Gå til innhold

Mørke RPG spill.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er lei RPG spill der alt er vakkert med fine grønne skoger, jeg vil ha mørke RPG spill.

Noen som kunne kommet med noen forslag om noen RPGs som er mørke av noe slag?

EDIT: greit vil ha mørkt, svart satan spill.

Endret av Metaphor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

World of Warcraft er mørkt kjipt og ikke så hyggelig *joke*. Søker selv et RPG spill, helst singleplayer. Jeg vet ikke om noen som har passe grafikk, men jeg vil helst ha et som du misliker, sånne lyse hyggelige. Jeg har vurdert Diablo 2, men jeg er ikke helt sikker. Det ser jo litt mørkt ut det, du kan jo prøve?

Skrevet

Diablo er vel et mørkt RPG.

Men hvis du ikke har noe imot jRPG, så sjekk ut Shadow Hearts 1/2 og de fleste Shin Megami Tensei-spillene (spesielt Persona 3 og Nocturne)

Skrevet

Final Fantasy VII er vel faktisk en av pionerende innen dystre rpg spill i en industrialtsert science fiction setting. Crisis Core på PSP har mye av samme stemningen, men kanskje enda dystrere historie. Men hvis du vil ha mørke svarte satan spill så er det en annen sak.

Skrevet

Mørke RPGer:

The Witcher

Mass Effect

Neverwinter Nights 1 + 2 + ekspansjoner

Baldur's Gate 1 + 2 + ekspansjoner

Planescape: Torment

Knights of the Old Republic 1 + 2

Tror Gothic også er satt i et 'mørkt' univers, men det har jeg ikke spilt ennå.

Skrevet (endret)

Gothic II og III bør passe temmelig bra. Det jo mye pent å se på, men spillets steminger er skitten og mørk. Gothic II er forresten mitt all time favoritt spill, og det virker som mange andre her på forumet er enig.

Det første spillet er litt for gammelt for meg. Er sikkert kjekt hvis jeg hadde prøvd, men klarer å tvinge meg selv til noe med så dårlig grafikk. Historiemessig hadde det vært veldig greit å spillt det først, men det gikk helt fint uten.

Endret av LunarPoet
Skrevet

Trur OP er interresert i mer "low-fantasy"iske spil (mer realistisk, antihelter, mindre magi, dystert) enn de mange populære high fantasy (storslagent/vakkert, gnomer/dverger og alver hele tiden, masse stereotyper og slikt), ikke at han har lyst på noe skikkelig horror. Unnskyld hvis jeg tar feil.

Har lite erfaring med slike spill men hvis du spiller MMORPGS så er Age of Conan et ganske bra alternativ (eneste i low fantasy?). Relativt dystert, mye mindre stereotyper, masse blod og ca halvparten av questene gjør du noe galt (stjele fra fattige, gi penger til korrupte valg deltakere etc).

Skrevet

Fallout 1 & 2 er sikre vinnere, i hvert fall. Kullsort humor i et postapokalyptisk univers, fylt med mutanter av alle slag. Definitivt mitt favorittspill.

Annet enn det vil jeg gjerne trekke frem Arcanum. Det er kanskje ikke mørkt som sådan, men definitivt mer dystert og mindre gull og grønne skoger enn typiske rollespill.

Skrevet (endret)

persona 4

egetlig vet jeg ikke NOE om persona 4=Þ med persona 3 kicker ass, og jeg så persona 4 på coveret til en utgave av famitsu, har ikke lest om det enda tough

Endret av aria-sama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...