Gå til innhold

WAR dropper 4 byer og 4 klasser ved release


Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler alle å vente å se hvordan resultatet blir, og prøve WAR etter 1-2 månader etter release. Jeg håper virkelig at grafikken/animasjonene er bedre enn i wow, men det virker som Darkfall/AION/WAR alle kommer til å ha relativ dårlig grafikk i forhold til dagens highend (AOC/Crysis/Bioshock etc), og animasjonene ser ganske dårlig ut. Trur jeg venter iallefall, ikke noe før bestilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel..jeg håper dem ihvertfall er på linje med wow grafikk. For wow grafikk kan jeg leve med. Den er gammel ja, men rent stemningsmessig er den faktisk bedre enn grafikken i Aoc. AoC f.eks har kvalitetsmessig og rent teoretisk klart bedre grafikk enn wow, men grafikken i AoC svikter totalt på det å skape stemning.

 

Men jeg trenger ikke vente 2-3 mnd for å se hvordan grafikken blir. Jeg finner ut i løpet av 30 min til 1 time om jeg kan leve med grafikken i WAR. Men jeg må nok kjøpe spillet først hehe.

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendigvis slik at et halvferdig spill er et dårlig spill. AoC skuffet meg mest når det kom til selve konspetet...dvs at Funcom i mine øyne ikke klarte å lage et spill som fenger...dette KAN IKKE fikses med patcher. WAR har i mine øyne et mye bedre utganspunkt for å fenge folk...

 

Veldig enig i det her. Sitter nå med pre-order saken i hånda og krysser fingrene :new_woot:

 

Men ja, tror dette har potensiale til å bli veldig morro. Liker alt jeg ser og leser på sidene deres, og selv om det er et par ting som "mangler" ved launch, er det viktigste at den gode følelsen er der. Den som gjør at man faktisk gidder å spille videre. Jeg savnet den fælt når jeg rundet 35-40 i Age of Conan. Blei mere et ork en morro for å være ærlig.

 

Hadde litt lyst til å prøve en Choppa, men skal nok klare å underholde meg selv (og plage andre!) med en Greenskin Black Orc også.

 

Er ikke heeelt overbevist over det jeg har sett av bilder og filmer, men nå er vel mye av dette hentet fra Alpha og tidlige Beta-versjoner, så det er vel ennå mye som kan glattes ut og pyntes på. Gjør ikke meg noe om de har fokus på gameplay enn så lenge.

 

Så.. er vel bare å slenge seg i solveggen med en kald pils og vente på Open Beta.. håper det blir dårlig vær når den kommer, så jeg slipper dårlig samvittighet for å sitte inne :!:

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til WAR og kommer nok til å kjøpe det så snart jeg får sjansen. Hva så om de kutter noen klasser? LotRO har kun fire klasser (spiller utelukkende hobbiter, og Hunter interesserer meg ikke), men jeg savner ikke flere. Jeg vil heller ha fem forskjellige klasser en tyve identiske klasser. ;)

 

Når det gjelder å kutte byer er jeg litt skeptisk, men i bunn og grunn har jeg ikke tenkt å tilbringe mye tid der uansett. Dessuten er vel ingenting av dette fjernet for godt, bare utsatt en liten stund.

Lenke til kommentar

Et spills "feel" og om det fenger er veldig opp til enkelt personen, og selv om jeg ikke er en Aoc fanboy, tar en pause nå iallefall, sp vil jeg heller si at animasjoner og grafikk har mer å si enn en åpen verden etc. Spesielt med voice acting i det første questene i AoC gir den personer mye, mye mer karakter enn det meste i vanlige MMORPGS.

