Gå til innhold

FN: La oss beskytte Islam!


Anbefalte innlegg

http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?p...19-6-2008_pg7_6

 

Muslim countries have won a battle to prevent Islam from being criticised during debates by the UN Human Rights Council. Religions deserve special protection because any debate about faith is bound to be “very complex, very sensitive and very intense”, council President Doru-Romulus Costea said Wednesday.

 

Dette gjør meg forbanna!

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du linker til en side som ikke eksisterer.

 

Hvorfor er du forbanna?

Er du ikke enig i at alle mennesker bør ha de samme menneskerettighetene uavhengig av religion? Hvorfor skal man da hamre islam for brudd på menneskerettigheter ut i fra kristne verdier?

 

Nei, hold religion utenfor humanitære kriser og tragedier.

Lenke til kommentar
Hvorfor er du forbanna?

Er du ikke enig i at alle mennesker bør ha de samme menneskerettighetene uavhengig av religion? Hvorfor skal man da hamre islam for brudd på menneskerettigheter ut i fra kristne verdier?

 

Nei, hold religion utenfor humanitære kriser og tragedier.

 

Hvorfor er du ikke forbanna?

 

Er du ikke enig i at religion ikke bør være skjermet fra kritikk? Hvorfor skal man ta late som om Islam ikke har noe å gjøre med volden som utøves i muslimske land?

 

Og please, ikke lat som om humanistiske moderne verdier i vesten er kristne.

Lenke til kommentar
Og om å praktiserer religionen bryter med menneskerettighetene ...?

 

Det er ikke religionen som bryter menneskerettighetene, det er personer.

 

Er du ikke enig i at religion ikke bør være skjermet fra kritikk?

Hvorfor skal man ta late som om Islam ikke har noe å gjøre med volden som utøves i muslimske land?

 

Og please, ikke lat som om humanistiske moderne verdier i vesten er kristne.

 

Religion bør kritiseres,men ikke når det er snakk om humanitære tragedier. Alt til sin tid.

 

Jeg tviler på at det skjer noe mer vold i muslimske land enn det gjør i kristne, sett ut i fra folketall.

Lenke til kommentar
Det er ikke religionen som bryter menneskerettighetene, det er personer.

 

Religion bør kritiseres,men ikke når det er snakk om humanitære tragedier. Alt til sin tid.

 

Jeg tviler på at det skjer noe mer vold i muslimske land enn det gjør i kristne, sett ut i fra folketall.

 

Lol. Og det er ikke våpen som dreper, det er personer. Derfor bør ikke USAs våpenpolitikk kritiseres.

 

Jeg tviler på at det skjer noe mer vold i muslimske land enn det gjør i kristne, sett ut i fra folketall.

 

Tviler du også på evolusjon?

Lenke til kommentar
Det er ikke religionen som bryter menneskerettighetene, det er personer.

 

Religion bør kritiseres,men ikke når det er snakk om humanitære tragedier. Alt til sin tid.

 

Jeg tviler på at det skjer noe mer vold i muslimske land enn det gjør i kristne, sett ut i fra folketall.

 

Lol. Og det er ikke våpen som dreper, det er personer. Derfor bør ikke USAs våpenpolitikk kritiseres.

 

Jeg tviler på at det skjer noe mer vold i muslimske land enn det gjør i kristne, sett ut i fra folketall.

 

Tviler du også på evolusjon?

 

Gratulerer, du klarte å trolle din egen tråd.

Lenke til kommentar
Tviler du også på evolusjon?

 

 

Han har jo faktisk rett. De landene i verden med mest vold og kriminlitet er alle kristne. Colombia, Jamaica, Sør-Afrika, Russland osv. Derimot er disse landene ikke vestlige, derfor er det meningsløst å automatisk tro at kristne og vestlige verdier er det samme. Bare fordi vi i vesten tilfeldigvis har vært kristne de siste tusen årene, betyr ikke det at verdiene våre kommer fra kristendommen. De verdiene vi i dag ser på som vestlige kom jo faktisk fra mennesker som gjorde opprør mot den makten religion hadde i samfunnet.

Lenke til kommentar
Det er ikke religionen som bryter menneskerettighetene, det er personer.

