Gå til innhold

Er det verdt å kjøpe EOS 450D?


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge ønsket meg speilrefleks og siden jeg fikk meg sommerjobb i år har jeg faktisk penger til å kjøpe meg det også!

 

Jeg gikk lenge å siklet etter EOS 400D, men så kom 450D. Som det medlemmet av dessertgenerasjonen som jeg er, vil jeg gjerne ha det beste :innocent::) Tenkte jeg skulle kjøpe på japanphoto, der de har 400D m/18-55 mm IS til 5949 kr og 450D m/ EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS til 5999 kr.

 

Hva er best? 450D er vel en oppdatering av 400D (?), og en prisforskjell på 50 kr er jo ikke noe! Vil gjerne at best mulig objektiv skal følge med (tenkte å kjøpe kit), så jeg slipper å kjøpe nytt med det første. Mamma synes jeg skal bruke mer enn nok penger fra før, så får nok ikke kjøpt noen flere objektiver på en stund...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis forskjellen i pris med samme objektiv er 50 kroner så er det en no-brainer å satse på den nyeste modellen. Den er et lite hakk bedre på noen områder, og har live view. Det alene er verdt minst 125 kroner, så jeg hadde ikke stusset på å kjøpe 450D foran 400D. Det er faktisk rart å vurdere å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar

Men er det samme objektiv på begge da? De heter jo noe helt forskjellig.

 

450D er litt større enn 400D men ikke mye. Har lest at en del har klaga over for lite grep, men jeg har veldig små hender, så det burde ikke være et problem.

 

Hva slags minnekort vil dere anbefale å kjøpe?

Trenger jeg noe mer enn kamera (kit), minnekort og veske?

Endret av Cupcake
Lenke til kommentar
Men er det samme objektiv på begge da? De heter jo noe helt forskjellig.

Hvis begge har IS er det samme objektiv.

 

Det står at 400D har "m/18-55 mm IS" og 450D har "EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS". Alle de ekstra bokstavene betyr vel noe? Har lest her på forumet at objektivet på 450D var bedre.

 

Takk for svar! :wee:

Endret av Cupcake
Lenke til kommentar
Det står at 400D har "m/18-55 mm IS" og 450D har "EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS". Alle de ekstra bokstavene betyr vel noe? Har lest her på forumet at objektivet på 450D var bedre.

 

Takk for svar! :wee:

Det er riktig at alle bokstaven og tallene betyr noe - men butikken har bare glemt å ta det med i det første tilfellet.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det står at 400D har "m/18-55 mm IS" og 450D har "EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS". Alle de ekstra bokstavene betyr vel noe? Har lest her på forumet at objektivet på 450D var bedre.

 

Takk for svar! :wee:

Det er riktig at alle bokstaven og tallene betyr noe - men butikken har bare glemt å ta det med i det første tilfellet.

 

Tom

 

Da så! Er det et greit objektiv, eller kan det lønne seg å bare kjøpe huset (5395 kr på japanphoto) og et annet eventuelt bedre objektiv?

 

Får satse på å komme meg til en butikk snart så jeg får prøvd om grepet passer.

Lenke til kommentar

Takk Tom!

 

Noen som har svar på de to andre spørsmålene mine?

1. Hva slags minnekort vil dere anbefale å kjøpe?

2. Trenger jeg noe mer enn kamera (kit), minnekort og veske?

 

Er nybegynner på dette med speilrefleks. Liker bare så utrolig godt å ta bilder, og føler at det lille digitalkameraet til pappa ikke er godt nok. Gleder meg til å få prøvd meg frem med innstillinger på et litt mer avansert kamera!

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler SanDisk og Lexar minnekort. SanDisk Extreme III, for eksempel. 4GB bør holde i første omgang.

 

Det er ikke noe mer du trenger i første omgang, men en solblender til objektivet er også fornuftig. Den skjermer for sola og beskytter objektivet. Selger vil sikker prøve å prakke på det et UV filter, men det trenger du ikke da kameaet har et innebygd UV filter. Be om en solblender istedet - den beskytter like godt.

 

Tom

Lenke til kommentar

SanDisk SDHC Extreme III 4 GB eller SanDisk CF Extreme III 4 GB da? De passer til 450D? (Det sier vel butikkfolka i fra om uansett) De var jo ikke avskrekkende dyre :) Nå ble lommeboka glad!

 

Gjør en solblender bildene bedre hvis de blir tatt i sollys og/eller beskytter den objektivet?

 

Begynte å se på kamerabag inne på "Objektiver, filtre, blits og utstyr". Det var litt av en jungel! Noen som har en skulderveske å anbefale?

Lenke til kommentar
Du trenger ikke noe annet, og mange kjøper heller aldri noe annet. Og tar knallgode bilder resten av livet.

 

Ja, men det høres jo hyggelig ut! Med tanke på at jeg er 17 år, kommer jeg kanskje til å kjøpe meg et nytt kamera med tid og stunder. Får se hvordan interessen min for fotografering utvikler seg.

Lenke til kommentar
SanDisk SDHC Extreme III 4 GB eller SanDisk CF Extreme III 4 GB da? De passer til 450D? (Det sier vel butikkfolka i fra om uansett) De var jo ikke avskrekkende dyre :) Nå ble lommeboka glad!

 

Til orientering bruker 450D SD/SDHC-kort.

 

Ok, takk! Er det noe forskjell på SD og SDHC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...