 

Vis WAR har, som det ser ut til, nesten lik grafikk/verden som wow, og kankje verre animasjoner, så kommer nok ikke jeg til å prøve. Ikke så voldsomt begeistret for det vanlige high fantasy styret med orker, alver og tilogmed onde alver, dverger og mennesker etc. Wow hadde iallefall litt mer karakter i orkene med at di ikke berre er stammende monstre. Noe som så ganske greitt ut i WAR var jo default UI'et da, mye bedre enn Wow/aoc/daoc iallefall. Må innrømme at interessen for daoc/PvP spill er det meste grunnlaget for min interesse.Det faktumet at orker for eksempel ikke har kvinner (de er vist uten kjønn, så ikke noe plyndring/voldtekt på disse orkene :p. Vanskelig å se for seg oppdraggning av barn hos greenskins...), eller at ca. halvparten av klassene, selv di som i lore har vore brukt av begge kjønn, er bare brukt av et kjønn.

 

Uannsett så kom jeg over et spill, Mortal Online eta 2009 eller noe, som så ganske interessant ut. Eneste rasen som er annonsert enda er half ork, og det er en drage i teaseren, så jeg tviler på det blir noe unikt i lore, men konseptet med en skill basert verden uten levels, og selvfølgelig fokus på grafikk, er ganske interessant.

Endret av Uncreative
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler alle å vente å se hvordan resultatet blir, og prøve WAR etter 1-2 månader etter release. Jeg håper virkelig at grafikken/animasjonene er bedre enn i wow, men det virker som Darkfall/AION/WAR alle kommer til å ha relativ dårlig grafikk i forhold til dagens highend (AOC/Crysis/Bioshock etc), og animasjonene ser ganske dårlig ut. Trur jeg venter iallefall, ikke noe før bestilling.

 

 

 

arrestere deg litt der... AION knuser grafikken til WAR , selv om grafikk motoren til spillet er rimelig gammel... (farcry 1 motoren)

Tror også high end spill blir litt for krevende for spill som er basert på massiv pvp..

(som aion og WAR er)

 

En 3gig pc, med 2x 8800gtx , 4gig ram osv osv . går ikke akkuratt BRA enda i lineage 2 når det brått er 100+ folk som fighter på skjermen, og l2 er 7år gammelt grafikk messig...

AoC og kommer til å lagge griiis på de fleste maskiner når "endgame" kommer når funcom får ut fingern å fixer spillet

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar
Litt morsomt at det er veldig mange klasser i WAR, men når de kutter fire av dem er det akkurat de klassene folk flest er interessert i. :p

 

Problemet her ligger vel i at 2 av klassene på en måte ikke er unværlige. Rasene kan ikke stå på egne ben uten tanks, og det er 2 av disse som er kuttet/utsatt.

 

De to andre er det helt greit at ikke blir med i spillet, og byene og for den saks skyld, for content kan komme med tiden. Bedre at de kutter litt på content enn å kaste ut features i siste liten. Dessverre var vel det litt en feature at alle raser skulle kunne klare seg alene og det er vel en del av loreen og. Men dette er da blitt borte.

 

Vell, man kan jo enten spille fra launch, eller vente til dette kommer med i spillet. Er jo ikke et stort problem annet enn at Mythic kanskje mister en kunde eller 2 fordi folk har en tendens til å forvente at alt skal være på plass når et spill er "ferdig", noe et MMO aldri blir.

 

Jeg for min del gleder meg til å prøve spillet. Forhåpentligvis har de fått til ekstremt mye riktig, og måten de fremstiller features på i intervjuer osv, løfter min tru på at de har det nogenlunde fungerende allerede i spillet. I stede for å skryte av at det "ikke er M rated, ikke har så mye blod, og at det ikke er pupper i spillet" som ville gitt meg følelsen av at det er noe som gjemmes bort.

