Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pris på planering av hage


Anbefalte innlegg

Legger inn spørsmål for en venninne som skal kjøpe seg hus!

 

Vi driver og ser på hus og har funnet et nå som for oss er ganske så perfekt. Selv om det skal litt til for at alt skal klaffe, er det greit å ha en viss ide på summer som må brukes... Og første prioritet er jo selvfølgelig å gjøre den nesten flate hagen helt flat - til hundetrening selvfølgelig :!:

 

Men hvor mye koster det å planere ut, eventuellt fylle på. Det er ca 800-900 kvm med ikke så mye helling. Det går ann å trene der, men heller hakket for mye om dere forstår.

 

Så hva er prisen på noe slikt? Bare sånn ca altså, siden jeg overhodet ikke har peiling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt umulig å svare på ut i fra de opplysningene.

 

Ting som er avgjørende for prisen er:

 

Hvor mye helling det er - Hvor mye masser trengs for å få det gjevnt? Eventuelt; hvor mye masser må kjøres vekk?

Må det støttes opp på noe vis - Mur?

Tilgjengelighet - Går det an å komme til med større maskiner, eller må det gjøres med beltetrillebår?

Hvor langt er det til nærmeste knuseverk eller lignende? (har nok ikke mye å si, men transporten koster litt)

 

I tillegg må man nok vite hvordan det skal se ut etterpå? Skal det bare være en grusplass?

 

 

 

 

 

 

Jeg kan forresten ikke gi deg noe konkret om pris, men om du kommer med litt flere opplysninger kan jeg si deg hva du trenger av maskiner/utstyr og ca hvor lang tid det vil ta. Du kan regne ca 1 000 kr i timen for en mann med maskin/lastebil.

 

Det letteste vil nok være å ta kontakt med et entreprenørfirma og få de til å se på det. (eller skaffe en hjullaster, kjøre til Bergen og hente meg og la meg fikse det)

 

Mvh

Arbakadarba - Anleggsgartner

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Oi, så mange spørsmål!

Blir ikke aktuelt allikevel, da huset ble solgt fortere enn de rakk å ringe megler :(

 

Planen var å lage en grusbane med fin grus der, til å trene hund på. Ikke så veldig mye plass til å kjøre store maskiner inn der, da det var steingjerder på ca alle kanter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...