 

Religion bør kritiseres,men ikke når det er snakk om humanitære tragedier. Alt til sin tid.

 

Jeg tviler på at det skjer noe mer vold i muslimske land enn det gjør i kristne, sett ut i fra folketall.

 

Lol. Og det er ikke våpen som dreper, det er personer. Derfor bør ikke USAs våpenpolitikk kritiseres.

 

Jeg tviler på at det skjer noe mer vold i muslimske land enn det gjør i kristne, sett ut i fra folketall.

 

Tviler du også på evolusjon?

 

Gratulerer, du klarte å trolle din egen tråd.

 

Gratulerer selv med at du ikke tror det er mer vold i muslimske land enn hos oss.

 

Edit: ser at du ikke mente Norge, men de verste kristne landene. Ja, dette er kanskje riktig. Men det forsrerket jo argumentet mitt ytterligere! Verden må sekulariseres! Religion må kritiseres! Kristendommen er også en religion, det har du kanskje fått med deg?

Endret av isbit
Lenke til kommentar

Tror det er best at "vi" i vesten får fengslet de pedofile prestene, få mennesker i diverse sinnsyke sekter til å slutte å torturere hverandre. osv osv kan fortsette i en time!

 

Blir litt det samme som at vi i vesten ber den tredje verden om å ikke få en "industriel revolusjon" fordi Co2 utslippet deres skader verdenen, samtidig som vi trekker ut deres overskudd av resurser, men selv ikke engang klarer å kutte ned vårt i noen grad???

 

Man skal begynne med seg selv syntes jeg :)

Lenke til kommentar
Tror det er best at "vi" i vesten får fengslet de pedofile prestene, få mennesker i diverse sinnsyke sekter til å slutte å torturere hverandre. osv osv kan fortsette i en time!

 

Blir litt det samme som at vi i vesten ber den tredje verden om å ikke få en "industriel revolusjon" fordi Co2 utslippet deres skader verdenen, samtidig som vi trekker ut deres overskudd av resurser, men selv ikke engang klarer å kutte ned vårt i noen grad???

 

Man skal begynne med seg selv syntes jeg :)

 

Spørsmålet er ikke hva som er førstepri, saken er at vi skal ha RETT til å kritisere Islam. Kanskje bør vi i vesten først feie for egen dør, men det er bra at enkelte ser problemer i andre deler av verden også. Spesielt siden det i høyeste grad også er et problem for oss. Den dagen masseødeleggelsesvåpener kommer i hendene på terrorister, er slutten på sivilisasjonen.

Lenke til kommentar

Men hva hjelper det å kritisere når "de" har esset på lager : men hva med dæ sjæl? og hvordan kan "vi" fikse problemet med å kritisere, syntes vi skal mye heller tenke over hvor forbanna grådige fråtsere vi alle har blitt før vi kritiserer en verden der de steiner folk, når vi hadde akkurat de samme tradisjonene for 100 år siden, og på mange måter som de ligger bak oss, ligger de og foran, men hvordan skal de kunne ta et sprang på flere hundre år i kultur, når de kan servere ekstremistene mer og mer propaganda om hvor jævla dum vi er på den andre siden av den grønne engen?

Lenke til kommentar
http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?p...19-6-2008_pg7_6

 

Muslim countries have won a battle to prevent Islam from being criticised during debates by the UN Human Rights Council. Religions deserve special protection because any debate about faith is bound to be “very complex, very sensitive and very intense”, council President Doru-Romulus Costea said Wednesday.

 

Dette gjør meg forbanna!

Ja det er tydelig det. Med tanke på at du opprettet denne tråden den 28/05-2008 kl. 09:17.

Tråden heter forøvrig "FN reduserer ytringsfriheten - vil det få konsekvenser for forumet?", noe det tydeligvis ikke fikk, siden du fremdeles kan poste om det samme temaet fler ganger.

Lenke til kommentar

Om du leser artikkelen om igjen kommer det frem at FN's Menneskerettighetsråd ikke vil diskutere religion fordi det er så komplekst og sensitivt, noe som jeg syns er helt ok.

 

Man skal ikke kritisere en hel religion på grunn av noen tolker det på en måte som ikke er helt i tråd med menneskerettighetene.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...