Lenke til kommentar

Og der var T-ordet igjen, ja. Tanks. "Tanken" er borte, ergo er hele rasen ubrukelig. :) Muligens er det bare meg, men jeg er svært lei alt maset om "beste" rase, "beste" klasse og så videre. Rene tanks er kanskje borte for en stund, men jeg tippe de andre klassene gjør opp for det på mange måter. Uansett har jeg ikke tenkt å dømme et spill nord og ned før jeg i det hele tatt har prøvd det. Ikke at jeg har tenkt å skryte av det heller, selvsagt. :)

Lenke til kommentar

For all del jeg håper du har rett thecrow77, og jeg har stor tru på spillet. Men det var meningen at alle raser skulle stå helt på egne ben. Og kanskje kan man klare seg med en mer defensivt speccet support klasse av noe slag. Men det at det som skulle vært de best egnede klassene for tanking er borte fra spillet i første omgang har effekt for de andre klassene som faller under den rasen. Jeg er ikke i beta og vet ikke hvordan dette funker så kan godt være jeg tar totalt feil, men om det er dungeons på lavere levels hvor jeg forestiller meg at det er separerte områder for hver rase, om ikke så er jo det litt lorebreaker det og vel, og man ikke har noe lett tilgang til en Chosen eller Black Orc f.eks så får man det vanskeligt i disse tidlige dungeons.

 

For meg personlig har det ikke noe å si, jeg skal enten spille Disciple eller White Lion, og uansett kommer jeg nok ikke til å gjøre mye dungeons og heller prøve å levle på RvR alene, tregt men kanskje moro.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
Og der var T-ordet igjen, ja. Tanks. "Tanken" er borte, ergo er hele rasen ubrukelig. :) Muligens er det bare meg, men jeg er svært lei alt maset om "beste" rase, "beste" klasse og så videre. Rene tanks er kanskje borte for en stund, men jeg tippe de andre klassene gjør opp for det på mange måter. Uansett har jeg ikke tenkt å dømme et spill nord og ned før jeg i det hele tatt har prøvd det. Ikke at jeg har tenkt å skryte av det heller, selvsagt. :)

 

 

 

uh, black orc? :D

 

 

og skjønner ikke hvorfor folk whiner om at de ikke har tanks... vel, dere skal vel ikke spille i pure race guilds?

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at jeg misliker ord som "tank", "dps" og alt det tullet der når det gjelder rollespill. Jeg vil lage min egen karakter og spille slik jeg selv vil, ikke som alle andre vil jeg skal spille.

 

Men la oss ta et eksempel. Jeg har null idé hva slags klasser vi får siden jeg ikke har studert det (liker å ta det når jeg lager karakteren min), så la oss ta dvergene mot skaven som et eksempel. (vet skaven ikke er spillbare, men leser for tiden The Oathbreakers, så...) :p

 

Dverger er små, men svært sterke. En dverg som beskytter hjemmet sitt beveger seg ikke, men sloss til enten han eller fienden slutter å bevege seg. Han er selve definisjonen på "tank", da han stort sett er muskler med hode, bein og armer.

 

En skaven på sin side er mye svakere fysisk og vil ikke ha sjanse i nærkamp mot en enslig dverg. Rasen har derfor ikke noe som helst "tank" i vanlig forstand, men trengs den? Personlig synes jeg det er mye viktigere å ha balanserte raser og klasser, så om skaven ikke kan ha en tank kan de kompensere på andre måter. Magi er en måte, men de har også snikangrep, skytevåpen, større antall og så videre. Tenk hvor kjedelig det hadde vært om vi hadde tatt med samlige raser i hele Warhammer-universet og latt alle stå der med hvert sitt sverd og "tanke"? Jeg vil heller ha forskjellige raser og klasser. :)

Lenke til kommentar

Men før kuttet hadde vi på en måte i poser og sekk. Vi hadde forskjellige raser og klasser, og kanskje også god balanse mellom disse rasene. Nå pga at de har kuttet noen raser, så er det områder et par raser kommer litt til korte på. Så mens de rasene har 95% fordeler, så har andre raser hele 100%. Om du skjønner. Egentlig var det jo bare healere hos Greenskins på Destruction siden, med shamans (ikke sikker på det, er ikke helt warhammer nerd så vet ikke helt loren), men Mythic måtte ihvertfall sammen med GamesWorkshop lage healerklasser til Chaos og Dark-Elfs, fordi det tross alt er et spill som skal være rimelig jevnt uansett hvilken side/rase du velger.

