en slik en, og at det blir enda flere på onsdag (neste varelevering). Ingen stas å legge mobilen på kafèbordet/stuebordet på fest når det ligger etpar prikk like tlf'r der fra før...

Iphone var noe særeget da den måtte bestilles fra USA og nesten ingen hadde sett den, men nå er den bare allemannseie med dyre abn.

 

Hør, hør. Iphone blir kjapt mindre interessant når hver tredje mobilbruker har en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må alltid svelge enkelte mangler med en mobil, dette vet vi alle.

 

Slik jeg ser det, har hver av mobilene en stor mangel. Selv om hver av mobilene har hver sin store minus, er det Diamonden som bærer den klart største. Til gjengjeld har iPhone ganske mange små-minuser. Selv om mange kan rettes opp med tredjepartsprogrammer, er det lite man kan gjøre med tvangen til å bruke iTunes.

 

Den store minusen til HTC Diamond er, som jeg nevnte i mitt første innlegg, det at den kun har 4GB minne. Jeg syns det er meget pussig! Det vil fort også være grunnen til at jeg ikke kjøper den.

 

iPhonen sin store minus ligger i at man ikke kan skifte batteriet. Av denne grunn kan fort telefonen "ryke" etter 1,5-2 år. Det kan virke som en liten minus med batteriet, men det kan fort bli en meget bitter affære på sikt. Å skifte batteri er enkelt som bare det hos alle andre.

Lenke til kommentar

smileyy: gmail er jo bra :)

Forresten måtte ikke jeg inn i task manager for å avslutte programmer på min siste WM-telefon, man kunne bare holde inne x i stedet for å trykke hurtig på x.

 

Videre er det ikke sånn at iphone er den første ikke-wm-telefonen som støtter exchange. Dette kan man med nokias s60, Sony ericssons uiq, og til og med noen vanlige sony ericsson telefoner har en viss grad av exchange-kompabilitet. :)

Lenke til kommentar
Hør, hør. Iphone blir kjapt mindre interessant når hver tredje mobilbruker har en.

 

Det der er bare en selvmotsigende kommentar. Jo flere som får iPhone jo flere og bedre programmer og spill blir utviklet til den. Det er derfor vi kjøper den. På grunn av softwaren. Skal du ha noe i lomma kun for design så skaff deg en kortholder dekt av diamanter. Mange nok som faller for den.

Lenke til kommentar

Altså...så poenget for mange er å ha en kul telefon...det vil med andre ord si at hva den gjør og hvordan den gjør det er helt irrelevant hvis man ikke er den eneste som har den.

 

Det må være det dummeste jeg har hørt.

 

Hvis dette er kriteriene til Lilac1 og Newman221 så har de TOTALT misfårstått poenget med hele greia.

 

Menmen...de kan jo alltids få den forgyllt og belagt med diamanter slik at de og blir fornøyd. Så har de noe å skryte av på ungdomsklubben :D

Lenke til kommentar

Faktum at HTC kopierer Apple og grensesnittet til iPhone bør også nevnes i denne debatten, jeg foretrekker å kjøpe innovative og nyskapende produkter fremfor å nøye meg med kopier. Apple vil alltid ligge foran og sette en viss standard, HTC har intet valg enn å følge etter og tweake Windows Mobile til å ikke ligne seg selv; men straks man åpner nok menyer så er det samme grensesnitt som møter brukeren. Et grensesnitt som er uforandret siden min iPaq i 2001.

Lenke til kommentar
Faktum at HTC kopierer Apple og grensesnittet til iPhone bør også nevnes i denne debatten, jeg foretrekker å kjøpe innovative og nyskapende produkter fremfor å nøye meg med kopier. Apple vil alltid ligge foran og sette en viss standard, HTC har intet valg enn å følge etter og tweake Windows Mobile til å ikke ligne seg selv; men straks man åpner nok menyer så er det samme grensesnitt som møter brukeren. Et grensesnitt som er uforandret siden min iPaq i 2001.

Hør nå her.

 

HTC har i mange år laget Telefoner med trykkskjerm og den første telefonen med trykkskjerm for fingrene var Neonode. LG Prada kom BTW. før iPhone ;)

 

Ingen av nøkkelfunktionene i iPhone (da mener jeg ikke skjermen) kopieres i HTC Touch.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål til dere som hardnakket forsvarer iPhone eller HTC. Er dere den typen folk som kjefter på folk på butikken fordi dem ikke kjøper samme brød som dere? Eller kanskje dere kaster egg på de som kjøper melk fra Q-meieriene istedet for fra Tine?

 

Analogien holder vann, fordi det er kun hver enkelt person som vet hvor behovet ligger. Man kan ikke si til folk hva de skal kjøpe, det er ingen andres avgjørelse. Jeg har prøvd begge telefonene det snakkes om i denne tråden, men jeg synes fortsatt iPhone er best. Diamond føltes som å sitte på en gammel laptop som har blitt oppgradert til å akkurat takle Windows XP. Ja, HTC er bedre på papiret, men når alt kommer til alt er det hele opplevelsen som teller, og dersom man da liker iPhone bedre, så velger man den. Synes man HTC er bedre, velger man den.