 

"Rasen har derfor ikke noe som helst "tank" i vanlig forstand, men trengs den?" <- Min personlige mening er at den absolutt trengs, men at den klassen som alle andre skal ha muligheter til å velge, som med Black Orc hvor man helt sikkert skal kunne gjøre ekstremt mye skade eller ofre egne offensive muligheter for å styrke sine defensive. Om ikke så står de rasene som er "erkefiender" med en side hvor man har noen som kan tåle ekstremt mye og den andre siden har ingen slike på sin side på slagmarken. Om Skaven skulle vært med i spillet ville de hatt en form for mana-shield for å dra et konsept rett ut fra diablo serien til blizzard, som ville gjort at deres la oss si "Drone" kunne stå der å ta imot en stor menge skade, og Skavens healer type ville kanskje da ikke gjort stort annet enn å opprettholde mana på deres "tank"-klasse. Kanskje kunne Drone vært både healer og tank, om man ofret det ene for det andre så kunne man spilt som det man ville, men det ville vært veldig begrensende alikevel.

 

Men jeg håper og trur selvfølgelig at Mythic har mye bedre orden på dette enn noen andre, og at de vet godt hva de gjør.

 

MrDarkey: Såklart, men det er jo noen som ikke skal det, spesielt roleplayers vil kanskje kreve at det er en Dark-elf only guild, men når de da først er en RP guild så bryr de seg sikkert ikke så grusomt mye om de kan utføre det meste av PvE, men det er jo litt kjedelig for de at de ikke har muligheten til å være en PvE orientert RP guild, fordi de vil så gjerne være Dark-Elfs som ikke vil ta imot hjelp fra andre. Og det vil som sagt ha konsekvenser for startområdene til de rasene som ikke har "tank" klasser. Men slik jeg forstår det så skal Disciple for f.eks Dark-elfs kunne ta imot litt damage, og også heale seg selv så det kan godt være dette er nok. Det vet jeg ikke siden jeg ikke er i beta. Men om man må "hente inn" en Black Orc for å i heletatt ta en dungon på la oss si lvl 15, så vil jeg si det er skuffende og synd for spillet, men ikke i heletatt noe gamebreaker.

 

Og, for 3uker siden eller noe slikt kunne jeg spille Darkelf tank om jeg ville, nå har jeg ikke valget lenger. Det hadde vært noe annet om ikke Mythic hadde sagt at rasene skulle kunne klare seg alene og at det skulle være 20klasser fra starten av, da hadde nok ingen klaget. Det bare svir litt når de endrer litt på konseptet sitt, om enn så lite.

Lenke til kommentar

Synes Dark Elves f.eks. har mistet noe av "feelinga" med rasen etter å ha fjerna Blackguard. Rett og slett fordi de har ingen heavy armour class lengre. De har Witch Elf som kan sammenlignes med Rogue (bare hud og bikini), Disciple of Khaine som er healer-dps og Sorceress som er magikaster (begge med light armour eller lignende). Ingen heavy armour melee class og hvis folk har spilt Warhammer eller vet om loren, så vil en fort se at brorparten av en Dark Elf hær består av soldater med rustninger. Kanskje for folk som ikke er kjent med Warhammer loren så vil det ikke være stort tap, men for min del så blir det ikke noe Dark Elf char på meg før de reintroduserer Blackguard igjen.

 

Litt det samme med Empire.

 

Vil si at Greenskins & Dwarfs i det minste er litt mer balansert, siden de er pairet mot hverandre og begge mister sin melee dps class.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...