Lenke til kommentar

Når det gjelder HTC in general:

Det er vel ingen som bruker disse telefonene uten å tweake?

Jeg mener, man har jo Batterystatus programmet som gjør at man kan overklokke prosessoren og tilpasse info på displayet, man har CM manager som gjør backup av brukerdata til en lek og som gjør det lettere å bla i kontakter, osv. osv...

Batterystatys-programmet hadde også en dynamic overclockings funkskjon sist jeg brukte det (HTC Prophet) som klokka ned prosessor når den ikke var i bruk. Sparte merkbart med strøm på den måten.

Kommer sikkert en mengde programmer til Diamanten når den har sirkulert i markedet en stund.

 

Og, litt av poenget med en gps telefon må da være å kunne bruke den i bil?!? Iphone kan jo bare vise kart!

 

Nei, tror nok at HTC kommer til å oppleves betydelig bedre når FREEWARE programmene blir utviklet av ulike brukere...

 

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=428

Lenke til kommentar
Når det gjelder HTC in general:

Det er vel ingen som bruker disse telefonene uten å tweake?

Jeg mener, man har jo Batterystatus programmet som gjør at man kan overklokke prosessoren og tilpasse info på displayet, man har CM manager som gjør backup av brukerdata til en lek og som gjør det lettere å bla i kontakter, osv. osv...

Batterystatys-programmet hadde også en dynamic overclockings funkskjon sist jeg brukte det (HTC Prophet) som klokka ned prosessor når den ikke var i bruk. Sparte merkbart med strøm på den måten.

Kommer sikkert en mengde programmer til Diamanten når den har sirkulert i markedet en stund.

 

Og, litt av poenget med en gps telefon må da være å kunne bruke den i bil?!? Iphone kan jo bare vise kart!

 

Nei, tror nok at HTC kommer til å oppleves betydelig bedre når FREEWARE programmene blir utviklet av ulike brukere...

 

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=428

 

Er kjempefornøyd etter å ha kjøpt Diamond. Jeg hadde TomTom navigator 6 for Windows mobile liggende. Derfor var valget lett. Iphone synes jeg er litt stor og klumpete også i forhold til Diamond.

Lenke til kommentar
Hva skal man med 2 synlige programmer samtidig? Tviler på at Diamond takler å dele skjermen i 2 for hvert program.

Vel.. i valget mellom "enten eller" og "i pose og sekk" går du for "enten eller".

Jeg, som mange andre som forstår hva de velger mellom, går for "i pose og sekk".

Lenke til kommentar
Og, litt av poenget med en gps telefon må da være å kunne bruke den i bil?!? Iphone kan jo bare vise kart!

GPS-systemet på iPhone 3G fungerer da tålelig greit på bilturer så vidt jeg kan se, basert på f.eks.

. Men det finnes helt klart bedre løsninger, selvsagt.
Lenke til kommentar

Det nevnes et sted at manglende multitasking på iPhone ikke vil være et problem når pushløsningen deres kommer i høst? Hva i alle dager har push-løsningen med multitasking å gjøre? Hvis man ønsker å ha både Word og nettleser oppe på en gang for å kopiere frem og tilbake, hjelper det svært lite å ha push-funksjonen i bakhånd.

 

Misforstå meg rett, jeg liker push-konseptet til iPhone. Men man må ikke sammenligne dette med muligheten til å ha flere åpne vinduer samtidig.

 

Og selvsagt finnes det negative sider med begge løsninger - HTC Diamond er mye tregere enn iPhone, men lærer man seg å lukke programmer i stedet for å bare legge dem i bakgrunnen, blir ikke resultatet så aller verst.

 

Når det gjelder valget mellom iPhone og Diamond, har jeg ikke peiling på hva jeg ville valgt. Noe langt inne i meg gjør at jeg favoriserer iPhone og dens fantastiske estetiske fortrinn både i utseende og menyer, men nå er jo ikke Diamond det styggeste HTC har laget heller. Foreløpig klarer jeg meg med Nokia E71, selv om jeg en sjelden gang savner trykkfølsom skjerm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Lansky: batteri har kun 6 mnd garanti i norge. Og reklamasjonsretten hjelper ikke her. Når batteriet er flatt etter 1-2 år MÅ mobilen inn til rep. eller kjøpe ny.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere vil oppnå jeg, dette er to forkskjellige telefoner for forskjellige folk. Iphone = for de som vil ha alt ferdig innstalert og lett, men også begrenset. Windows Mobile = for de som vil ha muligheten til å tweake og gjøre telefonen mer personlig. Så personlig tror jeg at man enten er en WM person eller en Iphone person. Derfor burde man sammenligne WM telefoner for seg og Iphoner for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...